Adenoma epaticu: chì hè, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
L'adenoma epaticu, cunnisciutu ancu cum'è adenoma epatocellulare, hè un tippu raru di tumore benignu di u fegatu chì hè pruduttu da livelli alterati di ormoni è hè dunque più cumunu di cumparisce in donne trà l'età di 20 è 50 anni, dopu una gravidanza o per via di l'usu prolongatu di contraccettivi orali, per esempiu.
Nurmalmentu, l'adenoma di u fegatu ùn produce micca sintomi, dunque hè guasgi sempre identificatu à casu durante una tomografia CT o un ultrasuone per pruvà à diagnosticà un altru prublema.
Cum'ellu ùn hè micca seriu è hè cunsideratu un tumore benignu, l'adenoma ùn hà generalmente bisognu di alcun tippu specificu di trattamentu, hè cunsigliatu solu per guardà a vigilanza cù esami regulari, postu chì, ancu s'ellu hè assai bassu, ci hè u risicu di diventà malignu o ruttura, pruvucendu un sanguinamentu internu.
Principali sintomi
In a maiò parte di i casi, l'adenoma epaticu ùn causa micca sintomi, tuttavia, alcune persone ponu segnalà a presenza di dolore lieve è costante in a zona superiore destra di l'abdomen.
Ancu se raru, l'adenoma pò rompersi è sanguinà in a cavità addominale. In quessi casi, hè cumunu di sperimentà un dolore addominale assai forte è improvvisu, chì ùn migliora micca è chì hè accumpagnatu da altri sintomi di scossa emorragica cum'è aumentu di a frequenza cardiaca, sensazione di svenimentu o sudazione eccessiva. Se l'adenoma hè suspettatu di esse rottu, hè consigliabile andà immediatamente à l'ospedale per fermà u sangu.
Cunnosce altri segni chì ponu indicà un scossa emorragica.
Cumu hè fattu u diagnosticu
L'adenoma epatocellulare hè guasgi sempre identificatu durante un esame per diagnosticà un altru prublema è, dunque, se accade, si consiglia di cunsultà un epatologu per fà un esame più specificu è cunfirmà a presenza di l'adenoma. L'esami più aduprati includenu ecografia, risonanza magnetica o tomografia computerizata.
Durante questi esami, u duttore pò ancu identificà u tippu di adenoma di u fegatu per guidà megliu u trattamentu:
- Inflammatoriu: hè u più cumunu è hà un tassu di rumpitura più altu;
- Mutazione HNF1α: hè u sicondu tippu u più frequente, cù più di un adenoma apparsu in u fegatu;
- Mutazione SS-catenina: sò pocu cumuni è cumpariscenu principalmente in l'omi chì utilizanu steroidi anabolici;
- Micca classificabilel: hè un tipu di tumore chì ùn pò micca esse inclusu in alcun altru tipu.
Di solitu u duttore ricumanda solu di vigilà a dimensione di u tumore, in ogni casu, in u casu di l'infiammatori, per esempiu, se hè più di 5 cm, u duttore pò sceglie di operassi per rimuoverlo cumpletamente.
Cumu hè fattu u trattamentu
Siccomu l'adenoma epaticu hè guasi sempre benignu, a forma principale di trattamentu hè di cuntrullà costantemente a so dimensione, aduprendu testi cum'è tomografia computerizata, risonanza magnetica o solu ecografia. Tuttavia, se l'adenoma nasce in una donna chì utilizza contraccettivi, u duttore pò cunsigliallu di piantà u so usu è di sceglie un altru mètudu contraccettivu, postu chì l'usu di a pillula pò cuntribuisce à u sviluppu di u tumore. U stessu hè veru in e persone chì utilizanu un tipu anabolicu, per esempiu.
Se u tumore cresce cù u tempu o se hè più di 5 cm, ci hè un risicu più grande di pudè rompe o sviluppà un cancheru è, dunque, hè cumunu chì u duttore raccomanda una chirurgia per eliminà a lesione è impedisce ch'ella nasca. cumplicazioni. Questa chirurgia hè di solitu abbastanza semplice è hà pocu risicu, essendu effettuata sottu anestesia generale in ospedale. A cirurgia pò ancu esse cunsigliata per e donne chì anu cunsideratu di stà incinta, chì ci hè un risicu più grande di l'adenoma chì provoca complicazioni durante a gravidanza.
Se l'adenoma hè rottu, u trattamentu adupratu hè ancu chirurgia, per fermà u sanguinamentu è rimuovere a lesione. In questi casi, u trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule per prevene perdite di sangue maiò, chì ponu minaccià a vita.
Possibili complicazioni
Ci sò duie complicazioni principali di l'adenoma epaticu:
- Disrupzione: accade quandu e pareti di u tumore si rompenu per via di una dimensione eccessiva o di un traumu direttu à u fegatu, per esempiu. Quandu accade, u tumore sanguina in a cavità addominale, chì porta à un sanguinamentu internu, mettendu a vita in periculu. In questi casi, hè cumunu di sente un dolore assai intensu è improvvisu in l'addome. S'ellu accade, hè assai impurtante d'andà immediatamente à l'uspidale per cumincià u trattamentu.
- Sviluppu di u cancheru: hè a complicazione a più rara, ma pò accade quandu u tumeur continua à cresce, pudendu subisce una trasfurmazione in tumore malignu, cunnisciutu cum'è carcinoma epatocellulare. In questi casi, hè impurtante di fà una diagnosi precoce per aumentà e possibilità di una cura. Amparate più nantu à stu tipu di tumore è cumu si tratta.
Queste complicazioni sò più frequenti in tumori più grandi di 5 cm è, dunque, u trattamentu hè guasi sempre fattu cù chirurgia per eliminà a lesione, tuttavia, ponu accade ancu in tumori più chjuchi, dunque hè assai impurtante di guardà regulare à l'epatologu ..