Top 7 Sintomi di Cancru di a tiroide
Cuntenutu
- Cumu diagnosticà u cancheru di tiroide
- Chì tippi di cancheru di tiroide
- Cume trattà u cancheru di tiroide
- Cumu hè u seguitu dopu u trattamentu
- U cancheru di tiroide pò rivene?
U cancheru di tiroide hè un tippu di tumore chì a maiò parte di u tempu hè curabile quandu u so trattamentu hè iniziatu assai prestu, dunque hè impurtante esse cusciente di i sintomi chì ponu indicà u sviluppu di u cancheru, in particulare:
- Bulu o bulu in u collu, chì nurmalmente cresce rapidamente;
- Gonfiore in u collu per via di l'acqui aumentati;
- Dolore in fronte di a gola chì pò irradià à l'arechje;
- Ronca o altri cambiamenti di voce;
- Difficultà à respirà, cum'è se qualcosa fussi bluccatu in a gola;
- Tosse custante chì ùn accumpagna micca un raffreddore o una influenza;
- Difficultà à ingoiare o sintimu di qualcosa bluccatu in a gola.
Ancu se stu tipu di cancheru hè più cumunu da l'età di 45 anni, ogni volta chì unu di sti sintomi apparisce, u più cumunu hè a palpazione di un buccu o di un buccu in u collu, hè cunsigliatu di cunsultà un endocrinologu o un chirurgu capu o collu per testi diagnostichi, identificate s'ellu ci hè un prublema cù a tiroide è cuminciate u trattamentu adattatu.
Tuttavia, questi sintomi ponu ancu indicà altri prublemi menu serii cum'è reflux gastroesofagicu, infezioni respiratorie, prublemi di corde vocali, è ancu cisti o noduli di tiroide, chì di solitu sò benigni è ùn presentanu alcun periculu per a salute, è devenu esse investigati, perchè in a maiò parte casi, u cancheru di tiroide ùn causa micca sintomi.
Vede ancu i segni chì ponu indicà altri cambiamenti in a tiroide: sintomi di tiroide.
Cumu diagnosticà u cancheru di tiroide
Per diagnosticà u cancheru di a tiroide hè cunsigliatu d'andà à l'endocrinologu per osservà u collu di l'individuu è identificà cambiamenti cum'è gonfiore, dolore o a presenza di un nulu. Tuttavia, hè ancu impurtante di fà un test di sangue per verificà e quantità di l'hormone TSH, T3, T4, tiroglobulina è calcitonina, chì quandu sò alterate ponu indicà cambiamenti in a tiroide.
Inoltre, hè necessariu di fà un ultrasu di a glàndula tiroidea è l'aspirazione di l'agulla fina (FNAP) per cunfirmà a prisenza di cellule maligne in a glàndula, chì determina veramente s'ellu hè un cancheru.
E persone cun diagnosi di cancheru di tiroide à bassu risicu anu generalmente valori normali in i test di sangue, hè per quessa chì hè cusì impurtante di fà a biopsia ogni volta chì u duttore ne indica è esse ripetuta, se questu indica un risultatu inconclusivu, o finu à chì sia dimustratu quellu di un nodulu benignu.
Certe volte, a cirtezza chì si tratta di un cancheru di tiroide accade solu dopu avè avutu a chirurgia per caccià u nodulu chì hè statu mandatu à u laburatoriu d'analisi.
Chì tippi di cancheru di tiroide
Ci sò sfarenti tippi di cancheru di tiroide chì varieghjanu secondu u tippu di cellule chì sò influenzate. Tuttavia, i più cumuni includenu:
- Carcinoma papillariu: hè u tippu u più cumunu di cancheru di tiroide, raprisentendu circa l'80% di i casi, di solitu si sviluppa assai pianu, essendu u tippu u più faciule da curà;
- Carcinoma follicular: hè un tippu menu cumunu di cancheru di tiroide chè papillariu, ma hà ancu un bellu pronosticu, essendu faciule da curà;
- Carcinoma medulare: hè raru, affetta solu u 3% di i casi, essendu più difficiule da curà, cù menu probabilità di curà;
- Carcinoma anaplasticu: hè assai raru, affetta circa l'1% di i casi, ma hè assai aggressivu, guasi sempre fatale.
U cancheru di tiroide papillariu o follicular hà una alta percentuale di sopravvivenza, ancu se pò dimezzà quandu u cancheru hè diagnosticatu in un stadiu assai avanzatu, soprattuttu s'ellu ci sò metastasi sparse in tuttu u corpu. Cusì, oltre à sapè chì tippu di tumore hà a persona, devenu cunnosce ancu u so stadiu è s'ellu ci sò metastasi o micca, perchè questu determina quale trattamentu hè u più adattu per ogni casu.
Cume trattà u cancheru di tiroide
U trattamentu per u cancheru di tiroide dipende da a dimensione di u tumore è e principali opzioni di trattamentu includenu chirurgia, iodoterapia è terapia ormonale. In i casi i più gravi, a chimioterapia è a radioterapia ponu esse indicati, ma tutti i tipi di trattamentu sò sempre indicati da l'endocrinologu o da u chirurgu capu è da u collu.
- Chirurgia: cunnisciuta cum'è tiroidectomia, cunsiste à caccià tutta a glàndula, in più di sviutà u collu, per caccià i ganglii da u collu chì ponu esse influenzati. Scuprite cumu si face a cirurgia in: Chirurgia di a tiroide.
- Sostituzione di ormoni: Dopu, a medicazione deve esse presa per rimpiazzà l'ormoni produtti da a tiroide, per a vita, ogni ghjornu, à stomacu vacu. Sapete ciò chì ponu esse sti medicamenti;
- Chimio o Radioterapia: Puderanu esse indicati in casu di tumore avanzatu;
- Pigliate iodu radioattivu: Circa 1 mese dopu a rimozione di a tiroide, u 2u passu di trattamentu, chì hè a presa di iodu radioattivu, deve esse iniziatu, chì serve per eliminà cumpletamente tutte e cellule di tiroide è, di conseguenza, tutte e tracce di u tumore. Amparate tuttu nantu à iodoterapia.
Fighjate dinò u video seguente è amparate chì dieta aduttate per fà stu trattamentu:
A chimioterapia è a radioterapia sò guasi mai raccomandate in casu di cancru di tiroide perchè stu tippu di tumore ùn risponde micca bè à questi trattamenti.
Cumu hè u seguitu dopu u trattamentu
Dopu u trattamentu per rimuovere un tumore di tiroide, i testi devenu esse fatti per valutà se u trattamentu hà eliminatu cumpletamente e cellule maligne è se a sostituzione ormonale hè adatta à i bisogni di a persona.
L'esami richiesti includenu:
- Scintigrafia o PCI - ricerca di tuttu u corpu: hè un esame induve a persona piglia un medicamentu è poi entre in un dispositivu chì genera immagini di tuttu u corpu, per truvà cellule tumorali o metastasi in tuttu u corpu. Questu esame pò esse fattu, da 1 à 6 mesi, dopu iodoterapia. Se si trovanu cellule maligne o metastasi, u duttore pò raccomandà di piglià una nova compressa di iodu radioattivu per eliminà ogni traccia di cancru, ma una sola dose di iodoterapia hè di solitu abbastanza.
- Ultrasound di u collu: Pò indicà s'ellu ci sò cambiamenti in u collu è in i nodi cervichi;
- Analisi di sangue per i livelli di TSH è di tiroglobulina, ogni 3, 6 o 12 mesi, u scopu hè chì i vostri valori sianu <0,4 mU / L.
Di solitu, u duttore dumanda solu 1 o 2 scans di tuttu u corpu è dopu u seguitu si face solu cù l'ultrasound di u collu è e prove di sangue. Sicondu l'età, u tippu è u stadiu di u tumore, è u statu generale di salute chì a persona hà, sti testi ponu esse ripetuti periodicamente per un periodu di 10 anni, o più, à discrezione di u duttore.
U cancheru di tiroide pò rivene?
Hè improbabile chì un tumore scupertu prestu sia capace di sparghje in u corpu, cù metastasi, ma u megliu modu per sapè se ci sò cellule maligne in u corpu hè di fà e prove chì u duttore dumanda, in particulare ecografia è scintigrafia, è per piglià un pocu di cura cumu manghjà bè, esercitassi regularmente è avè boni abitudini di vita.
In ogni casu, se u tumore hè aggressivu o se hè scupertu in un stadiu più avanzatu, ci hè a pussibilità chì u cancheru pò apparisce in altre parti di u corpu, cù metastasi chì sò più frequenti in l'osse o in u pulmone, per esempiu.