CD4 vs. Viral Load: Chì ci hè in un Numaru?
Cuntenutu
- Cosa hè un conte CD4?
- Cosa hè una carica virale?
- Chì hè a relazione trà i dui?
- Quante volte qualcunu pò esse testatu?
- Perchè hè impurtante esse testatu regolarmente?
- Blips
- Resistenza à a droga
- Perchè a terapia HIV hè cusì impurtante?
- Chì ci sò e prospettive per e persone cun HIV?
Conti CD4 è carica virale
Se qualchissia hà ricivutu un diagnosi di HIV, ci sò duie cose chì vuleranu sapè: u so conte CD4 è a so carica virale. Questi valori li danu à elli è à u so duttore sanitariu infurmazioni impurtanti nantu à:
- a salute di u so sistema immune
- a progressione di HIV in u so corpu
- cumu u so corpu risponde à a terapia HIV
- cumu u virus stessu risponde à a terapia HIV
Cosa hè un conte CD4?
Un conte di CD4 hè un test di sangue per verificà a quantità di cellule CD4 in u corpu. E cellule CD4 sò un tipu di globuli bianchi (WBC). Ghjucanu un rollu chjave in u sistema immune. Alertanu altre cellule immunitarie di a presenza di infezioni cum'è batteri è altri virus in u corpu. E cellule CD4 sò ancu un sottogruppu di cellule immunitarie chjamate cellule T.
Quandu una persona stà cun HIV, u virus attacca e cellule CD4 in u so sangue. Stu prucessu danneghja e cellule CD4 è face calà u numeru di elle in u corpu, rendendu difficiule à luttà contr'à e infezioni.
I conti CD4 mostranu a robustezza di u sistema immunitariu. Un sistema immune sano hà normalmente un conte di CD4 chì va da 500 à 1.600 cellule per millimetru cubicu di sangue (cellule / mm3), secondu HIV.gov.
Quandu un numeru di CD4 hè inferiore à 200 cellule / mm3, una persona riceverà un diagnosticu di AIDS. U SIDA si trova in a tappa 3 di HIV. À questu stadiu, u sistema immune di u corpu hè debule per u numeru bassu di cellule CD4 dispunibili per luttà contr'à e malatie.
Cosa hè una carica virale?
Un test di carica virale HIV misura u numeru di particule HIV in un millilitru (mL) di sangue. Sti particeddi sò ancu cunnisciuti cum'è "copie". U test valuta a progressione di HIV in u corpu. Hè ancu utile per vede cumu a terapia di HIV di una persona cuntrolla u HIV in u so corpu.
Una carica virale alta pò indicà una trasmissione recente di HIV, o HIV chì ùn hè micca trattatu o incontrollatu. I carichi virali sò generalmente più alti per un periodu subitu dopu à cuntrainu HIV. Diminuenu mentre u sistema immunitariu di u corpu lotta contru l'HIV, ma poi cresce di novu cù u tempu mentre e cellule CD4 si ne morenu. Una carica virale pò cumprende milioni di copie per ml di sangue, soprattuttu quandu u virus hè cuntrattu per a prima volta.
Una bassa carica virale indica relativamente poche copie di HIV in u sangue. Se un pianu di trattamentu HIV hè efficace, una persona serà capace di mantene una carica virale più bassa.
Chì hè a relazione trà i dui?
Ùn ci hè nisuna relazione diretta trà u conte CD4 è a carica virale. Tuttavia, in generale, un altu conte di CD4 è una carica virale bassa - o indetettabile - sò desiderabili. U più altu hè u conte CD4, u sistema immunitariu hè più sanu. Più bassa hè a carica virale, più hè probabile chì a terapia per HIV funziona.
Quandu HIV invade e cellule CD4 sane, u virus li trasforma in fabbriche per fà nuove copie di HIV prima di distruggeli. Quandu u VIH ùn hè micca trattatu, u conte CD4 diminuisce è a carica virale aumenta.
Quante volte qualcunu pò esse testatu?
Un prufessore sanitariu hà da cunduce probabilmente conti CD4 è test di carica virale più spessu à l'iniziu di a terapia HIV o cù qualsiasi cambiamenti in i medicamenti. A maiò parte di e persone chì campanu cun HIV devenu fà testi di laboratorio ogni trè o quattru mesi, secondu e linee guida attuali di test di laboratorio.
E prove più frequenti ponu esse necessarie per alcune persone, cume quelli in i so primi dui anni di trattamentu o quelli chì a carica virale ùn hè micca soppressa. Prove menu frequenti ponu esse necessarie per e persone chì piglianu medicazione ogni ghjornu o chì anu mantenutu una carica virale soppressa per più di 2 anni. Puderanu solu esse testati duie volte à l'annu.
Perchè hè impurtante esse testatu regolarmente?
Un solu CD4 o risultatu di test di carica virale raprisenta solu una istantanea in u tempu. Hè impurtante di seguità tramindui questi è di cunsiderà e tendenze in i risultati di i testi invece di guardà solu i risultati individuali di i test.
Tenite à mente chì questi valori ponu cambià per parechje ragioni, ancu per tutta a ghjurnata. L'ora di u ghjornu, qualsiasi malatie è e vaccinazioni recenti ponu tutti influenzà u conte CD4 è a carica virale. A menu chì u conte CD4 hè assai bassu, sta fluttuazione ùn hè di solitu inchietante.
E prove regulare di carica virale, micca i conti CD4, sò aduprati per determinà l'efficacità di a terapia HIV di una persona. Quandu una persona principia a terapia per HIV, un fornitore di assistenza sanitaria vorrà vede cumu si risponde HIV in u so corpu. L'obiettivu di a terapia HIV hè di riduce o soppressa a carica virale à un livellu indetectabile. Sicondu HIV.gov, a carica virale HIV hè tipicamente indetectabile sottu i livelli di 40 à 75 copie / mL. U numeru esattu dipende da u laburatoriu chì analizza e prove.
Blips
Alcune persone ponu sperimentà colpi. Quessi sò tempuranei, spessu spessu picculi aumenti di carica virale. Un prufessore sanitariu monitorizerà a carica virale più da vicinu per vede s'ellu ritorna à un livellu indetectabile senza alcun cambiamentu di terapia.
Resistenza à a droga
Un'altra ragione per i testi di carica virale regulare hè di monitorà qualsiasi resistenza à a droga à a terapia prescritta per HIV. Mantene una bassa carica virale riduce u risicu di sviluppà resistenza à a terapia. Un prufessore sanitariu pò aduprà testi di carica virale per fà i cambiamenti necessarii à u regime di terapia di HIV di una persona.
Perchè a terapia HIV hè cusì impurtante?
A terapia HIV hè ancu chjamata terapia antiretrovirale o terapia antiretrovirale altamente attiva (HAART). Si compone di una cumminazione di farmaci antiretrovirali. Sò cuncipiti per impedisce chì u virus si sparghji in tuttu u vostru corpu dirigendu diverse proteine o meccanismi chì u virus usa per riplicà.
A terapia antiretrovirale pò fà a carica virale cusì bassa chì ùn pò micca esse rilevata da un test. Questu hè chjamatu un. Se una persona hè soppressa viralmente o hà una carica virale indetectabile, u so HIV hè sottu cuntrollu.
Inizià a terapia HIV appena una diagnosi di HIV hè ricevuta permette à una persona di fà una vita longa è sana. E linee guida attuali di trattamentu da u Dipartimentu di a Salute è di i Servizii Umani di i Stati Uniti raccomandanu chì una persona chì vive cun HIV cominci droghe antiretrovirali u più prestu pussibule dopu u diagnosticu. Questu hè essenziale per riduce infezioni opportuniste è prevene complicazioni da HIV.
Un altru benefiziu per piglià l'HIV sottu cuntrollu è avè una carica virale indetectabile hè chì aiuta à prevene a trasmissione di HIV à l'altri. Questu hè ancu cunnisciutu cum'è "trattamentu cum'è prevenzione". Sicondu a, e persone cun HIV chì piglianu i so medicamenti prescritti è mantenenu una carica virale indetectabile ùn anu "in effetti nisun risicu" di trasmette l'HIV à e persone senza ellu.
Chì ci sò e prospettive per e persone cun HIV?
Ùn importa micca u stadiu di HIV, ci sò vantaghji per tene traccia di questi numeri. U trattamentu HIV hè andatu una longa strada in l'ultimi anni. Dopu un pianu di trattamentu raccomandatu è guidendu un stile di vita sanu pò aiutà una persona à mantene u so numeru CD4 altu è a so carica virale bassa.
U trattamentu precoce è un monitoru efficace ponu aiutà una persona à gestisce a so situazione, à riduce u so risicu di cumplicazioni, è à campà una vita longa è sana.