Chì ghjè calcitonina è chì faci
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Quandu ùn aduprà
- Cumu aduprà
- Possibili effetti collaterali
- Quandu u test di calcitonina hè fattu
A calcitonina hè un ormone pruduttu in a tiroide chì hà a funzione di diminuisce a concentrazione di calciu in u sangue, diminuisce l'assorbimentu di calciu da l'intestini è impedisce l'attività di l'osteoclasti.
Cusì, a calcitonina hè assai impurtante per mantene a salute di l'osse, è hè per quessa chì ci sò droghe cù questu ormone in a cumpusizione, chì sò aduprate in malatie cum'è l'osteoporosi, a malattia di Paget o u sindrome di Sudeck, per esempiu.
Per chì ghjè
A droga calcitonina hè aduprata per trattà malatie cum'è:
- Osteoporosi, o dolore osseu assuciatu, in cui l'osse sò assai magre è debuli;
- A malattia di Paget di l'ossu, chì hè una malattia lenta è progressiva chì pò causà cambiamenti in a dimensione è a forma di certi ossi;
- Ipercalcemia, chì hè caratterizata da una quantità assai alta di calciu in u sangue;
- Distrofia sintomatica riflessa, chì hè una malattia chì provoca cambiamenti di u dolore è di l'osse, chì ponu implicà a perdita di l'ossu locale.
A calcitonina hà a funzione di regulà i livelli di calciu in u sangue è hè dunque aduprata per riversà a perdita ossea. Inoltre, si crede ancu chì questu ormone hè ancu implicatu in a furmazione di l'osse.
Quandu ùn aduprà
Generalmente, a calcitonina aduprata in i farmaci cun questu ormone hè a calcitonina di salmone, per quessa hè contraindicata in e persone cù allergie à sta sostanza, o à qualsiasi altru cumpunente di a formula.
Inoltre, ùn hè ancu micca cunsigliatu per e donne incinte, e donne chì allattanu è e persone sottu à 18 anni.
Cumu aduprà
A dosa cunsigliata di calcitonina dipende da u prublema da trattà:
- Osteoporosi: A dosa raccomandata hè 50 UI per ghjornu o 100 UI per ghjornu o ogni altru ghjornu, per iniezione sottocutanea o intramusculare.
- Dolore ossu: A dosa raccomandata hè di 100 à 200 IU, per ghjornu per infusione intravenosa lenta in soluzione fisiologica salina o per iniezione sottocutanea o intramusculare, in dosi divise, distribuite per tuttu u ghjornu, finu à ottene una risposta soddisfacente.
- Malattia di Paget: A dose raccomandata hè di 100 IU per ghjornu o ogni altru ghjornu, per iniezione sottocutanea o intramusculare.
- Trattamentu d'urgenza di crisa ipercalcemica: A dose raccomandata hè di 5 à 10 IU per chilugrammu di pesu di u corpu à ghjornu, per infusione endovenosa, per almenu 6 ore, o per iniezione endovenosa lenta in 2 à 4 dosi divise per u ghjornu.
- Trattamentu prolungatu di ipercalcemia cronica: A dose raccomandata hè di 5 à 10 UI per chilugrammu di pesu corporeu à ghjornu, per iniezione sottocutanea o intramusculare, in una sola dose o in duie dosi divise.
- Distrofia sintomatica riflessa: A dosa raccomandata hè di 100 IU per ghjornu per iniezione sottucutanea o intramusculare per 2 à 4 settimane.
Tocca à u duttore di determinà quantu tempu u trattamentu deve esse continuatu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti avversi i più cumuni chì ponu accade cù l'usu di calcitonina sò vertigini, mal di testa, cambiamenti di gustu, rossu di a faccia o di u collu, nausea, diarrea, dolore addominale, osse o articulazione è stanchezza.
Inoltre, ancu se menu spessu, i disordini di a visione, pressione alta, vomitu, dolore in i musculi, ossa o articulazioni, sintomi di influenza è gonfiore di e braccia o di e gambe ponu accade ancu.
Quandu u test di calcitonina hè fattu
U test per a misurazione di i valori di calcitonina hè principalmente indicatu per identificà è monitorà a presenza di carcinoma di tiroide medulare, una malattia chì provoca elevazioni significative di questu ormone.
Inoltre, a calcitonina pò ancu esse utile per identificà altre cundizioni, cum'è iperplasia di e cellule C di tiroide, chì sò e cellule chì producenu calcitonina, è ancu per accumpagnà altri tippi di cancheru, cume leucemia, cancheru di i pulmoni, senu, pancreas o prostata, per esempiu. Scopri di più nantu à chì serve u test di calcitonina è cumu si face.