A petra renale: cosa hè è cumu evitalla
Cuntenutu
A petra di u rene, cunnisciuta ancu cum'è petra di u rene, hè carattarizata da a furmazione di piccule petre à l'internu di i reni, di i so canali o di a vejiga, per via di a poca assunzione d'acqua o di l'usu custante di medicinali, per esempiu.
Di solitu, a petra di u rene ùn face micca dulore è hè eliminata per l'urina senza chì l'individu sappia ch'ellu avia una petra di u rene. Tuttavia, in certi casi, a petra di u rene pò cresce troppu grande è si ferma in i tubi urinarii, causendu forti dolore in u lombu.
A petra di u rene ùn hè di solitu una situazione seria è, dunque, pò esse trattata in casa cù rimedii, cum'è Buscopan, assunzione d'acqua è una dieta adatta. Eccu ciò chì si deve fà per evità una altra petra di u rene.
Càlculi in u sistema urinariuPietre di reneCumu evità
Per evità a furmazione di calcoli renali, hè impurtante seguità alcune raccomandazioni, cume:
- Bei assai acqua, almenu 2 litri à ghjornu;
- Adoptate una dieta cun una bassa concentrazione di sale è proteine;
- Evite aduprà supplementi;
- Adopte abitudini sani, cum'è esercitassi, per chì a pressione sia cuntrullata;
- Aumenta u cunsumu di alimenti chì cuntenenu calciu, ma cù una guida da u nutrizziunistu, postu chì l'eccessu di calciu pò ancu causà prublemi renali.
Hè ancu impurtante di evità u cunsumu di salsicce, cum'è salsicce, prisutti è salsicce, per esempiu, in più di pasta in scatula, birra, carne rossa è frutti di mare, postu chì ponu aumentà a concentrazione di acidu uricu è purtà à a furmazione di pietre. A dieta per i calcoli renali deve esse bassa in proteine è sale è alta in liquidi in modo chì non solu a furmazione di pietre novi pò esse evitata, ma facilita ancu l'eliminazione di a pietra esistente. Vede cumu hè fatta a dieta per i calcoli renali.
Principali sintomi
I sintomi principali di i calcoli renali sò:
- Dolore severu in u spinu inferiore, chì affetta solu una parte o i dui;
- Dolore chì irradia à l'inguine quandu urina;
- Sangue in l'urina;
- Febbra è brividi;
- Nausea è vomitu.
Di solitu, sti sintomi parenu solu quandu a petra hè assai grande è ùn pò micca passà per i tubi urinarii per esse eliminati in l'urina. In questi casi, hè raccomandatu d'andà à a sala d'urgenza u più prestu pussibule per alleviare u dolore è cumincià u trattamentu adattatu. Amparate più nantu à i segni è i sintomi di calcoli renali.
Pietra di rene in gravidanza
I calcoli renali in gravidanza sò una situazione pocu cumuna, ma pò accade per via di a cuncentrazione aumentata di calciu è di altre sostanze in l'urina chì ponu causà a furmazione di calcoli renali.
Tuttavia, u trattamentu per i calcoli renali in gravidanza deve esse fattu solu cù l'usu di droghe è assunzione di fluidi, postu chì a chirurgia hè riservata solu per i casi più severi in i quali ùn hè micca pussibule di cuntrullà u dolore o chì ci hè un'infezione renale.
Trattamentu per i calcii renali
U trattamentu per i calcii renali deve esse guidatu da un nefrologu o urologu è pò generalmente esse fattu in casa quandu e pietre renali sò chjuche è ùn causanu sintomi cù l'ingestione di diuretici, cum'è Furosemide, droghe alfa-bloccanti, cum'è Alfuzosin, è aumentu di l'assunzione d'acqua.
Tuttavia, in casi di dolore acutu per via di calcoli renali, u trattamentu deve esse fattu in ospedale cù rimedii analgesici, cume tramadol, direttamente in vena, rimedi antispasmodichi, cum'è Buscopan, è idratazione cù u siero per alcune ore.
In i casi i più gravi, in i quali a petra di u rene hè troppu grande o impedisce a fuga di l'urina, l'ultrasu pò esse adupratu per dissolve e pietre o una chirurgia per e pietre di u rene. Vede più nantu à u trattamentu per i calcoli renali.