Cancru soffiu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U cancheru dolce hè una malattia di trasmissione sessuale causata da batteri Haemophilus ducreyi, chì, ancu se u nome suggerisce, ùn hè micca un tippu di cancheru, essendu caratterizatu da ferite in a regione genitale, di forma irregulare, chì pò cumparisce finu à 3 à 10 ghjorni dopu una relazione senza prutezzione.
U cancheru soffiu hè curabile, tuttavia, deve esse trattatu cù antibiotici indicati da un urologu, un ginecologu o una malattia infettiva, per evità complicazioni cum'è cicatrici permanenti. Dunque, se una infezione hè suspettata dopu sessu senza prutezzione, hè assai impurtante andà à u duttore, micca solu per rilevà a presenza di cancheru dolce, ma ancu altre malatie di trasmissione sessuale.
U cancheru soffiu hè ancu cunnisciutu cum'è ulceru venereu, u cancheru, u cancheru venericu simplice è pò esse qualchì volta cunfusu cù a sifilide.
Vede una lista di alcuni sintomi chì ponu indicà una ETS.
Principali sintomi
I primi sintomi di u cancheru soffice apparenu finu à 10 ghjorni dopu l'infezzione cù i batteri è generalmente includenu:
- Chjappi è lingue rossu in a regione genitale;
- Sviluppu di ferite aperte;
- Dolore constante in a regione intima;
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Scaricamentu anormale da l'uretra o sanguinamentu quandu urina.
E ferite ponu apparisce nantu à i genitali maschili è feminili o l'anu è ponu dunque causà dolore durante u cuntattu intimu è da evacuà. Puderanu ancu truvà nantu à e labbra, a bocca è a gola.
Sti sintomi ponu varià da una persona à l'altra è ci ponu ancu esse casi induve ùn apparisce sintomi, in più di un picculu gonfiore in a regione genitale. Sta situazione hè più cumuna in e donne, chì certe volte scoprenu l'infezzione solu durante una visita di rutina à u ginecologu.
Cumu cunfirmà s'ellu hè un cancheru dolce
Per diagnosticà u cancheru soffiu, un ginecologu, urologu o specialistu di e malatie infettive deve esse cunsultatu in modu da pudè guardà i genitali per ferite o ferite. Per cunfirmà a malatia, pò esse necessariu avè testi chì includenu un raschiatura di a ferita è l'inviu per analisi di laboratorio.
Inoltre, cum'è a malatia hè un pocu simile à a sifilide, u duttore pò ancu urdinà un test di sangue specificu per a sifilide, u VDRL, chì deve esse ripetutu 30 ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu.
Differenzi trà u cancheru dolce è a sifilide:
Cancer di talpa | Candro duru (Syphilis) |
I primi sintomi cumpariscenu in 3 à 10 ghjorni | I primi sintomi cumpariscenu in 21 à 30 ghjorni |
Parechji feriti | Ferita unica |
A basa di ferita hè dolce | A basa di ferita hè dura |
Lingua addulurata è infiarata da una sola parte | Lingue gonfie da i dui lati |
Provoca u dolore | Ùn causa micca dolore |
Cum'è cù qualsiasi suspettati di ETS, u duttore pò ancu urdinà testi per identificà una pussibile infezzione cù u virus HIV.
Cumu hè fattu u trattamentu
Di solitu, u trattamentu di u cancheru dolce hè fattu cù l'usu di antibiotici prescritti da u duttore, chì pò esse fattu in una sola dose, o per un periodu da 3 à 15 ghjorni, secondu i sintomi è u gradu di l'infezzione.
Inoltre, hè cunsigliatu di mantene una cura basica di l'igiene, lavendu a regione cù acqua calda è, se necessariu, cun un sapone per a regione genitale, per evità infezioni possibili. U cuntattu intimu deve esse ancu evitatu durante u trattamentu, postu chì ci hè un risicu elevatu di trasmissione di i batteri, ancu cù l'usu di preservativi.
Idealmentu, u cumpagnu chì pò avè trasmessu a malatia deve ancu esse trattatu.
Vede chì antibiotici sò i più aduprati in u trattamentu è quali sò i segni di migliurazione.