Chjappu in l'anu: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
Ci sò parechje cause chì ponu causà un nulu in l'anu, alcune di elle, cum'è emorroidi, ùn sò micca gravi è ponu sparisce senza trattamentu specificu, ma altri, cum'è un ascessu anale o un cancheru, sò più gravi è di solitu richiedenu cure mediche .
Cusì, hè sempre megliu à cunsultà un proctologu o un medicu generale, soprattuttu se u groppu hè assai dulurosu, impedendovi di marchjà, s'ellu cresce di taglia o s'ellu ci vole più di 1 settimana per diminuisce di taglia, per esempiu.
1. Emorroidi
L'emorroidi sò a causa più cumuna di grumuli in l'anu, perchè quand'elle si presentanu per via di a dilatazione di una vena, hè cumunu chì una piccula "palla" morbida apparisca in a zona anale. In questi casi, altri sintomi ponu appare ancu, cum'è prurito, dolore quandu si defecanu è a presenza di sangue in e feci. Vede altri sintomi di emorroidi.
L'emorroidi sò generalmente più cumuni in e persone chì anu altri casi in a famiglia, chì soffrenu di diarrea o stinzia cronica, chì stanu per un bellu pezzu durante u ghjornu, o chì spessu facenu forti sforzi fisichi.
Cumu trattà: in a maiò parte di i casi, duvete avè solu una dieta chì faciliteghja l'eliminazione di e feci, cum'è manghjà cibi cù fibre è beie 2 litri d'acqua, à ghjornu. Tuttavia, piglià bagni di seduta è evità l'usu di carta igienica sò ancu boni opzioni per alleviare u disagiu. Quandu u cunfortu hè assai intensu, u duttore pò ancu prescrive l'usu di un unguentu anesteticu o un corticosteroide per 5 à 7 ghjorni. Vede più cunsiglii cumu per allevà l'inconfortu:
2. Verruca anale
E verrughe sò picculi noduli nantu à a pelle chì sò di culore rosatu o biancu è ponu cumparisce ancu in a zona anale è, nurmalmente, ùn causanu micca dolore o fastidiu, essendu causati da l'infezzione di u virus HPV in a regione. Tuttavia, in certi casi, e verruche anali ponu causà qualchì pruritu in u locu, è ancu un ligeru sanguinamentu chì si pò vede nantu à a carta igienica o ancu causà a sensazione di un corpu stranu in l'anu.
Generalmente, stu tipu d'infezzione hè più cumunu in i casi in cui u sessu anale hè praticatu senza preservativu, soprattuttu quandu ci hè più di un cumpagnu.
Cumu trattà: hè sempre cunsigliatu di cunsultà un proctologu per valutà e lesioni è inizià u trattamentu u più adattu, chì pò esse fattu cù crioterapia, 25% podofillina o immunoterapia, per esempiu. Amparate più nantu à e verruche nantu à a zona genitale è cumu si trattanu.
3. Abscesu anale
Ancu se hè più raru, l'ascessu anale pò fà sviluppà un pezzu vicinu à l'anu. Hè perchè l'abscessu hè una cumulazione di pus chì nasce per via di una infezzione in a regione, chì pò esse causata da una ghiandola bloccata o da una malattia di trasmissione sessuale, per esempiu.
Nurmalmentu, in più di a presenza di un pezzu in l'anu, l'ascessu pò ancu causà sintomi cum'è dolore severu, gonfiore in l'anu è indurimentu di a zona.
Cumu trattà: hè guasi sempre necessariu di caccià u pus accumulatu in l'ascessu è, dunque, duvete andà à u proctologu. Tuttavia, in i casi più severi, in cui l'ascessu hè assai grande, a chirurgia pò esse raccomandata per rimuovere u pus è facilità a guarigione di u situ.
4. Molluscum contagiosum
U moluscu contagiosu, cunnisciutu ancu cum'è Molluscum contagiosum hè un prublema di a pelle causatu da u virus poxvirus, chì genera a furmazione di picculi grumi nantu à a pelle è chì pò ancu influenzà a regione perianale. Sta situazione hè più cumuna in adulti per via di a pratica di cuntattu sessuale anale senza prutezzione.
Cumu trattà: u trattamentu hè simile à quellu di e verruche genitali, è pò esse fattu cù l'applicazione di unguenti prescritti da u proctologu, chì pò cuntene àcitu salicilicu o un antivirale. Inoltre, in certi casi, hè ancu pussibule di sceglie di aduprà crioterapia o laser per distrugge e lesioni. Capite megliu cumu si face u trattamentu.
5. Cancer anale
Questa hè a causa più rara di l'apparizione di un pezzu in l'anu, ma hè ancu a più seria, chì deve esse identificata u più prestu da u proctologu per chì u trattamentu sia più riesciutu. In questi casi, in più di u pezzu, ci pò ancu esse dulore costante in l'anu, prurito, difficoltà à defecà o a presenza di sangue in e feci.
Cumu trattà: u trattamentu deve esse discusso cun un proctologu, ma di solitu si face aduprendu chimioterapia o radioterapia.In ogni casu, se u tumore hè chjucu, l'opzione di sguassà cù a cirurgia, per esempiu, pò ancu esse cunsiderata. Vede più nantu à u cancheru anale è cumu trattallu.