13 Alimenti Chì Puderanu Abbassà u Risicu di Cancer
Cuntenutu
- 1. U brocciu
- 2. Carotte
- 3. Fagioli
- 4. Bacche
- 5. Cannella
- 6. Noci
- 7. Oliu d'aliva
- 8. Curcuma
- 9. Agrumi
- 10. Semi di lino
- 11. Tomate
- 12. Agliu
- 13. Pesciu grassu
- U Bottom Line
Ciò chì manghjate pò influenzà drasticamente parechji aspetti di a vostra salute, cumpresu u risicu di sviluppà malatie croniche cum'è malatie cardiache, diabete è cancru.
U sviluppu di u cancheru, in particulare, hè statu dimustratu per esse assai influenzatu da a vostra dieta.
Parechji alimenti cuntenenu cumposti benifichi chì puderanu aiutà à diminuisce a crescita di u cancheru.
Ci hè ancu parechji studii chì mostranu chì un ingaghjamentu più altu di certi alimenti puderia esse assuciatu cù un risicu più bassu di a malatia.
Questu articulu hà da prufundà nantu à a ricerca è guardà 13 alimenti chì ponu calà u risicu di u cancheru.
1. U brocciu
U Broccoli cuntene sulforaphane, un cumpostu vegetale chì si trova in ligumi cruciferi chì ponu avè putente pruprietà anticancerose.
Un studiu in provette hà mostratu chì u sulforaphane hà riduttu a dimensione è u numeru di cellule di u cancheru di u senu finu à u 75% ().
Similmente, un studiu animale hà trovu chì u trattamentu di topi cù sulforaphane hà aiutatu à tumbà e cellule di u cancheru di a prutata è à riduce u vulume di u tumore di più di 50% ().
Alcuni studii anu ancu trovu chì un assunzione più alta di verdure crucifere cum'è u brocciu pò esse ligata à un risicu più bassu di cancru culurale.
Una analisi di 35 studii hà mostratu chì manghjà più verdure crucifere era assuciatu à un risicu più bassu di cancru culurale è di colon ().
Inclusu u broccoli cù uni pochi di pranzi à a settimana pò vene cun qualchì benefiziu di lotta contru u cancer.
Tuttavia, tenite à mente chì e ricerche dispunibuli ùn anu micca guardatu direttamente cumu u brocciu pò influenzà u cancheru in l'omu.
Invece, hè statu limitatu à test-tube, animali è studii di osservazione chì anu investigatu l'effetti di i vegetali cruciferi, o l'effetti di un compostu specificu in u broccoli. Cusì, più studii sò necessarii.
RiassuntuU Broccoli cuntene sulforaphane, un cumpostu chì hè statu dimustratu per causà a morte di e cellule tumorali è riduce a dimensione di u tumore in studii di provette è animali. Un ingressu più altu di ligumi cruciferi pò ancu esse assuciatu cù un risicu più bassu di cancru culurale.2. Carotte
Parechji studii anu trovu chì manghjà più carotte hè ligatu à un risicu diminuitu di certi tipi di cancheru.
Per esempiu, una analisi hà fighjatu i risultati di cinque studii è hà cunclusu chì manghjà carotte pò riduce u risicu di u cancheru di u stomacu finu à 26% ().
Un altru studiu hà trovu chì un assunzione più alta di carote era assuciata à 18% di probabilità più basse di sviluppà cancru di prostata ().
Un studiu hà analizatu e diete di 1.266 participanti cù è senza cancru di pulmone. Hà trovu chì i fumatori attuali chì ùn manghjavanu micca carotte eranu trè volte più propensi à sviluppà cancru di pulmone, paragunatu à quelli chì manghjavanu carote più di una volta à a settimana ().
Pruvate à incorpore carote in a vostra dieta cum'è spuntinu sano o deliziosu piattu laterale solu qualchì volta à a settimana per aumentà a vostra assunzione è potenzialmente riduce u risicu di cancru.
Eppuru, ricordate chì sti studii mostranu una associazione trà u cunsumu di carota è u cancheru, ma ùn tenenu micca contu di altri fattori chì ponu ghjucà un rolu.
Riassuntu Alcuni studii anu trovu una associazione trà u cunsumu di carota è un diminuitu risicu di cancru di prostata, pulmone è stomacu.3. Fagioli
I fasgioli sò ricchi di fibre, chì certi studii anu trovu chì ponu aiutà à prutege contra u cancheru culurale (,,).
Un studiu hà seguitu 1.905 persone cun una storia di tumori culurale è anu trovu chì quelli chì cunsumanu più fasgioli cotti è secchi tendenu à avè un risicu diminuitu di ricurrenza di u tumore ().
Un studiu annantu à l'animali hà ancu trovu chì l'alimentazione di i topi fagioli negri o fasgioli marini è dopu induce u cancheru di u colon hà bluccatu u sviluppu di e cellule tumorali sin'à 75% ().
Sicondu questi risultati, manghjà uni pochi di porzioni di fasgioli ogni settimana pò aumentà a vostra assunzione di fibre è aiutà à abbassà u risicu di sviluppà u cancer.
Tuttavia, a ricerca attuale hè limitata à studii animali è studii chì mostranu associazione ma micca causalità. Più studii sò necessarii per esaminà questu in l'omu, specificamente.
Riassuntu I fasgioli sò ricchi di fibre, chì ponu esse protettive da u cancheru culurale. Studii umani è animali anu truvatu chì un ingaghjamentu più altu di fasgioli puderia riduce u risicu di tumori culettali è di cancru di colon.4. Bacche
I bacchi sò ricchi di antocianine, pigmenti vegetali chì anu pruprietà antioxidanti è ponu esse associati à un risicu riduttu di cancheru.
In un studiu umanu, 25 persone cun cancru culurale sò stati trattati cun estrattu di mirtilli per sette ghjorni, chì hè statu trovu à riduce a crescita di e cellule cancerose di 7% ().
Un altru picculu studiu hà datu lamponi negri liofilizati à i pazienti cun cancru orale è hà dimustratu chì hà diminuitu i livelli di certi marcatori associati à a progressione di u cancheru ().
Un studiu annantu à l'animali hà trovu chì dà à i topi i lamponi negri liofilizati riduce l'incidenza di tumori esofagi finu à u 54% è riduce u numeru di tumori finu à u 62% ().
Similmente, un altru studiu animale hà dimustratu chì dà à i topi un estrattu di bacca hè statu trovu per inibisce parechji biomarcatori di u cancheru ().
Basatu annantu à sti risultati, cumprese una porzione o duie di bacche in a vostra dieta ogni ghjornu pò aiutà à inibisce u sviluppu di u cancer.
Tenite à mente chì si tratta di studii animali è osservativi chì feghjanu l'effetti di una dosa cuncintrata di estrattu di bacca, è hè necessaria più ricerca umana.
Riassuntu Alcuni studii di test-tube è animali anu trovu chì i cumposti in e bacche ponu diminuisce a crescita è a diffusione di certi tipi di cancheru.5. Cannella
A cannella hè cunnisciuta per i so benefici per a salute, cumprese a so capacità di riduce u zuccherinu in sangue è di calà l'infiammazione (,).
Inoltre, alcuni testi di teste è animali anu trovu chì a cannella pò aiutà à bluccà a diffusione di e cellule cancerose.
Un studiu in provette hà trovu chì l'estratti di cannella hè statu capace di diminuisce a diffusione di e cellule cancerose è induce a so morte ().
Un altru studiu in provette hà dimustratu chì l'oliu essenziale di cannella suppresse a crescita di e cellule di u cancheru di a testa è di u collu, è ancu riduce significativamente a dimensione di u tumore ().
Un studiu annantu à l'animali hà dimustratu ancu chì l'estratti di cannella induce a morte di e cellule in e cellule tumorali, è ancu diminuite quantu tumori crescenu è si sparghjenu ().
Includendu 1 / 2-1 cucchiaina (2-4 grammi) di cannella in a vostra dieta à ghjornu pò esse benefica in a prevenzione di u cancheru, è pò vene cun altri benefici ancu, cum'è u zuccherinu in sangue è a diminuzione di l'infiammazione.
Tuttavia, più studii sò necessarii per capisce cumu a cannella pò influenzà u sviluppu di u cancheru in l'omu.
Riassuntu Studi di test-tube è animali anu trovu chì l'estratto di cannella pò avè pruprietà anticancerose è pò aiutà à diminuisce a crescita è a diffusione di i tumori. Hè necessaria più ricerca in l'omu.6. Noci
E ricerche anu trovu chì manghjà noce pò esse ligatu à un risicu più bassu di certi tipi di cancheru.
Per esempiu, un studiu hà fighjatu e diete di 19.386 persone è hà trovu chì manghjà una quantità maiò di noci era assuciatu cù un diminuitu risicu di more da u cancheru ().
Un altru studiu hà seguitu 30.708 participanti finu à 30 anni è hà trovu chì manghjà noci di modu regulare era assuciatu cù un risicu diminuitu di tumori culurale, pancreaticu è endometriale ().
Altri studii anu trovu chì tippi specifici di noci ponu esse ligati à un risicu di cancheru più bassu.
Per esempiu, e noci di u Brasile sò ricche di seleniu, chì ponu aiutà à prutegge da u cancheru di u pulmone in quelli chì anu un statutu di seleniu bassu ().
Similmente, un studiu annantu à l'animali hà dimustratu chì l'alimentazione di i topi noci hà diminuitu u tassu di crescita di e cellule di u cancaru di u senu di 80% è hà riduttu u numeru di tumori di 60% ().
Questi risultati suggerenu chì l'aggiunta di una porzione di noci à a vostra dieta ogni ghjornu pò riduce u risicu di sviluppà canceru in u futuru.
Eppuru, più studii in umani sò necessarii per determinà se i noci sò responsabili di sta associazione, o sì altri fattori sò implicati.
Riassuntu Alcuni studii anu trovu chì un ingressu aumentatu di noci pò diminuisce u risicu di cancheru. E ricerche mostranu chì alcuni tippi specifici cum'è e noci è e noci di Brasile ponu ancu esse ligate à un risicu più bassu di cancru.7. Oliu d'aliva
L'oliu d'aliva hè carcu di benefici per a salute, dunque ùn ci hè da stupisce ch'ellu sia unu di i punti di base di a dieta mediterranea.
Parechji studii anu ancu trovu chì un assumpimentu più altu di oliu d'oliva pò aiutà à prutege contra u cancheru.
Una rivista massiccia cumposta da 19 studii hà mostratu chì e persone chì anu cunsumatu a più grande quantità d'oliu d'oliva avianu un risicu più bassu di sviluppà un cancheru di u senu è un cancheru di u sistema digestivu di quelli chì anu u cunsumu più bassu ().
Un altru studiu hà fighjatu i tassi di cancheru in 28 paesi di u mondu è hà trovu chì e zone cun un assunzione più alta di oliu d'oliva avianu diminuitu i tassi di cancru culettale ().
Scambià altri olii in a vostra dieta per oliu d'aliva hè un modu simplice per prufittà di i so benefici per a salute. Pudete lampà nantu à insalate è verdure cotte, o pruvà à aduprà in e vostre marinate per carne, pesce o pollame.
Ancu se sti studii mostranu chì ci pò esse un associu trà l'oliu d'oliva è u cancheru, ci sò ancu altri fattori implicati. Più studii sò necessarii per fighjà l'effetti diretti di l'oliu d'oliva annantu à u cancheru in e persone.
Riassuntu Parechji studii anu dimustratu chì un ingaghjamentu più altu di oliu d'oliva pò esse assuciatu cù un risicu ridottu di certi tipi di cancheru.8. Curcuma
A curcuma hè una spezia ben cunnisciuta per e so proprietà chì prumove a salute. A curcumina, u so ingrediente attivu, hè un chimicu cù effetti antiinflamatori, antiossidanti è ancu anticancerosi.
Un studiu hà fighjatu l'effetti di a curcumina nantu à 44 pazienti cun lesioni in u colon chì puderianu diventà cancerosi. Dopu à 30 ghjorni, 4 grammi di curcumina ogni ghjornu anu riduttu u numeru di lesioni prisente di 40% ().
In un studiu di provette, a curcumina hè stata trovata ancu per diminuisce a diffusione di e cellule di u cancheru di u colonu mirendu à un enzima specificu ligatu à a crescita di u cancheru ().
Un altru studiu di provette hà dimustratu chì a curcumina hà aiutatu à tumbà e cellule di u cancheru di u capu è di u collu ().
Curcumin hè statu ancu dimustratu per esse efficace à rallentà a crescita di e cellule di u cancheru di i pulmoni, di u senu è di a prostata in altri studii di provette (,,).
Per u megliu risultati, mirate per almenu 1 / 2-3 cucchiaini (1-3 grammi) di curcuma in terra per ghjornu. Aduprà cum'è spezia macinata per aghjunghje gustu à l'alimenti, è abbinate cù pepe neru per aiutà à aumentà a so assorbimentu.
Riassuntu A curcuma cuntene a curcumina, un pruduttu chimicu chì hè statu dimustratu per riduce a crescita di parechji tippi di cancheru è di lesioni in studii in provette è in umani.9. Agrumi
Manghjà agrumi cum'è limoni, limi, pompelmi è aranci hè statu assuciatu cù un risicu più bassu di cancheru in certi studii.
Un grande studiu hà trovu chì i participanti chì anu manghjatu una quantità più alta di agrumi avianu un risicu più bassu di sviluppà cancri di i tratti digestivu è respiratori superiori ().
Una rivista chì feghja nove studii hà ancu trovu chì un ingressu più grande di agrumi era ligatu à un risicu riduttu di cancheru pancreaticu ().
Infine, una rivista di 14 studii hà mostratu chì una alta assunzione, o almenu trè porzioni à a settimana, di agrumi hà riduttu u risicu di u cancheru di u stomacu di 28% ().
Sti studii suggerenu chì l'inclusione di uni pochi di porzioni d'agrumi in a vostra dieta ogni settimana pò abbassà u risicu di sviluppà certi tippi di cancheru.
Tenite à mente chì sti studii ùn tenenu micca contu di altri fattori chì ponu esse implicati. Più studii sò necessarii nantu à cume l'agrumi affettanu specificamente u sviluppu di u cancheru.
Riassuntu Studii anu trovu chì un assunzione più alta di agrumi puderia diminuisce u risicu di certi tippi di tumori, cumpresi i pancreas è u stomacu, cun cancri di i tratti digestivi è respiratori superiori.10. Semi di lino
Riccu in fibre è in grassi sani per u core, i semi di lino ponu esse un aghjuntu sanu à a vostra dieta.
Alcune ricerche anu dimustratu chì pò ancu aiutà à diminuisce a crescita di u cancheru è aiutà à tumbà e cellule cancerose.
In un studiu, 32 donne chì anu u cancheru di u senu anu ricevutu un muffin di linu ogni ghjornu o un placebo per più di un mese.
À a fine di u studiu, u gruppu di semi di lino avia diminuitu i livelli di marcatori specifici chì misuranu a crescita di u tumore, è ancu una crescita di a morte di e cellule cancerose ().
In un altru studiu, 161 omi cù u cancheru di a prutata sò stati trattati cù semi di lino, chì hè statu trovu per riduce a crescita è a diffusione di e cellule tumorali ().
U Semi di Lino hè riccu in fibre, chì altri studii anu trovu prutettore contr'à u cancheru culurale (,,).
Pruvate à aghjunghje una cucchiaia (10 grammi) di semi di lino macinati in a vostra dieta ogni ghjornu mischjenduli in frullati, spruzzenduli nantu à i cereali è u yogurt, o aghjunghjenduli à i to pasticceria preferita.
Riassuntu Alcuni studii anu trovu chì u linu pò riduce a crescita di u cancheru in i cani di senu è di prostata. Hè ancu riccu in fibre, chì pò diminuisce u risicu di cancru culurale.11. Tomate
U licopenu hè un cumpostu truvatu in i pumati chì hè rispunsevule per u so culore rossu vibrante è per e so proprietà anticancerose.
Parechji studii anu trovu chì un ingressu aumentatu di licopene è di pumati puderia purtà à un risicu riduttu di cancheru di prutata.
Una rivista di 17 studii hà ancu trovu chì un assume più altu di pumate crude, pumate cotte è licopenu eranu tutti assuciati à un risicu ridottu di cancheru di prutata ().
Un altru studiu di 47.365 persone hà trovu chì una ingestione più grande di salsa di pomodori, in particulare, era ligata à un risicu più bassu di sviluppà un cancheru di prutata ().
Per aiutà à aumentà a vostra assunzione, includite una porzione o duie di pumati in a vostra dieta ogni ghjornu aghjunghjenduli à panini, insalate, salse o piatti di pasta.
Eppuru, ricordate chì sti studii mostranu chì ci pò esse un associu trà manghjà i pumati è un risicu riduttu di cancheru di pruteu, ma ùn tenenu micca contu d'altri fattori chì puderianu esse implicati.
Riassuntu Alcuni studii anu trovu chì un assunzione più alta di pumati è licopenu puderia riduce u risicu di u cancheru di prutata. Tuttavia, più studii sò necessarii.12. Agliu
U cumpunente attivu in l'agliu hè l'allicina, un cumpostu chì hè statu dimustratu per tumbà e cellule di u cancheru in più studii di test-tube (,,).
Parechji studii anu trovu una associazione trà l'ingestione di l'agliu è un risicu più bassu di certi tipi di cancheru.
Un studiu di 543,220 participanti hà trovu chì quelli chì manghjavanu assai Allium ligumi, cum'è agliu, cipolle, porri è scalogna, avianu un risicu più bassu di cancheru di u stomacu di quelli chì raramente i cunsumanu ().
Un studiu di 471 omi hà mostratu chì un assunimentu più altu di agliu era assuciatu cù un risicu riduttu di cancheru di prostata ().
Un altru studiu hà trovu chì i participanti chì anu manghjatu assai agliu, è ancu frutti, verdure gialle prufonde, verdure verdi scure è cipolle, eranu menu propensi à sviluppà tumori culettali. Tuttavia, stu studiu ùn hà micca isolatu l'effetti di l'agliu ().
Basatu annantu à sti scuperti, cumprese 2-5 grammi (circa un clavu) d'agliu frescu in a vostra dieta à ghjornu pò aiutà vi à prufittà di e so pruprietà di prumuzione di a salute.
Tuttavia, malgradu i risultati promettenti chì mostranu una associazione trà l'agliu è un risicu riduttu di cancru, sò necessarie più studii per esaminà se altri fattori anu un rolu.
Riassuntu L'agliu cuntene allicina, un cumpostu chì hè statu dimustratu per tumbà e cellule di u cancheru in studii di provette. Studii anu trovu chì manghjà più agliu puderia cunduce à una diminuzione di rischi di tumori di stomacu, prostata è culurale.13. Pesciu grassu
Alcune ricerche suggerenu chì l'inclusione di alcune porzioni di pesci in a vostra dieta ogni settimana pò riduce u risicu di u cancer.
Un studiu maiò hà dimustratu chì un ingaghjamentu più altu di pesci era assuciatu cù un risicu più bassu di cancheru di u trattu digestivu ().
Un altru studiu chì hà seguitu l'adulti 478.040 hà trovu chì manghjà più pesci hà diminuitu u risicu di sviluppà un cancheru culettale, mentre chì e carni rosse è trasfurmate anu aumentatu u risicu ().
In particulare, i pesci grassi cum'è u salmone, u sgombro è l'anchove cuntenenu nutrienti impurtanti cum'è a vitamina D è l'acidi grassi omega-3 chì sò stati ligati à un risicu più bassu di cancheru.
Per esempiu, avè livelli adeguati di vitamina D si crede chì prutegge contra è riduce u risicu di cancru ().
Inoltre, l'acidi grassi omega-3 sò pensati per bluccà u sviluppu di a malatia ().
Scopu di duie porzioni di pesci grassi à a settimana per uttene una dosi abbondante di acidi grassi omega-3 è vitamina D, è di maximizà i benefici potenziali per a salute di questi nutrienti.
Eppuru, sò necessarie più ricerche per determinà cumu u cunsumu di pesce grassu pò influenzà direttamente u risicu di u cancheru in l'omu.
Riassuntu U cunsumu di pesciu pò diminuì u risicu di cancheru. U pesciu grassu cuntene vitamina D è acidi grassi omega-3, dui nutrienti chì si crede prutegge da u cancheru.U Bottom Line
Quandu a nova ricerca continua à emergere, hè diventatu sempre più chjaru chì a vostra dieta pò avè un impattu maiò nantu à u vostru risicu di cancru.
Ancu se ci sò assai alimenti chì anu potenziale per riduce a diffusione è a crescita di e cellule tumorali, a ricerca attuale hè limitata à test-tube, animali è studii osservativi.
Più studii sò necessarii per capisce cumu questi alimenti ponu influenzà direttamente u sviluppu di u cancheru in l'omu.
Intantu, hè una scumessa sicura chì una dieta ricca in alimenti sani, accumpagnata da un stilu di vita sanu, migliurà assai aspetti di a vostra salute.