Tuttu ciò chì duvete sapè nantu à una punta rotta
Cuntenutu
- I sintomi
- Cause
- Chì duvete aspittà quandu vi vede u vostru duttore
- Trattamentu
- Splinting u toe
- Chirurgia è opzioni di trattamentu supplementari
- Ripresa
- Outlook
- Cunsiglii per a recuperazione
- Calzature
- Ghiacciu è elevazione
- Pigliate pianu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Hè una distorsione o una pausa?
Se avete mai stubbatu u to toe duru, u dolore immediata è severa pò lascià vi dumandu se u toe hè rottu. In parechji casi, a ferita finisce per esse una distorsione. Questu hè doloroso, ma significa chì l'ossu stessu hè sempre intattu.
Se l'ossu di a punta si rompe in unu o più pezzi, allora avete un punta rotta.
Imparà à ricunnosce i sintomi è u trattamentu di una punta rotta hè impurtante. Se una punta rotta ùn hè micca trattata, pò purtà à prublemi chì ponu influenzà a vostra capacità di marchjà è di corre. Una punta rotta mal trattata pò ancu lascià assai dulore.
I sintomi
U dulore palpitante in a punta hè u primu segnu chì pò esse rottu. Pudete ancu sente a rotta di l'ossu à u mumentu di a ferita. Un ossu rottu, chjamatu ancu frattura, pò ancu causà gonfiore à a pausa.
Se avete rottu u toe, a pelle vicinu à a ferita pò sembrà contusa o cambià temporaneamente di culore. Avete ancu difficultà à mette ogni pesu nantu à u toe. Camminà, o ancu ghjustu in piedi, pò esse dulurosu. Una brutta pausa pò ancu dislocà a punta, chì pò fà ripusalla à un angulu antinaturale.
A punta di u distorsione ùn deve micca sembrà dislocata. Sempre gonfierà, ma averà probabilmente menu contusioni. Un distorsione di u toe pò esse doloroso per parechji ghjorni, ma deve poi cumincià à migliurà.
Una altra diferenza chjave trà una pausa è una distorsione hè a situazione di u dolore. Di solitu una pausa ferisce ghjustu induve l'ossu hè fratturatu. Cù una distorsione, u dolore pò esse risentitu in una zona più generale intornu à a punta.
L'unicu modu per sapè di sicuru se a ferita hè una pausa o una distorsione hè di vede u vostru duttore. Puderanu esaminà u toe è determinà u tipu di ferita.
Cause
E duie cause più cumuni di una punta rotta sò stubbing in qualcosa dura o avè qualcosa di terra pesante nantu à questu. Andà scalzu hè un fattore di risicu maiò, soprattuttu sì marchjà in u bughju o in un ambiente scunnisciutu.
Se portate oggetti pesanti senza una prutezzione adatta di i pedi, cum'è stivali spessi, site ancu in un risicu più altu per una punta rotta.
Chì duvete aspittà quandu vi vede u vostru duttore
Una punta rotta pò generalmente esse diagnosticata cù l'usu di una radiografia. Se u dulore è a decolorazione ùn si calmanu dopu à pochi ghjorni, duvete sicuramente vede u vostru duttore.
Un toe rottu chì ùn guarisce micca currettamente puderia cunduce à l'artrosi, una cundizione dulurosa chì provoca dolore crònicu in una o più articulazioni.
U vostru duttore esaminerà u to toe è dumandà a vostra storia medica. Dìite à u vostru duttore quantu pussibuli nantu à a ferita è i vostri sintomi. Assicuratevi di dì à u vostru duttore se avete una perdita di sensazione o di tingling in u toe. Questu puderia esse un segnu di dannu nervu.
Se ci hè una chance chì a punta sia rotta, u vostru duttore probabilmente vorrà uttene unu o più raggi X di a punta ferita. Uttene immagini da diversi anguli hè impurtante per capisce a misura di a pausa.
L'infurmazioni da i raggi X aiuteranu ancu u vostru duttore à decide se hè necessaria una chirurgia.
Trattamentu
Cù a maiò parte di i casi di una punta rotta, ci hè pocu u vostru duttore pò fà. Tocca soprattuttu à voi di ripusà u to toe è di mantene stabile.
Ancu prima di sapè se u to toe hè rottu, duvete ghiaccià u toe feritu è mantene lu elevatu. Pudete ancu piglià analgesici senza prescrizione, cum'è acetaminofene (Tylenol), ibuprofene (Advil, Motrin), o naproxen (Aleve).
Sì avete una cirurgia per riparà a punta, u vostru duttore pò prescrive medicinali per u dolore più forti.
Splinting u toe
U trattamentu tipicu per una punta rotta hè chjamatu "buddy taping". Si tratta di piglià a punta rotta è assicuralla cun cura à a punta accantu cun una cinta medicale. Di solitu, un cuscinettu di gasa hè piazzatu trà i diti per prevene l'irritazione di a pelle.
A punta micca rotta hè basicamente usata cum'è stecca per aiutà à mantene a punta rotta da u muvimentu troppu. Tappendu u toe rottu à u so vicinu, date à u toe feritu u sustegnu chì hà bisognu per cumincià a guariscenza.
Chirurgia è opzioni di trattamentu supplementari
Interruzzioni più gravi ponu necessità di trattamentu supplementu. Sì avete frammenti ossi in u dittu chì anu bisognu di guarisce, u taping pò micca esse abbastanza.
Pò esse cunsigliatu di portà un cast marchjendu. Questu aiuta à mantene a punta ferita stabile puru dendu ancu u vostru pede un sustegnu abbastanza per riduce un pocu di u dolore chì pudete avè mentre cammina.
In casi assai gravi, a chirurgia pò esse necessaria per resettà l'ossu o l'osse rotte. Un chirurgu pò qualchì volta mette un pernu o una vite in l'ossu per aiutà a guarisce currettamente. Questi pezzi di hardware resteranu in a punta permanentemente.
Ripresa
A to punta hè prubabile d'esse tenera è gonfia, ancu dopu à qualchì settimana. Probabilmente averete bisognu di evità di corre, di fà sport, o di marchjà longhe distanze per unu à dui mesi dopu a vostra ferita.
U tempu di recuperu pò esse più longu se a pausa hè in unu di i metatarsiani. I metatarsiani sò l'osse più longhe di u pede chì si leganu à e falange, chì sò l'osse più chjuche in i pedi.
U vostru duttore pò dà una bona stima di u tempu di recuperu basatu annantu à a gravità è a situazione di a vostra ferita. Una frattura leve, per esempiu, deve guarisce più veloce di una pausa più severa.
Cù un cast di camminata, duvete pudè camminà è ripiglià a maiò parte di l'attività chì ùn sò micca strazianti in una settimana o duie dopu avè feritu u to toe. U dulore duverebbe diminuisce gradualmente se l'ossu guariscenu currettamente.
Se sente qualchì dolore in u toe rottu, ferma l'attività chì causa u dolore è dite à u vostru duttore.
Outlook
A chjave per un bonu risultatu hè seguitu nantu à i cunsiglii di u duttore. Amparate à incollà u toe currettamente per pudè cambià a cinta regolarmente.
Pruvate cù cura di mette più pressione nantu à u toe rottu ogni ghjornu per vede cumu si ripiglia. Pigliate qualchì liggeru miglioramentu in u dolore è l'inconfortu cum'è segni chì a vostra ferita hè guarita.
Cunsiglii per a recuperazione
Eccu alcune cose chì pudete fà per migliurà a vostra recuperazione.
Calzature
Pudete bisognu temporaneamente di una scarpa più grande o più larga per accoglie u to pede gonfiu. Pensate à ottene una scarpa cù una sola dura è una cima ligera chì metterà menu pressione nantu à a punta ferita, ma furnisce sempre un bellu sustegnu.
I fermaglii in velcro chì pudete adattà facilmente ponu furnisce un cunfortu supplementu.
Ghiacciu è elevazione
Cuntinuate à ghiaccià è elevate u vostru pede se u vostru duttore li ricumanda. Avvolge u ghjacciu in un pannu per ch'ellu ùn entre in cuntattu direttu cù a vostra pelle.
Pigliate pianu
Rallentatevi in e vostre attività, ma ascultate u vostru corpu. Se senti chì site troppu pesu o stress nantu à a punta, rinviate. Hè megliu d'avè una ricuperazione più longa è evità ogni cuntrastu dulurosu chè di ritruvà in e vostre attività troppu prestu.