Carbone attivatu: à chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
- 1. Elimina i gasi
- 2. Tratta l'intussicazione
- 3. Elimina impurità da l'acqua
- 4. Sbianca i denti
- 5. Aiuta à prevene a resaca
- Cumu piglià
- Principali effetti collaterali
- Quandu ùn piglià micca
U carbone attivatu hè una medicina in forma di capsule o compresse chì agisce per mezu di l'adsorbimentu di tossine è chimichi in u corpu, avendu dunque parechji benefici per a salute, contribuendu à a riduzione di gasi intestinali è dolore addominale, sbiancamentu di i denti, trattamentu di avvelenamentu è prevenzione di resaca.
Tuttavia, questu rimediu compromette ancu l'assorbimentu di certe vitamine, minerali è medicinali, perciò deve esse adupratu cù parsimonia è à tempi diversi di l'altri medicamenti.
1. Elimina i gasi
U carbone attivatu hà a capacità di adsorbe i gasi intestinali, riducendu u gonfiore, u dolore è u cunfortu intestinale.
2. Tratta l'intussicazione
Cum'è u carbone attivatu hà un grande putere adsorbente, pò esse adupratu in situazioni d'urgenza in casi di intossicazione cù chimichi o in avvelenamentu alimentariu, per esempiu.
3. Elimina impurità da l'acqua
Alcune impurità in l'acqua ponu esse rimosse cù u carbone attivatu cum'è pesticidi, tracce di rifiuti industriali è alcune chimiche, eccu perchè hè ampiamente adupratu in i sistemi di filtrazione di l'acqua.
4. Sbianca i denti
U carbone attivatu aiuta à imbiancà i denti macchiati da caffè, tè o fumu di tabaccu per esempiu.
U carbone pò esse adupratu 2 à 3 volte à a settimana, mettendulu nantu à a spazzola è lavendu i denti. Inoltre, i dentifrici sò digià dispunibili in vendita in farmarii, chì anu attivatu u carbone in a so cumpusizione.
5. Aiuta à prevene a resaca
U carbone attivatu impedisce l'assorbimentu di altri chimichi chì custituiscenu e bevande alcoliche, cume edulcoranti artificiali, sulfiti è altre tossine, dunque aiuta à riduce i sintomi di a resaca.
Inoltre, u carbone attivatu pò ancu esse adupratu in casi di enterite, colite è enterocolite, aerofagia è meteorisimu. Tuttavia, ùn hè micca capace di assorbe alcolu, prudutti petroliferi, putassiu, ferru, litiu è altri metalli.
Cumu piglià
U modu di usu di u carbone attivatu cunsiste à ingerisce da 1 à 2 capsule, da 3 à 4 volte à u ghjornu, cù a dosa massima di u ghjornu essendu 6 compresse à ghjornu per adulti è 3 compresse per zitelli.
Per a prevenzione di a resacca, a dosa raccomandata hè di 1 g di carbone attivatu prima di u cunsumu di bevande alcoliche è di 1 g dopu u cunsumu.
I comprimi ùn devenu micca esse mischiati cù salina, ma ponu esse presi cun acqua o suchju di frutta.
Principali effetti collaterali
L'effetti secundarii principali di u carbone attivatu includenu scurazione di feci, vomitu, diarrea è stinimentu quandu cunsumatu in eccessu. L'usu prolungatu pò riduce l'assorbimentu intestinale di i medicamenti aduprati in listessu tempu, dunque se avete bisognu di piglià qualsiasi medicamentu, deve esse presu almenu 3 ore prima di piglià u carbone attivatu.
Quandu ùn piglià micca
U carbone attivatu hè contraindicatu per i zitelli di menu di 2 anni, in i pazienti cù ipersensibilità à i cumpunenti di a formula, in casu d'ostruzzione intestinale, prublemi gastrointestinali o in i pazienti chì anu ingeritu sostanze corrosive caustiche o idrocarburi. Ùn hè ancu micca indicatu per e persone chì anu subitu recentemente una chirurgia intestinale o quandu ci hè una diminuzione marcata di u transitu intestinale.
L'ingestione di carbone attivatu durante a gravidanza o durante l'allattamentu deve esse fatta solu sottu guida medica.