Cecità notturna: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A cecità notturna, cunnisciuta scientificamente cum'è nictalopia, hè a difficoltà di vede in ambienti di poca luce, cume accade durante a notte, quandu hè u più bughju. Tuttavia, e persone cun questu disordine ponu avè una visione cumpletamente normale durante u ghjornu.
Tuttavia, a cecità notturna ùn hè micca una malattia, ma un sintomu o cumplicazione di un altru prublema, cum'è xeroftalmia, cataratta, glaucoma o retinopatia diabetica. Cusì, hè sempre impurtante cunsultà un oculistu per valutà a presenza di un'altra malatia oculare è per inizià un trattamentu adattatu.
Cusì, a cecità notturna hè curabile, secondu a so causa, soprattuttu quandu u trattamentu hè iniziatu rapidamente è per a causa curretta.
Sintomi è cause principali
U sintomu principale di a cecità notturna hè a difficultà di vede in ambienti scuri, soprattuttu quandu si passa da un ambiente luminosu à un ambiente più scuru, cum'è quandu entra in casa o durante u tramontu, per esempiu. Cusì, e persone cun cecità notturale senza trattamentu devenu evità di guidà à a fine di a ghjurnata o di notte, per assicurà a so sicurezza.
Questa difficultà à vede accade quandu i livelli di un pigmentu in i recettori di a retina, cunnisciuti cum'è rodopsina, sò diminuiti, affettendu a capacità di l'ochju di trattà oggetti in poca luce.
Sti ricettori sò generalmente affettati da a mancanza di vitamina A, chì provoca xeroftalmia, ma ponu ancu esse alterati in casi d'altre malatie oculari cum'è glaucoma, retinopatia, miopia o retinite pigmentosa, per esempiu.
Amparate più nantu à cumu identificà è trattà a xeroftalmia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cecità notturna dipende da a causa chì causa i cambiamenti in i recettori di a retina. Dunque, alcune di e tecniche più usate includenu:
- Occhiali è lenti di cuntattu: sò aduprati soprattuttu in casi di miopia per migliurà a visione;
- Gocce d'ochji: permettenu di cuntrullà a pressione in l'ochju in casu di glaucoma, migliurendu i sintomi;
- Supplementi di vitamina A: sò cunsigliati in i casi di xeroftalmia per via di carenza di vitamina A;
- Chirurgia: ampiamente adupratu per trattà a cataratta in anziani è migliurà a visione.
Inoltre, se qualsiasi altra malattia retinica hè identificata, u duttore pò urdinà più testi cum'è tomografia ottica o ultrasuoni per cunfirmà l'adattazione di u trattamentu, chì pò piglià più tempu.