Leishmaniasi viscerale (kala azar): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U Kala Azar, chjamatu ancu leishmaniasi viscerale o splenomegalia tropicale, hè una malattia causata principalmente da protozoi Leishmania chagasi è Leishmania donovani, è accade quandu un picculu insettu di a spezia Lutzomiia longipalpis, popularmente cunnisciutu cum'è zanzara di paglia o birigui, infettatu da unu di i protozoi, morde a persona è libera stu parassita in u sangue di a persona, resultendu in malatie.
Stu tipu di leishmaniasi colpisce soprattuttu i zitelli di più di 10 anni è l'adulti chì anu qualchì carenza nutrizionale, cume a mancanza di ferru, vitamine è proteine, è campanu in lochi cù cundizioni sanitarie è igiene povere. A regione brasiliana più affettata hè u Nordeste è si crede chì i zitelli sò i più affettati perchè anu più carenze nutrizionali, u sistema immunitariu ùn hè ancu cumpletamente furmatu è sò più esposti à l'animali.
Principali sintomi
Dopu à u morsu chì trasmette a malatia, i protozoi si sparghjenu per u sangue è per l'organi rispunsevuli di a furmazione di e cellule sanguine è di l'immunità di u corpu, cum'è a milza, u fegatu, i nodi linfatichi è a midula ossea, causendu i seguenti sintomi:
- Calfreddi è forte frebba, chì vene è vene, di longa durata;
- Aumentazione di l'abdomen, per via di l'ingrandimentu di a milza è di u fegatu;
- Debbulezza è stanchezza eccessiva;
- Perda di pesu;
- Palidez, per l'anemia causata da a malatia;
- Sanguinamentu più faciule, per a gomma, u nasu o e feci, per esempiu;
- Infezzioni frequenti, da virus è batteri, per via di a calata di l'immunità;
- Diarrea.
A leishmaniasi viscerale hà un periodu d'incubazione da 10 ghjorni à dui anni, è cume ùn hè micca una malattia cumuna è i so sintomi apparenu à pocu à pocu, ponu esse cunfunditi cù altre malatie cum'è malaria, tifu, dengue o Zika, per esempiu. Dunque, in presenza di sti sintomi, hè impurtante cercà assistenza medica per chì u diagnosticu possa esse fattu è inizià u trattamentu adattatu.
Ci vole à ramintà chì e lesioni è l'ulcere cutanee sò causate da un altru tipu di leishmaniasi, chjamata cutanea o cutanea. Sapete chì cause è cumu identificà a leishmaniasi cutanea.
Cumu accade a trasmissione
U reservoir principale di i protozoi rispunsevuli di u kala azar sò i cani è, dunque, sò ancu cunsiderati cum'è a principale fonte d'infezzione di l'insettu. Hè cusì, quandu l'insettu morde u cane infettatu, acquista u protozoo, chì si sviluppa in u so urganisimu è pò esse trasmessu à a persona per mezu di u morsu. Micca tutti i cani sò purtatori di Leishmania chagasi o Leishmania donovani, chì hè più cumunu in i cani chì ùn sò micca regularmente parassiti o chì ùn ricevenu micca una cura ottimale.
Quandu u parasite hè in l'organisimu di l'insettu, pò sviluppà facilmente è poi andà in e ghiandole salivari. Quandu l'insettu infettatu morde a persona, passa u parassita prisente in e so ghiandole salivari in u sangue di a persona, essendu facilmente spargutu da l'organi.
Diagnosticu di Calazar
U diagnosticu di leishmaniasi viscerale hè fattu per esaminazione parasitologica, in cui una cultura di midollo osseu, milza o fegatu hè fatta per osservà una di e forme evolutive di u protozoo. Inoltre, u diagnosticu pò esse fattu per mezu di testi immunologichi, cum'è ELISA, o immunocromatografi, chì sò popularmente cunnisciuti cum'è testi rapidi.
U svantaghju di e prove immunologiche hè chì ancu dopu à u trattamentu, hè pussibule chì ci sia sempre una quantità sufficiente di anticorpi, chì hè indicativu di infezione. Tuttavia, in questi casi, hè impurtante chì u duttore valuta a presenza di sintomi, perchè se ùn ci sò sintomi, u trattamentu ùn hè micca indicatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u kala azar deve cumincià u più prestu pussibule è pò esse fattu cù l'usu di medicazioni specifiche, cum'è Composti Antimoniali Pentavalenti, Anfotericina B è Pentamidina, chì devenu esse indicati da u duttore è aduprati secondu e so istruzzioni.
Quandu si principia u trattamentu hè ancu impurtante di piglià qualchì precauzione, cume a valutazione è a stabilizazione di e condizioni cliniche, cume a malnutrizione è u sanguinamentu, in più di u trattamentu di altre infezioni chì l'accumpagnanu. Pò esse necessariu restà ricusatu per l'usu di medicazione in a vena, ma in i casi in cui l'infezzione hè stabile è ci hè un accessu faciule à l'uspidale, u duttore pò raccomandà u trattamentu in casa è andà in ospedale per u seguitu.
Sta malattia deve esse trattata rapidamente, postu chì s'aggrava in pochi ghjorni è dunque a persona colpita pò soffre cumplicazioni periculose per a vita cum'è infezioni pulmonari, fallimentu respiratoriu, emorragia digestiva, fallimentu circulatoriu o per infezioni opportuniste, da virus è batteri. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu per a leishmaniasi viscerale.