Cosa hè a cataratta congenita, sintomi, cause principali è trattamentu

Cuntenutu
A cataratta Congenita hè un cambiamentu in a lente di l'ochju chì si sviluppa durante a gravidanza è, dunque, hè prisente in u zitellu dapoi a nascita. U segnu indicativu principale di a cataratta congenita hè a presenza di un film biancastru in l'ochju di u zitellu, chì pò esse percepitu in i primi ghjorni di a vita di u zitellu o dopu qualchì mese.
Stu cambiamentu pò influenzà solu un ochju o i dui è hè generalmente curabile per mezu di una chirurgia simplice chì rimpiazza l'ochji di u zitellu. Quandu una cataratta congenita hè suspettata, hè impurtante chì u zitellu sia sottumessu à a prova oculistica, chì si face durante a prima settimana di vita è poi si ripete à 4, 6, 12 è 24 mesi, postu chì hè pussibule cunfirmà u diagnosticu è cumincià trattamentu propiu. Vede cumu hè fatta a prova oculare.

Sintomi di cataratta congenita
A cataratta cungenita hè prisente da u mumentu di a nascita, ma in certi casi, pò passà parechji mesi prima ch'ella sia identificata, quandu i genitori o altri caregivers di u zitellu osservanu un filmu biancastru in l'ochju, creendu a sensazione di un "pupulu opacu" .
In certi casi, stu filmu pò ancu sviluppassi è peghju cù u tempu, ma quandu hè identificatu, deve esse infurmatu à u pediatra per inizià u trattamentu adattatu è evità l'apparenza di difficultà per vede.
U megliu modu per cunfirmà a diagnosi di cataratta congenita hè di fà un test di riflessu rossu, ancu cunnisciutu cum'è picculu test oculare, in u quale u duttore prevede una luce speciale sopra l'ochju di u zitellu per vede s'ellu ci sò cambiamenti in e strutture.
Cause principali
A maiò parte di a cataratta congenita ùn anu micca una causa specifica, essendu classificata cum'è idiopatica, in ogni casu a cataratta congenita pò esse una cunsequenza di:
- Disturbi metabolichi in gravidanza;
- Infezzioni di a donna incinta cù toxoplasmosi, rubella, herpes o citomegalovirus;
- Deformità in u sviluppu di u craniu di u criaturu.
A cataratta congenita pò ancu esse causata da fattori genetichi, è un zitellu cù casi simili in a famiglia hè più prubabile di esse natu cun una cataratta congenita.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cataratta congenita dipende da a gravità di a malatia, u gradu di visione è l'età di u zitellu, ma di solitu si face cù una chirurgia congenita di cataratta per rimpiazzà a lente, chì deve esse fatta trà 6 settimane di età è 3 mesi. Tuttavia, questu tempu pò varià secondu u duttore è a storia di u zitellu.
Generalmente, a chirurgia si face nantu à un ochju sottu anestesia lucale è dopu à 1 mese si face nantu à l'altru, è durante a recuperazione hè necessariu mette alcune gocce d'ochji indicate da l'oftalmologu, per alleviare u disagiu di u zitellu è ancu per prevene l'iniziu di una infizzione. In casi di cataratta congenita parziale, l'usu di medicazione o di gocce d'ochji pò esse indicatu invece di chirurgia.