U primu ministru canadianu Justin Trudeau hà fattu un impegnu à sustene i diritti riproduttivi di e donne
Cuntenutu
A nutizia chì circundava a salute di e donne ùn hè micca stata troppu grande ultimamente; U clima puliticu tumultuoso è a legislazione di u focu rapidu anu avutu e donne chì si precipitonu per piglià un DIU è s'aferranu u so cuntrollu di nuvità cum'è, bè, vitale per a so salute è a felicità.
Ma l'ultimu annunziu da i nostri vicini à u Nordu offre una bona nutizia: u ghjornu internaziunale di a donna, u primu ministru canadianu Justin Trudeau hà celebratu impegnendu à aduprà $ 650 milioni in i prossimi trè anni per sustene l'iniziativi di salute di e donne in u mondu. Questu vene pocu dopu a rientrazione di ghjennaghju di u presidente Donald Trump di a "regula glubale di gag" chì pruibisce l'usu di l'aiutu straneru americanu per l'organizazioni sanitarie chì furniscenu informazioni nantu à l'aborti o chì offrenu servizii di abortu.
L'impegnu di Trudeau affronterà a viulenza di genere, a mutilazione genitale femminile, u matrimoniu furzatu, è aiutarà à furnisce aborti sicuri è legali è cura post-abortu.
"Per troppu donne è donne, l'aborti periculosi è a mancanza di scelte in salute riproduttiva significanu chì sò o sò in periculu di morte, o simpricimenti ùn ponu micca cuntribuisce è ùn ponu micca uttene u so putenziale", hà dettu Trudeau in una manifestazione di a Ghjurnata Internaziunale di a Donna, cum'è ripurtatu da u Canada U Globe è Mail.
Infatti, l'aborti periculosi contanu ottu à 15 per centu di e morti materne è restanu una di e principali cause di mortalità materna in u globu, secondu un studiu di u 2015 publicatu in BJOG: Un Revista Internaziunale di Ostetricia è Ginecologia. Simu felici di vede Trudeau fà muvimenti per aiutà e donne in u mondu sanu.