Carie: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di carie
- Cause principali
- Trattamentu per a carie dentale
- Cumu prevene
- Alimenti chì impediscenu e cavità
A carie, cunnisciuta ancu pupularmente cum'è denti marci, hè un'infezzione di i denti causata da batteri prisenti naturalmente in bocca è chì si accumulanu furmendu placche dure chì sò difficiuli à caccià in casa. In questa placca, i batteri perforanu gradualmente l'esmalte di i denti è causanu dolore è disagiu quandu ghjunghjenu à e parti più profonde di i denti.
Hè impurtante chì a persona veda u dentistu appena identificanu segni è sintomi chì ponu esse indicativi di cavità, cume u dolore in u dente, macchie nantu à a superficia di i denti è una sensibilità più grande in unu di i denti. Cusì, hè pussibule per u dentistu identificà a presenza di carie è inizià u trattamentu u più adattu, chì si face di solitu pulendu a bocca è realizendu un risturazione, per esempiu.
Sintomi di carie
U sintomu principale di a carie hè u malu di denti, tuttavia altri segni è sintomi chì ponu sorgere è esse indicativi di carie sò:
- Dolore chì s'aggrava quandu si manghja o si beve qualcosa dolce, fredda o calda;
- Presenza di fori in unu o più denti;
- Macchi marroni o bianchi nantu à a superficia di u dente;
- Sensibilità quandu tocca un dente;
- Gomma gonfia è addulurata.
In a fase iniziale, a carie spessu ùn presenta micca sintomi è, dunque, quandu i primi sintomi apparisce, hè assai impurtante d'andà immediatamente à u dentistu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, evitendu cumplicazioni cum'è una infezzione più grave o a perdita di un dente, per esempiu.
Cusì, durante a cunsultazione, u dentistu puderà verificà s'ellu ci hè un picculu foru in i denti è, se si osserva, pò inserisce un strumentu cù un puntu finu in questu foru per valutà a so prufundità è s'ellu ci hè dulore. Inoltre, quandu u dentistu suspetta chì a carie hè prisente trà dui denti, pò dumandà una radiografia prima di inizià u trattamentu.
Cause principali
A causa principale di a carie hè a mancanza di una igiene orale adeguata, cume in questi casi l'eccessu di batteri presenti in bocca è u restu di l'alimentu ùn sò micca eliminati currettamente, ciò chì favurisce u sviluppu di placche è cavità. Inoltre, u cunsumu eccessivu di cibi zuccherati, cum'è torte, dolci o biscotti, sò fattori chì facilitanu u sviluppu di e batterie nantu à i denti.
U batteriu principale ligatu à a carie hèStreptococcus mutans, chì hè prisente in u smaltu di i denti è si sviluppa quandu ci sò grande quantità di zuccheru in bocca. Cusì, per catturà u più zuccheru pussibule, sti batteri si uniscenu in gruppi, dendu origine à a placca. Inoltre, producenu acidu chì corroe l'esmalte di i denti è distrugge i minerali prisenti, chì ponu favurisce a rumpitura di quellu dente.
Malgradu chì sia causata da un batteriu, a carie ùn hè trasmessa da persona à persona per mezu di basgià o di sparte oggetti, perchè hè direttamente ligata à l'abitudini alimentari è igienichi di ogni persona.
Trattamentu per a carie dentale
L'unicu modu per trattà a carie hè di cunsultà cù u dentistu, è ùn ci hè micca trattamentu in casa capace di eliminallu. Calchì volta, solu 1 sessione hè abbastanza per eliminà a carie, cù una ristaurazione di u dente, in cui a carie è tuttu u tessutu infettatu sò rimossi, seguitatu da l'applicazione di resina.
Quandu a carie hè identificata in parechji denti, u trattamentu pò esse più prolungatu, è pò esse necessariu di ricorre à u trattamentu di u canali radicale, cunnisciutu ancu cum'è riempimentu, o ancu di rimuovere u dente, chì poi deve esse rimpiazzatu cù una protesi.
Inoltre, u trattamentu per a carie implica a pulizia, chì cunsiste in a rimozione di placche batteriche presenti in bocca. Vede più dettagli nantu à u trattamentu di cavità.
Cumu prevene
A megliu strategia per prevene a carie hè di lavà i denti almenu 2 volte à ghjornu per eliminà i detriti alimentari da i denti è impedisce a furmazione di placca, in più di u filamentu di u filu di modu regulare, perchè aiuta à rimuovere i detriti alimentari. denti è chì ùn pudianu micca esse cacciati solu cù un lavu.
Pigliate un sippu d'acqua dopu avè manghjatu hè ancu una bona strategia, soprattuttu quandu ùn si pò lavà i denti. Tuttavia, altre precauzioni impurtanti includenu:
- Diminuisce u cunsumu di zuccheru è cibu chì vi appicca à i denti;
- Preferite un dentifriciu à fluoruru ogni volta chì vi lavate i denti;
- Manghjà 1 mela dopu à u ripastu per pulisce i denti;
- Manghjà 1 fetta di furmagliu giallu cum'è u cheddar, per esempiu per nurmalizà u pH di a bocca, prutegge i denti da i batteri chì causanu cavità;
- Avete sempre gomma senza zuccheru vicinu perchè a masticazione stimula a salivazione è prutegge i vostri denti perchè ùn permette micca à i batteri di pruduce l'acidu chì corrode i denti.
- Passà u filu dentale è u collu di bocca, sopratuttu prima di andà à dorme, è se utilizate un dispositivu, sempre dopu avè manghjatu. Eccu cumu si lavà i denti currettamente per evità cavità.
Inoltre, hè cunsigliatu d'andà à u dentistu ogni 6 mesi, per fà una pulizia più apprufundita di i denti, eliminendu cumpletamente a placca. In certi casi, u dentistu pò ancu applicà una strata fina di fluoruru à i denti, in particulare i denti di i zitelli, per rinfurzà i denti.
Alimenti chì impediscenu e cavità
Alcuni alimenti aiutanu à pulisce i denti è equilibrà u pH di a bocca, diminuendu u risicu di cavità, cume alimenti fibrui, cume carote, cetrioli è sedi, è alimenti ricchi di proteine, cume u tonu, l'ova è a carne, per esempiu .
Scuprite altri alimenti chì aiutanu à prevene e cavità guardendu u video seguente: