L'oliu di Sementi di Carota Pò Fornì una Prutezzione Solare Sicura è Efficace?
Cuntenutu
- Cosa hè l'oliu di sementi di carota è chì sò i so benefici?
- Perchè ùn duvete micca aduprà oliu di sementi di carota cum'è un filtru solare
- SPF d'oliu di sementi di carota
- Nisun SPF cunnisciutu
- Oliu di sementi di carota adupratu cum'è idratante in i prudutti cummirciali di sunscreen
- L'oliu di sementi di carota pò travaglià cum'è un oliu di cuncia?
- Ci sò altri filtri solari naturali chì puderianu travaglià invece?
- Inconvenienti di oxybenzone
- Purtà si
L'internet abbonda di ricette di prutezzione solare DIY è di prudutti chì pudete cumprà chì pretendenu chì l'oliu di sementi di carota hè un filtru solare efficace, naturale. Certi dicenu chì l'oliu di sumente di carota hà un altu SPF di 30 o 40. Ma hè veramente veru?
L'oliu di sementi di carota hà benefici per a salute, ma a prutezzione da u sole hè micca unu di elli. Cum'è l'oliu di carota, l'oliu di sementi di carota ùn hà micca SPF cunnisciutu, è ùn deve micca esse adupratu cum'è filtru solare.
In questu articulu, daremu un ochju vicinu à l'oliu di sementi di carota, è esamineremu e prove chì circundanu a so rivendicazione di prutezzione solare.
Cosa hè l'oliu di sementi di carota è chì sò i so benefici?
L'oliu di sementi di carota hè un oliu essenziale chì pò esse adupratu nantu à a pelle, quandu si mischja cù un oliu purtatore. Hè derivatu da e sementi di a pianta Daucus carota.
L'oliu di sementi di carota cuntene diversi cumposti chimichi, cumpresi:
- carotolu
- alfa-pinene
- camphene
- beta-pinene
- sabinene
- mircene
- gamma-terpinene
- limonene
- beta-bisabolene
- acetatu di geranile
I cumposti in l'oliu di sementi di carota producenu una varietà di benefici per a salute, cumprese:
- anti-invechjamentu
- gastroprotettore
- antioxidante
- antibattericu
- antifungicu
- antiinflamatori
Perchè ùn duvete micca aduprà oliu di sementi di carota cum'è un filtru solare
I filtri solari preparati cummercialmente sò tipicamente etichettati cun un numeru chì indica fattore di prutezzione solare (SPF). Un SPF si riferisce à a quantità di tempu chì pudete stà in u sole prima chì i raghji UVB cumincianu à rossu è brusgià a vostra pelle.
L'utilizazione di una crema solare chì cuntene almenu un SPF di 15, in più di altre misure protettive, cume un cappellu à bordu largu. Alcuni dermatologi raccomandanu di aduprà solu SPF di 30 o superiore.
In più di SPF, hè impurtante d'utilizà un filtru solare chì hè di spettru largu. Questu significa chì prutegge contra i raggi UVA è UVB. UVA è UVB sò dui tipi di radiazioni ultraviolet chì venenu da u sole.
I raghji UVB causanu sunburni. I raghji UVA causanu fotoinvecchiamentu, è aumentanu ancu l'effetti chì causanu u cancer di UVB. A diversità di u filtru solare, u filtru solare pruteghja solu a vostra pelle da i raghji UVB.
SPF d'oliu di sementi di carota
Allora, l'oliu di sementi di carota face u travagliu di un filtru solare à alta SPF? Malgradu un studiu di u 2009 chì hà dichjaratu di fà, a risposta hè innò.
U studiu, publicatu in Pharmacognosy Magazine, hà testatu 14 filtri solari senza nome, à base di erbe, acquistati da un distributore unicu basatu in Raipur, Chhattisgarh, India.
U listinu cumpletu di l'ingredienti per ogni filtru solare ùn hè statu divulgatu. Per questa ragione, hè impussibile sapè quale ingrediente hà pruduttu l'effettu SPF.
Stu studiu assai chjucu ùn hà ancu fattu chjaru chì tippu d'oliu di carota cuntenenu i filtri solari, elencendu lu solu cum'è Daucus carota. L'oliu di carota, chì hè un oliu purtatore è micca un oliu essenziale, hà una leggera capacità per prutege a pelle da u sole. Tuttavia, ùn hà micca un SPF cunnisciutu è ùn deve micca esse adupratu cum'è una crema solare.
Nisun SPF cunnisciutu
Cum'è l'oliu di carota, l'oliu essenziale di sementi di carota ùn hà micca SPF cunnisciutu, è ùn deve micca esse adupratu cum'è filtru solare.
Ùn ci sò micca altri studii chì indicanu oliu essenziale di sementi di carota o oliu di carota chì offrenu una prutezzione significativa da u sole.
Oliu di sementi di carota adupratu cum'è idratante in i prudutti cummirciali di sunscreen
Aghjunghje à a cunfusione per i cunsumatori pò esse u numeru di prudutti chì cuntenenu oliu di sementi di carota cum'è ingrediente. Questi prudutti includenu tipicamente oliu di sementi di carota per i so benefici idratanti, micca per a so capacità di prutegge contra i raggi UVA è UVB.
L'oliu di sementi di carota pò travaglià cum'è un oliu di cuncia?
Siccomu l'oliu di sementi di carota hè un oliu essenziale, ùn pò micca esse adupratu nantu à a vostra pelle à piena forza. Cum'è tutti l'olii essenziali, l'oliu di sementi di carota deve esse mischiatu cù un oliu trasportatore prima di applicà topicamente. Per questa ragione, ùn pò micca esse adupratu cum'è oliu di cuncia.
Olii abbronzanti, cumpresi quelli cù SPF, attiranu i raggi UVA di u sole à a vostra pelle. Alcune persone li usanu per pruvà à bronzà in modu sicuru, ma ùn ci hè manera di uttene un bronzu sicuru. Tutta l'esposizione à u sole senza prutezzione pò causà u cancheru di a pelle è l'invecchiamentu di a pelle cù u tempu.
Alcuni olii abbronzanti è acceleratori di abbronzatura elencanu l'oliu di sementi di carota cum'è ingrediente, ma hè quì per idratà a pelle, micca per prutegela da u sole. Questi prudutti ponu ancu include oliu di carota, chì hè spessu cunfusu per l'oliu di sementi di carota.
L'oliu di sementi di carota hè distillatu da e sementi di a pianta Daucus carota, invece chì l'oliu di carota hè fattu da carote schiacciate.L'oliu di carota hè qualchì volta adupratu cum'è un ingrediente in l'olii abbronzanti cum'è una macchia di pelle, postu chì pò aghjunghje una leggera tinta di bronzu, o aranciu à a pelle.
Ci sò altri filtri solari naturali chì puderianu travaglià invece?
Sò passati parechji decennii da quandu a Food and Drug Administration (FDA) hà publicatu nuove linee guida per a sicurezza di u filtru solare. Ricertamenti, anu prupostu novi regulamenti chì indicanu chì i filtri solari fisichi, micca assorbenti chì cuntenenu ossidu di zincu o ossidu di titaniu sò l'unicu cù u statutu GRAS (generalmente ricunnisciutu cum'è sicuru). Entrambi questi ingredienti sò minerali.
Ancu attraversu l'ossidu di zincu è l'ossidu di titaniu sò chimichi, i filtri solari chì li cuntenenu sò spessu chjamati naturali, o fisichi. Ciò significa chì l'ingredienti ùn penetranu micca in a pelle ma bloccanu piuttostu u sole pusendu sopra a pelle.
I filtri solari naturali chì cuntenenu minerali furniscenu SPF variabili, cumu indicatu nantu à a so etichetta. Differenu da u DIY è da altri filtri solari fatti da olii, suchji, o pulveri di suchji di frutta, chì furniscenu assai poca o nisuna prutezzione da u sole.
A FDA hà previstu di emette regule addiziunali per i filtri chimichi è i so prucessi d'etichettatura più tardi quist'annu, dopu avè esaminatu 12 ingredienti di filtru solare di Categoria III, cumpresu oxybenzone. A categuria III significa chì ùn ci hè micca abbastanza dati scientifichi per indicà s'elli sò sicuri d'utilizà o micca.
Inconvenienti di oxybenzone
Oxybenzone hè statu trovu in l'acqui di u mondu, è à u sbiancamentu di e barriere coralline è a morte di i coralli. Hè ancu assorbita da a pelle, è hè stata trovata in u fluidu amnioticu, plasma di sangue, urina è u latte maternu umanu.
Oxybenzone hè ancu un disruptore endocrinu, chì pò influenzà negativamente i sistemi ormonali di l'omi, di e donne è di i zitelli. Inoltre, hè stata ligata à pocu pisu di nascita, allergie è danni cellulari.
Purtà si
Se site cum'è parechje persone, vulete gode di esse fora à u sole senza preoccupassi di sunburni, fotoinvecchiamento, è cancru di a pelle. Quandu s'utilice currettamente, un filtru solare à spettru largu cun SPF di 15 o più grande vi aiuterà à fà ciò.
Tuttavia, a maiò parte di i filtri solari cuntenenu chimichi cum'è oxybenzone, chì assorbiscenu in u corpu è ponu avè effetti negativi per a salute. Per questa ragione, l'interessu à aduprà l'olii naturali cum'è filtri solari hà culminatu. Unu di questi hè oliu di sementi di carota.
Tuttavia, malgradu un studiu publicatu, ùn ci hè micca evidenza scientifica chì l'oliu di sementi di carota furnisce una prutezzione da u sole.