Cateterizazione: chì sò i tippi principali
Cuntenutu
- Tipi di cateterizazione
- Cateterizazione cardiaca
- Cateterizazione di a vejiga
- Cateterizazione umbilicale
- Cateterizazione nasogastrica
- Rischi di cateterizazione
A cateterizazione hè una prucedura medica induve un tubu di plasticu, chjamatu cateteru, hè inseritu in un vascellu di sangue, organu o cavità di u corpu per facilità u passaghju di sangue o altri fluidi.
A procedura hè effettuata secondu e condizioni cliniche di u paziente, è pò esse fatta nantu à u core, a vescica, l'ombelico è u stomacu. U tippu di cateterisazione più frequente hè a cateterisazione cardiaca, chì si face per aiutà à u diagnosticu è u trattamentu di e malatie cardiache.
Cum'è qualsiasi altra prucedura medica, u cateterisimu presenta risichi, chì varieghjanu secondu u locu di u piazzamentu di u tupu. Dunque, hè impurtante chì a persona sia accumpagnata da una squadra infermiera per evità qualsiasi complicazione.
Tipi di cateterizazione
A cateterisazione hè fatta secondu i bisogni di u paziente, i principali sò:
Cateterizazione cardiaca
A cateterizazione cardiaca hè una prucedura medica invasiva, rapida è precisa. In questa prucedura, u cateteru hè inseritu attraversu una arteria, una gamba o un bracciu à u core.
A cateterizazione ùn hè micca una intervenzione chirurgica maiò, ma si face à l'uspidale, aduprendu una macchina specifica di esame chì emette radiazioni (più cà radiografie ordinarie) è induve si usa u cuntrastu venoso. Dunque, a vigilanza cardiaca hè necessaria durante tuttu l'esame, affinchì u core sia cuntrullatu cù l'elettrocardiogramma. Hè guasi sempre realizatu cù anestesia lucale assuciata o micca cun sedazione.
Sicondu u scopu, i cateteri ponu esse aduprati per misurà a pressione, guardà in i vasi sanguigni, allargà una valvula cardiaca o sbloccà un'arteria bloccata. Hè ancu pussibule, cù l'usu di strumenti introdutti attraversu u cateteru, uttene campioni di tessuti cardiaci per a biopsia. Amparate più nantu à u cateterisimu cardiacu.
Cateterizazione di a vejiga
A cateterizazione di a vejiga consiste in l'introduzione di un catetere attraversu l'uretra, chì ghjunghje in a vescica cù l'intenzione di svuotalla. Questa prucedura pò esse realizata in a preparazione di chirurgie, in u periodu post-chirurgicu o per verificà a quantità di urina prodotta da a persona.
Stu tipu di cateterizazione pò esse realizatu per mezu di tubi di sollievu, chì sò aduprati solu per u svuotamentu rapidu di a vescica, senza a necessità di mantene u cateteru impiantatu, è pò ancu esse di u tippu cateteru di a vescica, chì hè caratterizatu da u piazzamentu di un cateteru. cateteru attaccatu à un saccu di raccolta chì ferma per un certu tempu, raccogliendu l'urina di a persona.
Cateterizazione umbilicale
U cateterisimu ombilicale consiste in l'introduzione di u cateteru per l'ombelicu per misurà a pressione sanguigna, verificà i gasi di sangue è altre procedure mediche. Hè generalmente realizatu nantu à i zitelli prematuri durante u tempu chì sò in l'UCI neonatale, è ùn hè micca una prucedura di rutina, postu chì hà rischi.
Cateterizazione nasogastrica
A cateterisazione nasogastrica hè caratterizata da l'introduzione di un tubu di plastica, u cateteru, in u nasu di a persona è ghjunghje à u stomacu. Questa prucedura pò esse fatta per alimentà o eliminà fluidi da u stomacu o esofago. Deve esse introduttu da un prufessiunale qualificatu è a posizione di u cateteru deve esse cunfirmata cù una radiografia.
Rischi di cateterizazione
A persona chì hè stata sottumessa à cateterizazione deve esse accumpagnata da a squadra infermiera per evità infezioni è cumplicazioni in l'ospedale, chì varienu secondu u tippu di cateterisazione effettuatu:
- Reazzioni allergii, aritmia, sanguinamentu è attaccu di core, in casu di cateterizazione cardiaca;
- Infezioni di l'urinariu è traumatismu à l'uretra, in casu di cateterizazione di a vejiga;
- Emorragia, trombosi, infezioni è pressione di u sangue aumentata, in casu di cateterizazione ombelicale;
- Emorragia, pneumonia per aspirazione, lesioni in l'esofago o in u stomacu, in casu di cateterizazione nasogastrica.
I cateteri sò generalmente cambiati periodicamente, è l'asepsia di u situ hè sempre eseguita.