Dieta Buddista: Cumu Funziona è Cosa Manghjà
Cuntenutu
- Pratiche dietetiche di u Buddhismu
- U vegetarianismu
- Alcolu è altre restrizioni
- Dighjunu
- Dieta Pro è Contro
- Benefici
- Inconvenienti
- Pro è svantaghji di u dighjunu
- Alimenti da manghjà è da evità
- Alimenti da manghjà
- Alimenti da evità
- Esempiu di menu per 1 ghjornu
- Breakfast
- Pranzu
- Snack
- Cena
- U fondu
Cum'è parechje religioni, u Buddhismu hà restrizioni dietetiche è tradizioni alimentari.
I Buddisti - quelli chì praticanu u Buddhismu - seguitanu l'insignamenti di u Buddha o "sveglianu unu" è rispettanu leggi specifiche di dieta.
Sì site novu in u Buddhismu o vulete praticà solu certi aspetti di a religione, vi puderete dumandà ciò chì comportanu quelle usanze dietetiche.
Questu articulu spiega tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a dieta buddista.
Pratiche dietetiche di u Buddhismu
Siddhartha Gautama, o u "Buddha", hà fundatu u Buddhismu in u V à u IV seculu a.C. in a parte orientale di l'India. Oghje ghjornu, hè praticatu in u mondu sanu ().
Parechje forme di Buddismu esistenu à u mondu, cumprese Mahayana, Theravada è Vajrayana. Ogni tippu hà interpretazioni leggermente diverse di l'insegnamentu di Buddha, in particulare quandu si tratta di pratiche dietetiche.
U vegetarianismu
Cinque insegnamenti etichi guvernanu cumu campanu i Buddisti.
Unu di l'insignamenti pruibisce di piglià a vita di qualsiasi persona o animale. Parechji Buddisti interpretanu questu per significà chì ùn avete micca da cunsumà animali, chì per fà ciò richiede l'uccisione.
I Buddisti cun sta interpretazione seguitanu di solitu una dieta lacto-vegetariana. Questu significa chì cunsumanu prudutti lattichi ma escludenu ova, pollame, pesci è carne da a so dieta.
D’altronde, altri Buddisti cunsumanu carne è altri prudutti animali, fintantu chì l’animali ùn sò micca macellati apposta per elli.
Tuttavia, a maiò parte di i piatti cunsiderati buddisti sò vegetariani, malgradu chì tutte e tradizioni ùn richiedenu micca seguitori laici di u Buddismu di seguità sta dieta (2).
Alcolu è altre restrizioni
Un altru insegnamentu eticu di u Buddhismu pruibisce l'intussicazione da l'alcolu, postu chì nebulizeghja a mente è pò guidà à rompe altre regule religiose.
Eppuru, seguitori laici di a religione spessu ignoranu questu insegnamentu, cume alcune cerimonie tradiziunali incorporanu alcolu.
A parte l'alcol, certi Buddisti evitanu di cunsumà piante à forte odore, specificamente agliu, cipolla, erba cipollina, porri è scalogna, postu chì si pensa chì queste verdure aumentanu u desideriu sessuale quandu si manghjanu cotte è a rabbia quandu si manghjanu crude ().
Dighjunu
U dighjunu si riferisce à l'astensione di tutti o di certi tippi di alimenti o di beie.
A pratica - specificamente u dighjunu intermittente - diventa di più in più pupulare per a perdita di pesu, ma hè ancu spessu fatta per scopi religiosi.
I Buddisti sò astenuti da astene da l'alimentu da meziornu finu à l'alba di u lindumane cum'è una manera di praticà l'autocontrollu (, 5).
Tuttavia, cum'è cù l'esclusione di carne è alcolu, micca tutti i Buddisti o seguaci laici di a religione dighjunu.
riassuntuCum'è altre religioni, u Buddhismu hà pratiche dietetiche specifiche chì i seguitori ponu o ùn ponu praticà. Alcuni Buddisti ponu dighjunà o astene da cunsumà animali, alcolu, è certi ligumi.
Dieta Pro è Contro
Ogni dieta, inclusa a dieta buddista, hà vantaghji è svantaghji da cunsiderà.
Benefici
Una dieta buddista segue un approcciu principalmente basatu vegetale.
Una dieta vegetale hè ricca in frutti, ligumi, noce, sementi, cereali integrali, legumi è fasgioli, ma pò ancu cuntene alcuni prudutti d'animali.
Questa dieta furnisce cumposti impurtanti, cum'è antioxidanti, fitoquimici, vitamine, minerali è fibre, chì sò stati assuciati cun un risicu diminuitu di malatie cardiache, diabete di tip 2, è certi tipi di cancru (,,,).
A parte da questi benefici per a salute, seguità una dieta vegetale o vegetariana pò ancu benefiziu a vostra cintura.
Un studiu hà dimustratu chì i Buddisti chì seguitanu una dieta vegetariana per 11-34 anni avianu menu grassu corporeu cà quelli chì seguitavanu a dieta per 5-10 anni - è ancu menu grassu corporeu di quelli chì a seguitavanu per 3-4 anni ().
Inconvenienti
E diete vegetariane chì limitanu l'ingestione di carne ponu esse carenti in certi nutrienti s'elli ùn sò micca previsti adeguatamente - ancu s'elli permettenu ova è latticini.
Studii anu trovu chì i lacto-vegetariani buddisti anu avutu assunzioni caluriche simili à quelle di i cattolici non vegetariani. Tuttavia, avianu una assunzione più alta di folatu, fibra è vitamina A è cunsumavanu menu proteine è ferru (,).
Di conseguenza, avianu livelli più bassi di ferru è vitamina B12. U nivellu bassu di sti nutrienti pò causà anemia, una cundizione caratterizata da una mancanza di globuli rossi purtatori di ossigenu (,,).
A parte da u ferru è a vitamina B12, altri nutrienti chì i vegetariani ponu mancà includenu vitamina D, acidi grassi omega-3 è zincu ().
Eppuru, hè pussibule di cunsumà una dieta vegetariana nutrizionalmente adatta pianificendu currettamente è pigliendu supplementi per colmà qualsiasi lacuna nutrizionale.
Pro è svantaghji di u dighjunu
U dighjunu hè una pratica impurtante in u Buddhismu. I Buddisti generalmente dighjunanu da meziornu à l'alba di u lindumane.
A seconda di e vostre preferenze è di u vostru calendariu, pudete truvà digiunu per circa 18 ore ogni ghjornu per esse sia un pro sia un contra di a dieta buddista.
Cunsumà tutta a vostra caloria quotidiana prima di meziornu ùn pò esse solu fisicamente difficiule ma ancu interferisce cù a vostra vita suciale è prufessiunale.
D'altra parte, pudete truvà u dighjunu cunveniente è utile per a perdita di pesu, sì questu hè un scopu di voi.
In un studiu di 4 ghjorni in 11 adulti in sovrappesu, quelli chì dighjunavanu per 18 ore avianu un megliu cuntrollu di u zuccherinu in sangue è una spressione aumentata di geni implicati in l'autofagia - un prucessu chì rimpiazza e cellule danneggiate cù quelle sane - paragunatu cù quelli in digiunu per 12 ore (,) .
Mentre questi risultati sò prometenti, studii più lunghi sò necessarii per fà conclusioni definitive nantu à se a pratica hè superiore à una dieta standard di calorie ridotte per a perdita di pesu è altri benefici per a salute (,,,).
RiassuntuDatu chì a dieta buddista si compone principalmente di piante, pò mancà certe vitamine è minerali, in particulare u ferru è a vitamina B12.U dighjunu, mentre chì hè una cumpunente impurtante di u Buddhismu, pò ùn esse micca per tutti.
Alimenti da manghjà è da evità
Mentre micca tutti i Buddisti sò vegetariani, assai scelenu di seguità una dieta vegetariana o lacto-vegetariana.
Eccu esempi di alimenti da manghjà è da evità cù una dieta lacto-vegetariana:
Alimenti da manghjà
- Latticini: yogurt, furmagliu cottage è latte
- Granuli: pane, farina d'avena, quinoa è risu
- Frutti: mele, banane, bacche, uva, aranci è pesche
- Ligumi: broccoli, pumati, fasgioli verdi, cucumari, zucchini, asparagi è pimentari
- Legumi feculi: patate, granu, piselli è maniuca
- Legumi: ceci, fasgioli, fasgioli pinto, fasgioli neri è lenticchie
- Noci: amanduli, noci, pecane è pistacchi
- Olii: oliu d'aliva, oliu di lino, è oliu di canola
Alimenti da evità
- Carni: vacca, vitellu, porcu è agnellu
- Pesci: salmone, aringa, baccalà, tilapia, truite è tonu
- Ovi è aviculture: ova, pullastru, tacchinu, anatra, quaglia è fasgianu
- Legumi è spezie piccanti: cipolle, agliu, cipolline, cipolline è porri
- Alcolu: birra, vinu è spiriti
Mentre ùn hè micca un requisitu di praticà u Buddhismu, assai seguitanu una dieta vegetariana o lacto-vegetariana chì esclude ancu l'alcol è e verdure pungenti è spezie.
Esempiu di menu per 1 ghjornu
Di seguito hè un menu di campione di 1 ghjornu di una dieta buddista lacto-vegetariana:
Breakfast
- 1 tazza (33 grammi) di cereali per a colazione fortificati cù vitamina B12 è ferru
- 1/2 tazza (70 grammi) di mirtilli
- 1 once (28 grammi) d'amanduli
- 1 tazza (240 ml) di latte à pocu grassu
- 1 tazza (240 mL) di caffè
Pranzu
Un sandwich fattu cù:
- 2 fette di pane integrale
- 2 fette di furmagliu pocu grassu
- 1 grande foglia di lattuga
- 2 fette d'avucatu
Cum'è una parte di:
- 3 once (85 grammi) di bastoni di carota freschi
- 1 banana
- 1 tazza (240 ml) di tè senza zuccheru
Snack
- 6 crackers di granu interu
- 1 tazza (227 grammi) di yogurt grecu
- 1/2 tazza (70 grammi) di albicocche
- 1 once (28 grammi) di arachidi senza sale
Cena
Un burritu fattu cù:
- 1 tortilla di granu interu
- 1/2 tazza (130 grammi) di fasgioli fritti
- 1/4 tazza (61 grammi) di pomodori tagliati
- 1/4 tazza (18 grammi) di cavulu trituratu
- 1/4 tazza (25 grammi) di furmagliu sfracellatu
- 2 cucchiai (30 grammi) di salsa
- Rice spagnolu fattu da 1 tazza (158 grammi) di risu marrone, 1/2 tazza (63 grammi) di zucchine, è 1/2 cucchiaia (7 ml) d'oliu d'oliva
Se sceglite di dighjunà, cunsumerebbe sti pasti è stuzzichini prima di meziornu.
Una dieta buddista lacto-vegetariana deve cuntene una varietà di frutti, verdure, cereali integrali, legumi, noci è latticini.
U fondu
I Buddisti sò incuragiti à seguità linee guida dietetiche specifiche. Queste differenu secondu a forma di u Buddhismu è e preferenze individuali.
Parechji Buddisti seguitanu una dieta lacto-vegetariana, evitanu l'alcol è certe verdure, è praticanu u digiunu da meziornu à l'alba u ghjornu dopu.
Dice questu, a dieta hè flessibile, ùn importa se site un seguitu laicu di u Buddhismu o vulete praticà solu certi aspetti di a religione.