Principali cause di cecità è cume evità
![Principali cause di cecità è cume evità - Salute Principali cause di cecità è cume evità - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/principais-causas-de-cegueira-e-como-evitar.webp)
Cuntenutu
- Principali cause di cecità
- 1. Glaucoma
- 2. Cataratta
- 3. Diabetes
- 4. Degenerazione di a retina
- 5. Infezzioni
- 6. Retinoblastoma
U glaucoma, e infezioni durante a gravidanza è a cataratta sò e cause principali di a cecità, tuttavia ponu esse evitati attraversu esami regulari di l'ochji è, in casu d'infezioni, diagnosi precoce è trattamentu, oltre à u monitoru di e donne incinte chì anu qualchì tippu d'infezzione chì pò esse trasmessu à u zitellu, per esempiu.
A cecità hè definita cum'è a perdita totale o parziale di a visione induve a persona ùn hè capace di vede o definisce oggetti, chì ponu esse identificati dopu a nascita o sviluppà per tutta a vita, è hè impurtante avè consultazioni regulare à l'ochji.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/principais-causas-de-cegueira-e-como-evitar.webp)
Principali cause di cecità
1. Glaucoma
U Glaucoma hè una malattia caratterizata da un aumentu progressivu di a pressione in l'ochju, causendu a morte di e cellule di u nervu otticu è resultendu in dolore in l'ochju, visione sfocata, mal di testa, nausea, vomitu, perdita progressiva di vista è, quandu ùn hè trattatu., cecità.
Malgradu esse una malattia nurmalmente assuciata à l'anzianu, u glaucoma pò esse identificatu ancu à a nascita, ancu s'ellu hè raru. U glaucoma congenitu accade per via di una pressione aumentata in l'ochju per via di l'accumulazione di fluidu è pò esse diagnosticatu in u test oculare chì si esegue dopu a nascita.
Cosa da fà per evità: Per evità u glaucoma, hè impurtante chì l'esami di routine di l'ochji sianu fatti, postu chì hè pussibule di verificà a pressione di l'ochju è, se alteratu, u duttore pò indicà trattamenti per abbassà a pressione è impedisce u sviluppu di glaucoma, cum'è gocce d'occhi , medicazione o trattamentu chirurgicu, per esempiu, secondu u gradu di visione indebolita. Cunnosce i testi fatti per diagnosticà u glaucoma.
2. Cataratta
A cataratta hè un prublema di visione chì accade per via di l'invecchiamentu di a lente di l'ochju, pruvucendu una visione sfocata, alterata a visione di u culore, una sensibilità aumentata à a luce è una perdita progressiva di a visione, chì pò esse in cecità A cataratta pò esse una cunsequenza di l'usu di medicazione, colpi à l'ochji, invechjamentu è malformazione di a lente durante u sviluppu di u zitellu, è sta situazione hè cunnisciuta cum'è cataratta congenita. Amparate più nantu à a cataratta.
Cosa da fà per evità: In casu di cataracte congenite, ùn ci sò misure preventive, postu chì u zitellu nasce cù cambiamenti in u sviluppu di a lente, però hè pussibule chì u diagnosticu sia fattu pocu dopu a nascita per via di l'ochju. In casu di cataratte per via di l'usu di medicazione o età, per esempiu, hè pussibule chì e cataratte sò currette per mezu di chirurgia quandu sò diagnosticati durante l'esami oculari di routine.
3. Diabetes
Una di e cumplicazioni di u diabete hè a retinopatia diabetica, chì si verifica quandu u glucosiu in sangue ùn hè micca currettamente cuntrullatu, dendu à elevate concentrazioni costanti di glucosiu in u sangue, chì provoca cambiamenti in u livellu di a retina è di i vini sanguini oculari.
Cusì, in cunsequenza di u diabete scumpensatu, ponu apparì cambiamenti oculari, cume l'apparizione di macchie nere o macchie in a visione, difficoltà à vede i culori, visione sfocata è, quandu ùn sò micca identificati è trattati, cecità. Capite perchè u diabete pò causà cecità.
Cosa da fà per evità: In questi casi hè impurtante chì u trattamentu per a diabete si faci cumu urdinatu da u duttore, chì cusì i livelli di glucosiu in sangue sò cuntrullati è e probabilità di complicazioni diminuiscenu. Inoltre, hè impurtante chì e consultazioni regulare sianu fatte cù l'oftalmulogicu per chì i cambiamenti pussibuli in a visione ponu esse identificati.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/principais-causas-de-cegueira-e-como-evitar-1.webp)
4. Degenerazione di a retina
A degenerazione di a retina hè una malattia in cui ci hè dannu è usura in a retina, chì provoca una perdita progressiva di visione è di solitu ligata à l'età, essendu più cumuna in e persone di più di 50 anni chì anu una storia familiare, carenze nutrizionali o fumanu spessu.
Cosa da fà per evità: Cum'è a degenerazione di a retina ùn hà cure, hè impurtante chì i fattori di risicu sianu evitati, perciò si raccomanda di avè una dieta sana è equilibrata è di esercitassi regolarmente, di ùn esse micca esposti à a luce ultravioletta per un bellu pezzu è evità di fumà, per esempiu. .
Se ci hè un diagnosticu di degenerazione di a retina, u duttore pò raccomandà trattamenti secondu u gradu di compromissione di a visione, è a chirurgia o l'usu di farmaci orali o intraoculari pò esse indicatu. Scuprite cumu si face u trattamentu per a degenerazione di a retina.
5. Infezzioni
L'infezioni sò di solitu in leia cù i casi di cecità congenita è accade perchè durante a gravidanza a mamma hà avutu cuntattu cù un agente infettivu è u trattamentu ùn hè micca statu effettuatu, hè statu effettuatu ineffettivamente o ùn ci hè stata risposta à u trattamentu, per esempiu.
Alcune di e infezioni più cumuni chì accadenu è risultanu in cecità congenita sò a sifilide, a toxoplasmosi è a rosolia, in chì u microorganismu rispunsevule di l'infezzione pò trasmette à u zitellu è pò esse parechje cunsequenze per u zitellu, cumpresa a cecità.
Cosa da fà per evità: Per evità l'infezioni è, di cunsiguenza, a cecità, hè impurtante chì a donna abbia i vaccini aggiornati è eseguisca l'esami prenatali, chì in questu modu hè pussibule chì e malatie sianu identificate ghjustu in u stadiu iniziale di a malattia, aumentendu e possibilità di curà. Inoltre, se e malatie sò identificate durante a gravidanza, hè impurtante chì u trattamentu sia fattu secondu a guida di u duttore, evitendu complicazioni sia per a mamma sia per u zitellu. Cunnosce l'esami prenatali.
6. Retinoblastoma
U retinoblastoma hè un tipu di cancheru chì pò nasce in unu o l'ochji di u zitellu è hè carattarizatu da un eccessu di crescita di a retina, chì pò fà cumparisce un riflessu biancu in u centru di l'ochju è difficultà à vede. U retinoblastoma hè una malattia genetica è ereditaria, vale à dì, hè trasmessa da i genitori à i so figlioli è hè identificata in u test oculare, chì hè un esame realizatu una settimana dopu a nascita per rilevà qualsiasi segnu di cambiamenti di visione.
Cosa da fà per evità: Cum'è una malattia genetica, ùn ci hè nisuna misura preventiva, però hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu subitu dopu à a nascita in modu chì possa esse trattatu è chì u zitellu ùn abbia micca una visione totalmente compromessa. U trattamentu indicatu da l'oftalmulogicu tene contu di u gradu di visione indibulita. Capite cumu si face u trattamentu di u retinoblastoma.