Perchè Pudete Uttene una Contusione Dopu à un Sanguinamentu
Cuntenutu
- Cause di contusioni dopu un prelitu di sangue
- Dannu di i vini sanguini
- Veni chjuchi è difficiuli à truvà
- Micca abbastanza pressione dopu
- Altre cause di contusioni dopu à u sangue
- Cume evità e contusioni dopu à un prelitu di sangue
- Aghi di farfalla per a raccolta di sangue
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
Dopu avè tiratu u sangue, hè abbastanza nurmale d'avè una piccula macella. Un brusgiu apparisce di solitu perchè i picculi vini sanguini sò danneggiati accidentalmente mentre u vostru prufessore sanitariu inserisce l'agulla. Si puderebbe furmà un brusgiu s'ellu ùn ci era micca abbastanza pressione applicata dopu chì l'agulla hè stata rimossa.
E contusioni dopu à un prelitu di sangue sò tipicamente innocu è ùn richiedenu trattamentu. Ma, se i vostri cuntusioni sò grossi o sò accumpagnati da sanguinamenti in altrò, puderia esse un segnu di una cundizione più grave.
Cause di contusioni dopu un prelitu di sangue
E contusioni, cunnisciuta ancu cum'è ecchimosi, accadenu quandu i capillari situati ghjustu sottu à a pelle sò dannighjati, purtendu à un sanguinamentu ghjustu sottu à a pelle. U brusgiu stessu hè decolorazione da u sangue intrappulatu sottu à a superficia di a pelle.
Dannu di i vini sanguini
Durante un prelevamentu di sangue, un fornitore di assistenza sanitaria appositamente addestratu per raccoglie sangue - assai probabilmente un flebotomistu o una infermiera - inserisce un ago in una vena, di solitu à l'internu di u gomu o di u polsu.
Quandu l'agulla hè inserita, pò dannà uni pochi di capillari, purtendu à a furmazione di un contusione. Questa ùn hè micca necessariamente colpa di a persona chì tira u sangue perchè ùn hè micca sempre pussibule di vede sti picculi vini sanguini.
Hè ancu pussibule chì l'agulla abbia bisognu à esse riposiziunata dopu a piazza iniziale. A persona chì tira u sangue pò ancu inserisce l'agulla troppu al di là di a vena.
Veni chjuchi è difficiuli à truvà
Se a persona chì tira u sangue hà qualchì difficultà à truvà una vena - per esempiu, se u vostru bracciu hè gonfiu o e vostre vene sò menu visibili - face più prubabile chì i vasi sanguini sianu danneggiati. Questu pò esse chjamatu "un bastone difficiule".
A persona chì tira u sangue piglierà di solitu u tempu per truvà a megliu vena, ma certe volte ùn anu micca successu à u primu tentativu.
Micca abbastanza pressione dopu
Un'altra ragione chì si pò formà una contusione hè se a persona chì tira u sangue ùn applica micca abbastanza pressione nantu à u situ di puntura una volta chì l'agulla hè stata rimossa. In questu casu, ci hè più di una probabilità chì u sangue scorri in i tessuti circundanti.
Altre cause di contusioni dopu à u sangue
Puderete esse più propensi à contusioni durante o dopu un prelevu di sangue se:
- piglià medicazione chjamati anticoagulanti chì riducenu a coagulazione di u sangue, cum'è l'aspirina, a warfarina (Coumadin) è u clopidogrel (Plavix)
- pigliate antiinfiammatori non steroidali (AINE), cum'è ibuprofen (Advil, Motrin) o naproxen (Aleve), per alleviare u dolore
- pigliate erbe è supplementi, cum'è oliu di pisci, zenzeru o agliu, chì ponu ancu riduce a capacità di u vostru corpu di coagulassi
- avè un'altra cundizione medica chì vi face contusioni faciule, cumprese a sindrome di Cushing, malatie di rene o di fegatu, emofilia, malattia di von Willebrand, o trombocitopenia
L'anziani maiò ponu ancu contusioni più faciule postu chì a so pelle hè più fina è hà menu grassu per guardà i vasi sanguini da e ferite.
Se una contusione si forma dopu à un prelitu di sangue, di solitu ùn hè micca un mutivu di preoccupazione. In ogni casu, se avete bisognu di contusioni in altre parti di u vostru corpu o chì u contusione hè assai grande, pudete avè un'altra cundizione chì puderia spiegà a contusione.
Cume evità e contusioni dopu à un prelitu di sangue
Ùn pudete micca sempre evità e contusioni dopu à un prelitu di sangue. Alcune persone tendenu solu à contusioni più faciule ch'è d'altri.
Se site pianificatu per piglià sangue, ci sò uni pochi di passi chì pudete pruvà à prevene un contusione:
- Evite di piglià qualcosa chì pò causà diluizione di sangue in i ghjorni prima di u vostru appuntamentu è 24 ore dopu à u prelitu di sangue, cumpresi i FANS senza prescrizione.
- Ùn portate nunda pesante, cumprese una borsa, aduprendu quellu bracciu per parechje ore dopu à u prelitu di sangue, postu chì u sollevamentu d'ogetti pesanti pò mette pressione nantu à u situ di l'agulla è spustà u vostru coagulu di sangue.
- Purtate un top cù maniche sciolte durante u prelitu di sangue.
- Applica una pressione ferma una volta chì l'agulla hè stata rimossa è mantene a vostra fascia per qualchì ora dopu à u sangue.
- Se notate una formazione di contusioni, applicate una compressa fredda à a zona di iniezione è elevate u bracciu per aiutà à accelerà u prucessu di guarigione.
Duvete dì à u vostru duttore è à a persona chì tira sangue se si contusione spessu per piglià sangue. Assicuratevi di dilli ancu sè avete qualchì cundizione medica o pigliate qualsiasi medicazione cunnisciuta per causà prublemi cù a coagulazione.
Aghi di farfalla per a raccolta di sangue
Sè avete rimarcatu chì a persona chì tira u sangue hà un mumentu difficiule per truvà una bona vena per un prelevamentu di sangue, pudete dumandà l'usu di un altru tipu di agulla chjamata agulla di farfalla, cunnisciuta ancu cum'è un set di infusione alatu o un set di vene di u scalp .
L'aghi di farfalla sò spessu usati per piglià sangue in zitelli, zitelli è adulti maiò. Un agulla di farfalla richiede un angulu più prufondu è hè di lunghezza più corta, rendendu più faciule u so postu in vene chjuche o fragili. Quessu riduce a probabilità di sanguinà è di contusioni dopu à un prelitu di sangue.
Hè impurtante di sapè, quantunque, chì i pristatarii sanitarii chì tiranu u sangue sò incuragiti à aduprà metudi tradiziunali prima di l'usu di aghi di farfalla, per via di u risicu di coagulazione.
Se dumandate una agulla di farfalla, ci hè una chance chì a vostra dumanda pò micca esse accolta. Pò dinò piglià più tempu per tirà u sangue aduprendu una agulla di farfalla perchè hè più chjucu o più finu cà l'agulla standard.
Quandu per vede un duttore
Se u brusgiu hè grande, o si nota chì si brusgia facilmente, puderia indicà una situazione sottostante, cum'è un prublema di coagulazione o una malattia di u sangue. Oltre à contusioni dopu à un prelevamentu di sangue, duvete vede u vostru duttore se:
- spessu sperienze grandi contusioni chì ùn si ponu spiegà
- anu una storia di sanguinamentu significativu, cum'è durante a chirurgia
- di colpu cuminciate à contusioni dopu avè principiatu un novu medicamentu
- avè una storia di famiglia di episodi di contusioni o di sangu
- stai sperimentendu un sanguinamentu insolitu in altri lochi, cum'è u nasu, e gengive, l'urina o a feci
- avete dolore severu, infiammazione, o gonfiore in u situ di u sangue
- sviluppà un pezzu in u situ induve u sangue hè statu prelevatu
U fondu
E contusioni dopu à un prelitu di sangue sò abbastanza cumuni è si ne vanu da per contu soiu chì u corpu riassorbe u sangue. A contusione hè causata da danni à uni pochi di vini sanguini durante u prucessu di prelevamentu di sangue, è di solitu ùn hè micca colpa di u vostru duttore sanitariu.
A brusgiata pò cambià di culore da turchinu turchinu-viulente, à verde, è po marrone à giallu chjaru in u corsu di una settimana o duie prima chì si ne và cumpletamente.