Aghju Cancer - Benintesa sò depressu. Allora Perchè Vede un Terapeuta?
![Aghju Cancer - Benintesa sò depressu. Allora Perchè Vede un Terapeuta? - Salute Aghju Cancer - Benintesa sò depressu. Allora Perchè Vede un Terapeuta? - Salute](https://a.svetzdravlja.org/health/i-have-cancer-of-course-im-depressed.-so-why-see-a-therapist-1.webp)
A terapia pò aiutà à chiunque. Ma a decisione di perseguitarla dipende interamente da voi.
Q: Dopu avè statu diagnosticatu cun cancheru di u senu, aghju avutu assai prublemi cù depressione è ansietà. A volte piengu senza ragione apparente, è aghju persu l'interessu per parechje cose chì mi piacianu. Aghju momenti in cui mi panicu è ùn possu piantà di pensà à ciò chì accadrà se u trattamentu ùn funziona micca, o se torna, o un numeru di altri scenarii terribili.
I mo amichi è a mo famiglia mi dicenu di vede un terapeuta, ma ùn pensu micca chì ci sia qualcosa "male" in mè. Who ùn averia micca esse depressu è ansiosu s'elli avianu f * cancru di caccatura? Un terapeuta ùn hà micca da risolve quellu.
Ti vecu, amicu. Tutte e vostre reazioni parenu assulutamente aspettate è normali - {textend} qualunque cosa sia "normale" significa ancu in una situazione cusì.
Depressione è ansietà sò tramindui trà e persone cun u cancheru. Un studiu suggerisce ancu chì e persone cun u cancheru di u senu (cum'è quelle cun u cancheru di u stomacu) anu a depressione è l'ansietà in i pazienti cun cancru. È perchè e malatie mentali sò sempre stigmatizate, e statistiche à propositu tendenu à sottovalutà a so vera prevalenza.
Avè depressione o ansietà ùn significa micca chì ci sia qualcosa di male in voi, sì avete u cancheru o micca. Spessu, queste sò risposte comprensibili à e cose chì succedenu in a vita di e persone: stress, solitudine, abusi, eventi pulitichi, stanchezza, è un numeru numeru di altri fattori scatenanti.
Avete ovviamente ragione chì un terapeuta ùn possa curà u vostru cancheru. Ma ponu aiutà à sopravvivere è prosperà in altri modi.
Una di e cose più dure è più isolanti di u trattamentu hè quantu hè difficiule per a maggior parte di noi di sparte i nostri sentimenti di paura è disperazione cù i nostri cari, chì sò spessu in lotta cù questi stessi sentimenti. Un terapeuta crea spaziu per voi per lascià esce questi sentimenti senza preoccupassi di cume affettanu qualcunu.
A terapia pò ancu aiutà à truvà è tene nantu à quelle piccule tasche di gioia è di cuntentezza chì esistenu sempre in a vostra vita. Mentre avete assolutamente ragione chì a depressione è l'ansietà venenu naturalmente per parechje persone cun cancru, ciò ùn significa micca chì sò inevitabili, o chì duvete ghjustu u putere per mezu di elli.
Andà à a terapia ùn significa ancu chì duvete diventà perfetti per affrontà è guardà sempre nantu à u latu luminosu ™. Nimu l’aspetta. Ùn u devi micca à nimu.
Ai da avè gattivi ghjorni ùn importa ciò chì. Certamente aghju fattu. Mi ricordu di un appuntamentu durante a chemio quandu u mo oncologu hà dumandatu u mo umore. Li aghju dettu chì eru andatu di recente à Barnes & Noble è ùn pudia mancu godelu. ("Ebbè, avà sò chì ci hè un prublema seriu", scherzò, purtendu infine un surrisu in faccia.)
Ma a terapia pò dà strumenti per passà quelli ghjorni cattivi è assicurassi chì ne abbiate quanti boni chì puderete. Ti meritate què.
Se decide di pruvà a terapia, suggerisce di dumandà à a vostra squadra di trattamentu un rinviu. Ci sò parechji terapeuti eccellenti è ben qualificati chì si specializanu in u travagliu cù i sopravviventi di u cancheru.
È se finalmente decidite chì a terapia ùn hè micca per voi, hè ancu una scelta valida. Site l'espertu di ciò chì avete bisognu avà. Vi hè permessu di dì à i vostri cari cuncernati: "Ti sentu, ma aghju avutu questu".
Hè ancu una cosa chì pudete cambià di idea in ogni mumentu. Pudete sentitevi cunfortu senza terapia avà è dopu decidite chì fate megliu cun ella. Va bè.
Aghju rimarcatu chì ci sò trè tempi particolarmente difficiuli per e persone cun u cancheru: trà u diagnosticu è l'iniziu di u trattamentu, subitu dopu a fine di u trattamentu, è intornu à i cuntrolli in u futuru. A fine di u trattamentu pò esse stranamente anticlimattica è disorientante. E verifiche annuali ponu arricà tutti i generi di sentimenti strani, ancu anni fora.
S'ellu accade per voi, ricordate chì queste sò ancu ragioni legittime per circà a terapia.
Qualunque sia a scelta di fà, sappiate chì ci sò prufessiunali curativi è cumpetenti fora chì ponu fà chì e cose succhinu un pocu menu.
A to tenacità,
Miri
Miri Mogilevsky hè scrittore, prufessore è praticante terapeuta in Columbus, Ohio. Detenenu un BA in psiculugia da l'Università Northwestern è un master in travagliu suciale da l'Università Columbia. Fùbbenu stati diagnosticati cun u stadiu 2a di u cancheru di u senu in uttrovi 2017 è anu finitu u trattamentu in a primavera di u 2018. Miri pussede circa 25 parrucche sfarente da i so ghjorni di chimio è li piace à impiantalli strategicamente. In più di u cancheru, scrivenu ancu nantu à a salute mentale, l'identità strana, u sessu più sicuru è l'accunsentu, è u giardinaghju.