Tipi di Procedure in a Unità di Cura Intensiva Neonatale
Cuntenutu
- Supportu Nutrizionale
- Alimentazione attraversu una linea intravenosa (IV)
- Alimentazione da Bocca
- Altre Procedure NICU Comune
- Radi X
- Ultrasu
- Prove di Sangue è Urina
- Gas di Sangue
- Ematocritu è Emoglobina
- Azotu Urea di Sangue (BUN) è Creatinina
- Sali chimichi
- Prove di Sangue è Urina
- Prucedure per Misurà i Fluidi
- Trasfusioni di Sangue
U partitu hè un prucessu cumplessu. Ci sò numerosi cambiamenti fisichi chì si verificanu in i zitelli chì si adattanu à a vita fora di l'utru. Abbandunà l'utru significa chì ùn ponu più dipende da a placenta di a mamma per e funzioni critiche di u corpu, cum'è respirazione, manghjà è eliminazione di i rifiuti. Appena i zitelli entranu in u mondu, i so sistemi corporei devenu cambià dramaticamente è travaglià inseme in un novu modu. Alcuni di i cambiamenti principali chì devenu esse fatti includenu i seguenti:
- I pulmoni devenu pienu d'aria è furnisce e cellule cù ossigenu.
- U sistema circulatoriu deve cambià per chì u sangue è i nutrienti ponu esse distribuiti.
- U sistema digestivu deve cumincià à trasfurmà l'alimentu è à eliminà i rifiuti.
- U fegatu è u sistema immunitariu devenu cumincià à travaglià indipindente.
Alcuni zitelli anu difficultà à fà sti aggiustamenti. Questu hè più probabile chì accade se nascenu prematuremente, chì significa prima 37 settimane, anu un pesu di nascita bassu, o anu una cundizione chì richiede assistenza medica immediata. Quandu i criaturi necessitanu una cura particulare dopu à a nascita, sò spessu ammessi in una zona di l'uspidale cunnisciuta cum'è unità di cure intensive neonatali (NICU). A NICU hà una tecnulugia avanzata è hà squadre di diversi prufessiunali sanitarii per furnisce una cura specializata per i neonati in lotta. Micca tutti l’ospidali anu una NICU è i zitelli chì anu bisognu di cure intensive ponu avè bisognu di esse trasferiti in un altru ospedale.
Dà a nascita à un criaturu prematuru o malatu pò esse inaspettatu per ogni genitore. I soni, i panorami è l'equipaggiu scunnisciutu in a NICU ponu ancu cuntribuisce à sentimenti d'ansietà. Cunnosce i tippi di prucedure chì si facenu in u NICU pò fornisce un pocu di tranquillità mentre u vostru zitellu riceve cura per i so bisogni specifici.
Supportu Nutrizionale
Un sustegnu nutrizionale hè necessariu quandu un criaturu hà difficultà à ingoiare o hà una cundizione chì interferisce cù u manghjà. Per assicurà chì u zitellu ricevi sempre nutrienti vitali, u persunale di a NICU li alimenterà attraversu una linea intravenosa, chjamata IV, o un tubu d'alimentazione.
Alimentazione attraversu una linea intravenosa (IV)
Ùn sò parechji zitelli prematuri o di pocu pesu à a nascita chì ponu esse nutriti durante e prime ore in u NICU, è parechji zitelli malati ùn sò capaci di piglià nunda per bocca per parechji ghjorni. Per assicurassi chì u vostru zitellu riceva una nutrizione adeguata, u persunale di a NICU inizia una IV per amministrà fluidi chì cuntenenu:
- acqua
- glucose
- sodiu
- putassiu
- clorur
- calciu
- magnesiu
- fosforu
Stu tipu di sustegnu nutrizionale hè chjamatu nutrizione parenterale totale (TPN). Un prufessore sanitariu metterà un IV in una vena situata in a testa, a manu o a gamba inferiore di u to zitellu. Una sola IV dura tipicamente per menu di un ghjornu, allora u persunale pò piazzà parechje IV durante i primi ghjorni. Tuttavia, a maiò parte di i criaturi anu bisognu di più nutrizione chè queste piccule linee IV ponu furnisce. Dopu parechji ghjorni, u persunale inserisce un cateteru, chì hè una longa linea IV, in una vena più grande per chì u vostru zitellu possa più quantità di nutrienti.
I cateteri ponu ancu esse posti sia in l'arteria ombelicale sia in a vena se u vostru zitellu hè assai chjucu o malatu. I fluidi è i medicazione ponu esse dati per mezu di i cateteri è u sangue pò esse prelevatu per e prove di laboratorio. I fluidi IV più cuncintrati ponu ancu esse dati per mezu di queste linee ombelicali, permettendu à u zitellu di ottene una nutrizione migliore. Inoltre, e linee ombelicali duranu almenu una settimana di più chì i IV più chjuche. E linee arteriali ombelicali ponu ancu esse cunnesse à una macchina chì misura continuamente a pressione sanguigna di u zitellu.
Se u vostru zitellu hà bisognu di TPN per più di una settimana, i duttori spessu inseriscenu un altru tipu di linea, chjamata linea centrale. Una linea centrale pò stà in piazza per parechje settimane finu à chì u vostru zitellu ùn abbia più bisognu di TPN.
Alimentazione da Bocca
L'alimentazione per bocca, cunnisciuta ancu cum'è nutrizione enterale, deve esse iniziata u più prestu pussibule. Stu tipu di sustegnu nutrizionale incuraghjenu i viaghji gastrointestinali (GI) di u to zitellu à cresce è cumincià à funziunà. Un zitellu chjucu pò prima avè bisognu à esse alimentatu attraversu un picculu tubu di plastica chì passa per a bocca o u nasu è in u stomacu. Una piccula quantità di latte maternu o di formula hè data per stu tubu. In a maiò parte di i casi, u zitellu hè datu una cumminazione di TPN è nutrimentu enterale in un primu momentu, perchè pò piglià un pocu per u trattu GI per abituassi à l'alimentazioni enterali.
Un criaturu hà bisognu di circa 120 calorie à ghjornu per ogni 2,2 liri, o 1 chilogrammu, di pesu. A formula regulare è u latte maternu cuntenenu 20 calorie per unza. Un zitellu di pesu di nascita estremamente bassu deve riceve una formula speciale o un latte maternu furtificatu chì cuntene almenu 24 calorie per unza per assicurà una crescita adeguata. U latte maternu furtificatu è a formula cuntenenu più nutrienti chì ponu esse digeriti facilmente da un zitellu di pocu pesu di nascita.
Pò piglià un pocu di tempu prima chì tutti i bisogni nutrizionali di un criaturu possinu esse soddisfatti per mezu di nutrimentu enterale. L'intestini di un criaturu chjucu di solitu ùn sò micca capaci di tollerà aumenti rapidi di a quantità di latte o di formula, dunque l'aumentu di l'alimentu deve esse fattu cun prudenza è à pocu à pocu.
Altre Procedure NICU Comune
U persunale di a NICU pò ancu fà varie altre prucedure è testi per assicurà chì a cura di u zitellu ferma nantu à a pista.
Radi X
I raggi X sò unu di i testi di imaging più cumunemente realizati in u NICU. Permettenu à i duttori di vede l'internu di u corpu senza avè da fà una incisione. In a NICU, i raggi X sò più spessu fatti per esaminà u pettu di u zitellu è valutà a funzione pulmonare. Una radiografia di l'abdomen pò ancu esse effettuata se u zitellu hà difficoltà cù alimentazioni enterali.
Ultrasu
L'ultrasu hè un altru tippu di test di imaging chì pò esse effettuatu da u persunale NICU. Utilizza onde sonore à alta frequenza per pruduce immagini dettagliate di varie strutture di u corpu, cume organi, vini sanguini è tessuti. U test hè innocu è ùn face micca dulore. Tutti i criaturi prematuri è di pocu pesu à a nascita sò valutati di rutina aduprendu un test à ultrasuoni. Hè spessu usatu per verificà per danni cerebrali o sanguinanti in u cranu.
Prove di Sangue è Urina
U persunale di a NICU pò urdinà test di sangue è urina per valutà:
Gas di Sangue
I gasi in u sangue includenu ossigenu, diossidu di carbonu è acidu. I livelli di gasu in sangue ponu aiutà u persunale à valutà cumu funzionanu i pulmoni è quantu assistenza respiratoria pò esse necessaria. Un test di gas di sangue implica generalmente piglià sangue da u cateteru arteriale. Se u zitellu ùn hà micca un cateteru arteriale in postu, un campione di sangue pò esse ottenutu picchendu u calcagnu di u zitellu.
Ematocritu è Emoglobina
Queste analisi di sangue ponu furnisce infurmazioni nantu à quantu l'ossigenu è i nutrienti sò distribuiti in tuttu u corpu. I test di ematocritu è emoglobina richiedenu un picculu campione di sangue. Stu campionu pò esse uttenutu picchendu u calcagnu di u zitellu o caccendu u sangue da u cateteru arteriale.
Azotu Urea di Sangue (BUN) è Creatinina
U nivellu di azotu di urea in sangue è di creatinina indicanu quantu funzionanu i reni. E misure BUN è creatinina ponu esse ottenute sia cù un test di sangue sia cù un test di urina.
Sali chimichi
Questi sali includenu sodiu, glucosiu è potassiu, frà altri. Misurà i livelli di sali chimichi pò furnisce infurmazioni cumplette nantu à a salute generale di un criaturu.
Prove di Sangue è Urina
Queste prove di sangue è urina ponu esse effettuate ogni poche ore per assicurà chì i sistemi è e funzioni di u corpu di u criaturu migliurinu di manera constante.
Prucedure per Misurà i Fluidi
U persunale di a NICU misura tutti i fluidi chì un criaturu piglia è tutti i fluidi chì un criaturu escrete. Questu aiuta à determinà se i livelli di fluidi sò in equilibriu. Ancu pesanu u zitellu spessu per valutà quantu fluidu u zitellu hà bisognu. U pesu di u zitellu ogni ghjornu permette ancu à u persunale di valutà quantu hè bonu u zitellu.
Trasfusioni di Sangue
I zitelli in u NICU spessu necessitanu trasfusioni di sangue sia perchè i so organi di formazione di sangue sò immaturi è ùn producenu micca abbastanza globuli rossi o perchè ponu perdere assai sangue per via di u numeru di analisi di sangue chì ci vole à fà
E trasfusioni di sangue riforniscenu u sangue è aiutanu à assicurà chì u zitellu fermi sanu. U sangue hè datu à u criaturu attraversu una linea IV.
Hè nurmale di sentasi cuncernatu da u to zitellu mentre sò in u NICU. Sapete chì sò in mani sicure è chì u persunale face tuttu ciò chì pò per migliurà l'outlook di u to figliolu. Ùn àbbia paura di fà voce e vostre primure o di dumandà dumande nantu à e prucedure chì si facenu. Implicà si à a cura di u to ciucciu pò aiutà à alleviare ogni angoscia chì pudete sente. Pò dinò aiutà à avè amichi è amati cun voi mentre u vostru zitellu hè in NICU. Puderanu furnisce supportu è guida quandu avete bisognu.