Varicella adulta: sintomi, cumplicazioni pussibuli è trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi in adulti
- Possibili complicazioni
- Cumu hè u trattamentu di a varicella in adulti
- Hè pussibule ottene varicella 2 volte?
- Possu piglià a varicella ancu vaccinata?
Quandu un adultu hà a varicella, tende à sviluppà a forma a più severa di a malatia, cù una quantità più grande di vesciche di u normale, in più di sintomi cum'è febbre alta, mal di orecchie è mal di gola.
Generalmente, i sintomi sò più gravi in l'adulti chè in i zitelli, è ponu lascià a persona incapace di studià o di travaglià, duvendu stà in casa per recuperassi più rapidamente.
A trasmissione deve esse evitata, evitendu u cuntattu cù altre persone, in particulare cù quelli chì ùn anu ancu avutu a malattia o chì ùn sò micca stati vaccinati. Vede cumu impedisce a trasmissione di a varicella.
Chì sò i sintomi in adulti
I sintomi di a varicella sò i stessi chì in l'adulti, ma cù una intensità più grande, cum'è febbre, stanchezza, mal di testa, perdita di appetitu, apparizione di pellet in tuttu u corpu è prurito intensu.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni di a varicella ponu sorte quandu u trattamentu hè fattu in modu impropriu o quandu u corpu di l'individuu ùn pò superà u virus da solu, postu chì hè assai debule. In certi casi, pò accade:
- Infezzioni in altre parte di u corpu, cun risicu di sepsis;
- Disidratazione;
- Encefalite;
- Ataxia cerebellare;
- Miocardite;
- Puntura;
- Artrite transitoria.
Queste complicazioni sò suspettate se l'individu principia à manifestà sintomi cum'è u mal di testa severu, a frebba ùn scende è altri sintomi apparsu. In presenza di sti sintomi, a persona deve andà immediatamente à l'uspidale.
Cumu hè u trattamentu di a varicella in adulti
U trattamentu cunsiste à aduprà droghe antialergiche per alleviare i sintomi pruriginosi in e vesciche di a pelle è rimedi per abbassà a frebba, cum'è paracetamol o dipyrone.
Hè ancu impurtante di piglià qualchì precauzione cum'è evità di grattà e vesciche nantu à a pelle cù e unghie, per ùn causà piaghe nantu à a pelle o causà una infezione, beie assai liquidi durante u ghjornu è bagnassi cù permanganatu di potassiu per asciugà u vesciche più prestu.
Inoltre, in e persone cun sistema immunitariu indebolitu, cum'è in casu di HIV o chì sò sottumessi à trattamentu cù chimioterapia, u duttore pò indicà l'usu di un antivirale, cum'è l'aciclovir in e prime 24 ore dopu à l'iniziu di i sintomi.
Hè pussibule ottene varicella 2 volte?
Hè pussibule ottene a varicella duie volte, tuttavia, hè una situazione rara chì accade soprattuttu quandu ci hè un indebulimentu di u sistema immunitariu o quandu a varicella hè stata mal diagnosticata a prima volta.
Tipicamente, un paziente cun varicella sviluppa anticorpi contr'à u virus di a varicella dopu l'infezzione, dunque hè raru d'avè varicella più d'una volta. Tuttavia, u virus di a varicella hè dormente in u corpu è pò esse riattivatu, causendu sintomi di l'herpes zoster, chì hè a riattivazione di u virus di a varicella, ma in un altru modu.
Possu piglià a varicella ancu vaccinata?
A varicella pò infettà una persona vaccinata, postu chì a vaccinazione ùn pruteghja micca cumpletamente contra u virus, tuttavia, ste situazioni sò rare è i sintomi sò più lievi, sparendu in menu tempu. Tipicamente, quelli chì piglianu u vaccinu contra a varicella anu menu ferite sparse in u corpu, è a ripresa dura menu di 1 settimana.
Amparate più nantu à u vaccinu di a varicella.