Cosa da fà dopu una relazione senza preservativu
Cuntenutu
Dopu à u rapportu sessuale senza preservativu, duvete fà un test di gravidanza è andà à u duttore per sapè s'ellu ci hè stata cuntaminazione cù una malattia di trasmissione sessuale cum'è gonorrea, sifilide o HIV.
Queste precauzioni sò ancu impurtanti quandu u preservativu hà rottu, hè statu spiazzatu, quandu ùn era micca pussibule di mantene u preservativu durante tuttu u cuntattu intimu è ancu in casu di ritruvamentu, perchè in queste situazioni ci hè ancu un risicu di gravidanza è di trasmissione di malatie. Sguassate tutti i dubbi nantu à a retirazzione
Cosa da fà per prevene a gravidanza
Ci hè un risicu di restà incinta dopu à i rapporti sessuali senza preservativu, quandu a donna ùn usa micca un contraccettivu orale o si dimentica di piglià a pillula in unu di i ghjorni prima di u cuntattu intimu.
Cusì, in questi casi, se a donna ùn vole micca stà incinta, pò piglià a pillula di a mane dopu à un massimu di 72 ore dopu u cuntattu intimu. Tuttavia, a mattina dopu a pillula ùn deve mai esse usata cum'è metudu contraceptivu, per via di i so effetti collaterali è perchè a so efficacia diminuisce cù ogni usu. Sapete ciò chì pudete sente dopu avè pigliatu sta medicina.
Se a menstruazione hè ritardata, ancu dopu avè pigliatu a pillula di a matina, a donna duveria fà un test di gravidanza per cunfirmà s'ellu hè incinta o micca, postu chì ci hè a pussibilità chì a pillula di a matina ùn abbia avutu l'effettu previstu. Vede quale sò i primi 10 sintomi di gravidanza.
Cosa da fà se suspettate di STD
U più grande risicu dopu u cuntattu intimu senza preservativu hè infettatu da malatie di trasmissione sessuale. Dunque, se sperimentate sintomi cum'è:
- Pruritu;
- Rossu;
- Scaricamentu in a regione intima;
hè cunsigliatu di cunsultà u duttore in i primi ghjorni dopu a relazione, per diagnosticà u prublema è per inizià u trattamentu adattatu.
Ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, a persona deve andà à u duttore per esse esaminata è scopre s'ellu hà qualchì cambiamentu in a regione intima. Se ùn pudete micca in i primi ghjorni dopu à u rapportu sessuale, duvete andà u più prestu pussibule perchè più prestu cuminciate u trattamentu, più veloce serà a cura. Cunnosce i sintomi è i trattamenti STD più cumuni.
Cosa da fà se suspettate di HIV
Se i rapporti sessuali sò stati cun una persona infettata da HIV, o se ùn sapete micca se a persona hà HIV, ci hè u risicu di sviluppà a malattia è, dunque, pò esse necessariu piglià una dose profilattica di droghe HIV, finu à 72 ore, chì diminuisce u risicu di sviluppà u SIDA.
Tuttavia, sta dosa profilattica hè di solitu dispunibule solu per i prufessiunali sanitarii chì sò infettati da aghi infettati o da vittime di stupru, è in questu ultimu casu, hè impurtante andà in sala d'urgenza per raccoglie tracce chì aiutanu à identificà l'autore.
Cusì, se u SIDA hè suspettatu, un test di HIV rapidu duveria esse realizatu in i centri di prova è di cunsigliu di l'AIDS, chì sò prisenti in e capitale principali di u paese. Scuprite cumu hè fatta a prova.