Bronchiolite: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Quali zitelli sò in più risicu di bronchiolite
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Fisioterapia in bronchiolite
- Cumu prevene a bronchiolite da a ripresa
- Quandu andà à u duttore
A Bronchiolite hè una infezzione pulmonare virale assai cumuna in i zitelli di menu di 2 anni chì provoca l'infiammazione di e vie aeree più strette in u pulmone, cunnisciute cum'è bronchioli. Quandu questi canali si accendenu, aumentanu a produzzione di mucus chì impedisce u passaghju di l'aria, causendu difficoltà à respirà.
In a maggior parte di i casi, i sintomi di bronchiolite si miglioranu in 2 o 3 settimane senza a necessità di un trattamentu specificu, tuttavia, hè assai impurtante chì u zitellu sia valutatu da u pediatra quandu i primi sintomi apparsu, micca solu per escludere altre malatie, ma ancu per valutà a necessità di l'uspitalisazione, chì certi zitelli ponu avè sintomi assai intensi.
Principali sintomi
In i primi dui ghjorni, a bronchiolite provoca sintomi gripuali o simili à u fretu, cume una tosse persistente, una frebba sopra i 37,5º C, un nasu stufatu è un nasu seccu. Queste sintomi duranu generalmente per un ghjornu o dui è poi progrediscenu per:
- Sibilante quandu si respira;
- Respirazione rapida;
- Fiamme di e narici quandu si respira;
- Aumentata irritabilità è stanchezza;
- Diminuzione di l'appetitu;
- Difficultà à dorme.
Ancu se i sintomi ponu esse spaventosi per i genitori, a bronchiolite hè curabile è generalmente micca seria, è pò esse trattata in casa cù qualchì precauzione simplice chì allevia i sintomi è facilita a respirazione.
Vede cumu trattà a bronchiolite in casa.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di bronchiolite hè di solitu fattu da u pediatre dopu avè valutatu i segni è i sintomi presentati da u zitellu, è tutta a storia di a salute.
In certi casi, soprattuttu quandu a bronchiolite hè lenta per passà o quandu i sintomi sò assai gravi, u pediatre pò urdinà qualchì test di sangue per esaminà per altre infezioni.
Quali zitelli sò in più risicu di bronchiolite
Ancu se a bronchiolite pò cumparisce in tutti i zitelli, sta infezzione pare esse più frequente in i zitelli di menu di dui anni, chì e so vie aeree sò più strette.
Inoltre, i sintomi parenu esse più severi in i zitelli cun:
- Età menu di 12 mesi;
- Malatie pulmonari o cardiache;
- Pocu pesu.
I criaturi prematuri o quelli chì anu un sistema immunitariu indebulitu anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà bronchiolite più grave, chì pò richiede l'ingressu à l'uspidale.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè micca una droga antivirale per eliminà u virus chì causa bronchiolite, ma di solitu u virus hè eliminatu da u corpu naturalmente dopu à 2 o 3 settimane.
Durante questu tempu hè impurtante di piglià a cura di u criaturu di listessa manera chì un fretu hè trattatu, lasciallu riposà, evitendu cambiamenti di temperatura, fendu nebulizzazioni cù u siero è mantenendulu ben idratatu cù latte è acqua. Inoltre, in casi di frebba, per esempiu, si deve cunsultà u pediatra per aduprà medicinali cum'è Paracetamol o Ibuprofene, per alleviare i sintomi.
Raramente hè necessariu chì u zitellu sia ammessu à l'uspidale, è questi casi accadenu solu quandu ci hè assai difficultà per respirà.
Fisioterapia in bronchiolite
A fisioterapia in i zitelli è i zitelli cù bronchiolite pò esse particulari impurtante in i casi più severi, per riduce e cunsequenze di l'infezioni in u sistema respiratoriu è, dunque, pò ancu esse raccomandata da u pediatra.
Dopu l'infezzione, certi zitelli ponu avè danni à i tessuti pulmonari, in particulare i bronchi è bronchioli, chì provoca una maggiore produzione di mucus è altera a respirazione. A fisioterapia aiuta à pulisce i pulmoni eseguendu esercizi di respirazione, riducendu a difficoltà di respirazione.
Cumu prevene a bronchiolite da a ripresa
A bronchiolite accade quandu un virus pò ghjunghje à u pulmone, causendu infiammazione di e vie aeree. Cusì, per impedisce chì stu prublema apparisca hè cunsigliatu:
- Impedisce à u zitellu di ghjucà cù altri zitelli cù a gripe o rhume des;
- Lavate e mani prima di piglià u zitellu, sopratuttu dopu esse in cuntattu cù altre persone;
- Pulite spessu i ghjoculi è superfici induve u zitellu ghjoca;
- Veste u zitellu bè, evitendu cambiamenti bruschi di temperatura;
- Evite d'andà in lochi cù assai fume o polvera.
Ancu se sta infezzione hè assai cumuna in qualsiasi criaturu finu à 2 anni, u risicu di sviluppalla hè più grande quandu u criaturu nasce prematuramente, hà prublemi cardiaci, ùn hè micca statu allattatu à u senu o hà fratelli chì frequentanu scole è altri lochi altamente populati.
Quandu andà à u duttore
Sempre hè impurtante cunsultà u pediatra quandu ci hè un cambiamentu in a salute di u zitellu. Tuttavia, i casi più urgenti di bronchiolite accadenu quandu u zitellu hà difficultà à respirà, hà a pelle turchina nantu à i pedi è e mani, ùn manghja micca, hè pussibile rimarcà l'affundamentu di i musculi di a costula quandu si respira o a frebba ùn calma dopu ghjorni.