Cancer di u pene: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu travagliu di u Trasplante di Pene
- Cumu prevene l'iniziu di u cancheru
- Cumu lavà u vostru pene currettamente
U cancheru di u pene hè un tumore raru chì pò apparisce annantu à l'organu o solu nantu à a pelle chì u copre, pruvucendu cambiamenti in u culore è a struttura di a pelle, è dinò l'apparizione di noduli o ferite chì piglianu assai tempu à sparisce.
Stu tipu di cancheru hè più frequente in l'anziani di più di 60 anni, ma pò accade ancu in i giovani, soprattuttu in l'omi chì fumanu, chì anu una igiene povera in a zona intima o chì anu un cuntattu intimu senza preservativu, per esempiu .
U cancheru di u pene hè curabile, tuttavia a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere i tessuti affettati, dunque più grande hè u tumore o più tardi hè identificatu, più grande hè a possibilità di avè da rimuovere un pezzu più grande di u pene.
In cunversazione nantu à a nostra podcast, Dr. Rodolfo Favaretto, urologu, spiega più dettagli nantu à u cancheru di u pene è altri prublemi di salute maschili:
Principali sintomi
Per identificà u cancheru di u pene hè assai impurtante cunnosce sintomi cum'è:
- Aspettu di una ferita russiccia chì ùn guarisce;
- Chjappu in u pene, u glande o u prepuziu;
- A pelle di u pene più spessa o cambiamenti di culore;
- Scaricatu puzzolente chì esce da l'uretra;
- Sanguinamentu da u pene;
- Gonfiore di a punta di u pene;
- Dolore è gonfiore in l'inguine.
Alcuni di sti sintomi, in particulare a ferita chì appare nantu à u pene è ùn guarisce micca, ponu esse indicative di altre malatie, cume l'herpes, a sifilide o e malattie autoimmuni, per esempiu. Dunque, hè megliu cunsultà un urologu per fà e prove diagnostiche necessarie, cunfirmà a causa è avviare u trattamentu adeguatu. Cunnosce altre cause di mal di pene.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu duveria esse guidatu da un oncologu o urologu è di solitu si principia cù una chirurgia per caccià u più pussibule di u tessutu influenzatu, dopu esse integratu cù chimioterapia o radiazioni per eliminà e cellule tumorali restanti.
A seconda di a dimensione è u gradu di sviluppu di u cancheru, l'omu pò avè complicazioni dopu a chirurgia, cume a disfunzione erettile, perchè più tessutu hè necessariu di rimuovere, più grande hè u risicu di influenzà i musculi necessarii per l'erezione di u pene. Tuttavia, in questi casi, u duttore pò raccomandà l'usu di una protesi penile chì permette à l'omu di avè è mantene una erezione durante u cuntattu intimu. Amparate più nantu à a protesi di u pene è cumu funziona.
In i casi i più gravi, quandu u tumore hè in un stadiu assai avanzatu, u duttore pò raccomandà una emasculazione, chì cunsiste in a rimozione totale di tuttu l'organu sessuale è i testiculi. Per questi casi, una nova tecnica hè sviluppata per eseguisce u trasplante di u pene, per restituisce tutte e funzioni sessuale.
Cumu travagliu di u Trasplante di Pene
Stu tipu di trattamentu hè studiatu cum'è un modu per ristabilisce a capacità urinaria è sessuale di i pazienti chì avianu da caccià tuttu u pene durante u trattamentu di u cancer. Questa chirurgia ùn hè ancu dispunibile è durante i testi, chì sò dighjà fatti, ci hè vulsutu circa 15 ore per cunnette tutti i vasi sanguini è i nervi.
L'organu trapiantatu deve esse da un donatore cun caratteristiche strutturali simili per riduce u risicu di infezioni, emorragia è rigettu. Tuttavia, ùn hè ancu pussibule di prevede u successu di u trapianto in u trattamentu di a disfunzione erettile, chì pò influenzà negativamente a salute psicologica di u paziente.
Cumu prevene l'iniziu di u cancheru
Per evità u cancheru di u pene hè impurtante piglià qualchì precauzione cum'è l'igiene quotidiana di u pene, in particulare sottu à u prepuziu, aduprendu un preservativu durante u cuntattu intimu è micca fumà.
Benchì ùn ci sia alcuna causa specifica per u sviluppu di u cancheru in u pene, queste precauzioni aiutanu à evità alcuni fattori di risicu, cume una povera igiene o l'infezione da HPV, per esempiu.
Cumu lavà u vostru pene currettamente
Per fà una igiene curretta di u pene duvete tirà a pelle chì copre a testa di u pene torna è lavallu cun sapone è acqua di pH neutru. À a fine di u bagnu, hè ancu impurtante di tirà torna a pelle di a testa di u pene è asciugà bè a zona sott'à u prepuziu.
Fighjate u video sottu per più infurmazioni nantu à cumu lavà u vostru pene currettamente: