Vaccinu contra u Tetanus: quandu piglià è effetti pussibuli
Cuntenutu
U vaccinu contra u tetanu, cunnisciutu ancu cum'è vaccinu contra u tetanu, hè impurtante per prevene u sviluppu di sintomi tetanosi in i zitelli è in l'adulti, cum'è a frebba, u collu rigidu è i spasmi musculari, per esempiu. U Tetanus hè una malattia causata da i batteri Clostridium tetani, chì si pò truvà in vari ambienti è, quandu hè prisente in u corpu, produce una tossina chì pò ghjunghje à u sistema nervosu, generendu sintomi.
U vaccinu stimula u corpu à pruduce anticorpi contr'à sta malattia, pruteghje da infezioni pussibuli da stu microorganisimu. In Brasile, sta vaccina hè divisa in 3 dosi, essendu raccomandatu di piglià u primu durante a zitellina, u secondu 2 mesi dopu u primu è, infine, u terzu 6 mesi dopu u secondu. A vaccinazione deve esse rinfurzata ogni 10 anni è face parte di u pianu di vaccinazione. In Portugallu, 5 dosi di sta vaccina sò raccomandate per tutte e donne in età fertile.
Quandu uttene u vaccinu contra u tetanu
U vaccinu contra u tetanu hè raccomandatu per i zitelli, adulti è anziani è si raccomanda di prene lu cù u vaccinu contra a difteria o a difteria è a tosse feroce, quest'ultima chjamata DTPa. U vaccinu contra u tetanu hè adupratu solu quandu ùn ci hè micca doppiu o triplu vaccinu.
U vaccinu contra u tetanu deve esse amministratu direttamente à u musculu da un prufessiunale sanitariu furmatu. In i zitelli è adulti, u vaccinu hè indicatu in trè dosi, cun un intervallu di 2 mesi trà e prime dosi è 6 à 12 mesi trà a seconda è a terza dosi essendu raccomandata.
U vaccinu contra u tetanu furnisce prutezzione per 10 anni è, dunque, deve esse rinfurzatu per a prevenzione di a malatia per esse efficace. Inoltre, quandu u vaccinu hè amministratu dopu à l'occurrenza di una ferita à risicu elevatu, per esempiu, hè indicatu chì u vaccinu sia amministratu in duie dosi cù un intervalu di 4 à 6 settimane per chì a malattia sia efficacemente impedita.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu esse causati da u vaccinu contra u tetanu sò cunsiderati effetti lucali, cum'è u dolore è u rossu in u situ di iniezione. Hè cumunu chì dopu à l'amministrazione di u vaccinu, a persona senti u bracciu pesante o indolente, tuttavia questi effetti passanu per tuttu u ghjornu. Se ùn ci hè alcun sollievu da u sintomu, hè raccomandatu di applicà un pocu di ghiacciu nantu à u locu per fà un miglioramentu pussibule.
In casi più rari, altri effetti ponu apparì, chì di solitu spariscenu dopu à qualchì ora, cum'è frebba, mal di testa, irritabilità, sonnolenza, vomitu, stanchezza, debolezza o ritenzione di fluidi, per esempiu.
A presenza di alcuni di questi effetti collaterali ùn deve micca esse un fattore limitante per a vaccinazione. Fighjate u video seguente è verificate l'impurtanza chì a vaccinazione hà per a salute:
Quale ùn deve micca aduprà
U vaccinu contra u tetanu hè contraindicatu per i pazienti chì anu febbre o sintomi d'infezzione, in più di e persone chì sò allergiche à qualsiasi cumpunenti di a formula di vaccinu. Inoltre, se a donna hè incinta, allatta o hà una storia di allergie, hè impurtante parlà cù u duttore prima di piglià u vaccinu.
U vaccinu hè ancu contraindicatu in casu chì a persona abbia una reazione à e dosi precedenti, cume crisi, encefalopatia o scossa anafilattica dopu l'amministrazione di u vaccinu. A presenza di frebba dopu l'amministrazione di u vaccinu ùn hè micca cunsiderata cum'è un effetti secundariu è, dunque, ùn impedisce micca chì altre dosi sianu amministrate.