Cumu sapè se hè un cancheru ovarianu
Cuntenutu
- 1. Identificà i sintomi anormali
- 2. Fate appuntamenti regulare cù u ginecologu
- 3. Fate esami preventivi
- Quale hè in più risicu di avè u cancer di l'ovariu
- Stadi di Cancer Ovariu
- Cume hè fattu u Trattamentu di u Cancer Ovariu
- Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu in: Trattamentu per u cancheru di l'ovaru.
I sintomi di u cancheru di l'ovaru, cume i sanguinamenti irregulari, u ventre gonfiu o u dolore addominale, ponu esse assai difficiuli da identificà, soprattuttu perchè ponu esse confusi per altri prublemi menu gravi, cum'è infezioni di l'urinariu o cambiamenti ormonali.
Cusì, i migliori modi per identificà prestu cambiamenti chì ponu indicà u cancheru ovarianu includenu esse cuscenti di qualsiasi sintomi anormali, andà à appuntamenti regulari di ginecologu o avè esami preventivi, per esempiu.
1. Identificà i sintomi anormali
In a maiò parte di i casi, u cancheru ovarianu ùn causa micca sintomi, in particulare in i primi stadii. Tuttavia, alcuni di i sintomi chì ponu esse relativi à u so sviluppu includenu dolore costante in u ventre è sanguinamentu fora di a menstruazione.
Sceglite ciò chì sentite per cunnosce u vostru risicu di avè stu tipu di cancheru:
- 1. Pressione constante o dolore in l'abdomen, a schiena o a zona pelvica
- 2. Panza gonfia o sintimu di stomacu pienu
- 3. Nausea o vomitu
- 4. Stinzia o diarrea
- 5. Stanchezza frequente
- 6. Sensazione di mancanza di respiru
- 7. Urgenza frequente di urinà
- 8. Menstruazione irregulare
- 9. Sanguinamentu vaginale fora di u periodu menstruale
In questi casi, si consiglia di cunsultà u ginecologu u più prestu pussibule per identificà a causa di i sintomi è eliminà o cunfirmà u diagnosticu di u cancheru.
Quandu u cancheru di l'ovaru hè identificatu in i primi stadii, e probabilità di una cura sò assai più alti è, dunque, hè impurtante esse attenti à sti sintomi, soprattuttu quandu avete più di 50 anni.
2. Fate appuntamenti regulare cù u ginecologu
A visita regulare à u ginecologu ogni 6 mesi hè un ottimu modu per identificà u cancheru in l'ovari prima di causà sintomi perchè, durante queste consultazioni, u duttore face un test, chjamatu esame pelvicu, in u quale palpa l'abdomen di a donna è cerca cambiamenti di forma è dimensione di l'ovari.
Cusì, se u duttore trova cambiamenti chì ponu indicà u cancheru, pò urdinà testi più specifici per cunfirmà u diagnosticu. Queste cunsultazioni, in più di aiutà à a diagnosi precoce di u cancheru di l'ovariu ponu ancu aiutà à identificà cambiamenti in l'utru o in i tubi, per esempiu.
3. Fate esami preventivi
L'esami di prevenzione sò indicati per e donne à più risicu di sviluppà u cancheru è sò generalmente indicati da u ginecologu ancu quandu ùn ci sò sintomi. Queste prove includenu tipicamente a realizazione di un ultrasound transvaginale per valutà a forma è a cumpusizione di l'ovari o un test di sangue, chì aiuta à rilevà a proteina CA-125, una proteina chì hè aumentata in casi di cancru.
Amparate più nantu à stu test di sangue: esame CA-125.
Quale hè in più risicu di avè u cancer di l'ovariu
U cancheru di l'ovaru hè più cumunu in donne trà l'età di 50 è 70, tuttavia pò accade à ogni età, in particulare in donne chì:
- Sò incinte dopu à l'età di 35 anni;
- Piglionu medicinali ormonali, soprattuttu per aumentà a fertilità;
- Avè una storia di famiglia di u cancheru di l'ovaru;
- Anu una storia di cancheru di u senu.
Tuttavia, ancu cù unu o più fattori di risicu, hè pussibule chì a donna ùn abbia micca u cancheru.
Stadi di Cancer Ovariu
Dopu à u diagnosticu è a chirurgia per eliminà u cancheru di l'ovariu, u ginecologu classificherà u cancheru secondu l'organi affettati:
- Tappa 1: u cancheru si trova solu in unu o in i dui ovari;
- Tappa 2: u cancheru si hè spartu in altre parte di u pelvis
- Tappa 3: u cancheru si hè spartu in altri organi in l'addome;
- Tappa 4: U cancheru si hè spartu in altri organi fora di l'abdomen.
U stadiu di u cancheru ovarianu hè più avanzatu, più serà difficiule per uttene a guarigione cumpleta di a malatia.
Cume hè fattu u Trattamentu di u Cancer Ovariu
U trattamentu per u cancheru ovarianu hè generalmente guidatu da un ginecologu è principia cù una chirurgia per eliminà u più numeru di cellule affette è, dunque, varia secondu u tippu di cancheru è a so gravità.
Cusì, se u cancheru ùn hè micca spargugliatu in altre regioni, hè pussibile estrà solu l'ovariu è a tromba di Falloppiu da quellu latu. Tuttavia, in i casi induve u cancheru si hè spartu in altre regioni di u corpu, pò esse necessariu di rimuovere i dui ovari, utru, linfonodi è altre strutture circundanti chì ponu esse affette.
Dopu a cirurgia, a radioterapia è / o a chimioterapia ponu esse indicate per distrugge e cellule tumorali rimanenti chì restanu sempre, è s'ellu fermanu parechje cellule tumorali, pò esse più difficiule per uttene una cura.