Chì sò e cellule dendritiche è à chì serve
Cuntenutu
E cellule dendritiche, o DC, sò cellule prodotte in a midula ossea chì si trovanu in u sangue, a pelle è e vie digestive è respiratorie, per esempiu, è chì facenu parte di u sistema immunitariu, essendu rispunsevuli di identificà l'infezzione è di sviluppà l'immunità risposta.
Cusì, quandu u sistema immunitariu si sente minacciatu, ste cellule sò attive per identificà l'agente infettivu è prumove a so eliminazione. Cusì, se e cellule dendritiche ùn funzionanu micca bè, u sistema immunitariu hà più difficoltà à difende u corpu, cù una probabilità più grande di sviluppà una malattia o ancu un cancheru.
Chì vale per
E cellule dendritiche sò responsabili di catturà u microorganismu invasore è di presentà antigeni, chì sò dispunibuli nantu à a so superficie, per i linfociti T, inizendu a risposta immunitaria contr'à l'agente infettivu, luttendu contr'à a malattia.
A causa di u fattu chì catturanu è presentanu l'antigeni nantu à a so superficia, chì sò parte di l'agente infettivu, e cellule dendritiche sò chjamate Cellule Presentanti Antigeni, o APC.
Oltre à prumove a prima risposta immunitaria contr'à un certu agente invasore è garantisce l'immunità innata, e cellule dendritiche sò essenziali per u sviluppu di l'immunità adattativa, chì hè quella in cui sò generate e cellule di memoria, impedendu chì si ripeta o in un modu più dolce .infezzione da u stessu urganisimu.
Capite cumu funziona u sistema immunitariu.
Tipi di cellule dendritiche
E cellule dendritiche ponu esse classificate secondu e so caratteristiche di migrazione, espressione di i marcatori nantu à a so superficia, situazione è funzione. Cusì, e cellule dendritiche ponu esse classificate principalmente in dui tippi:
- Cellule dendritiche plasmocitoide, chì si trovanu principalmente in u sangue è in l'organi linfoidi, cum'è a milza, u timu, a medula ossea è i linfonodi, per esempiu. Queste cellule agiscenu soprattuttu contr'à i virus è, per via di a so capacità di pruduce Interferon alfa è beta, chì sò proteine rispunsevuli di a regulazione di u sistema immunitariu, anu ancu proprietà antitumorali in certi casi, in più di a capacità antivirale.
- Cellule dendritiche mieloidi, chì si trovanu nantu à a pelle, u sangue è a mucosa. E cellule situate in u sangue sò chjamate DC infiammatorie, chì producenu TNF-alfa, chì hè un tippu di citochine responsabile di a morte di e cellule tumorali è di u prucessu infiammatorio. In u tissutu, queste cellule ponu esse chjamate DC interstiziale o mucosa è, quandu sò presenti in a pelle, sò chjamate cellule di Langerhans o cellule migratrici, postu chì dopu a so attivazione, migranu attraversu a pelle versu i nodi linfatichi, induve presentanu l'antigeni à i linfociti T.
L'urigine di e cellule dendritiche hè sempre ampiamente studiata, ma si cunsidereghja chì pò esse uriginata sia da un lignu linfoide sia da un mieloide. Inoltre, ci sò duie teorie chì provanu à spiegà l'origine di queste cellule:
- Modellu di Plasticità Funzionale, chì cunsidereghja chì i varii tippi di cellule dendritiche riprisentanu e varie tappe di maturazione di una sola linea cellulare, e sfarente funzioni essendu una cunsequenza di u locu induve sò presenti;
- Modellu di Lineage Spezializatu, chì cunsidereghja chì i varii tippi di cellule dendritiche sò derivate da diverse linee cellulari, chì hè a ragione di e diverse funzioni.
Si crede chì entrambe e teorie anu una basa è chì in l'organisimu hè prubabile chì e duie teorie accadinu simultaneamente.
Cumu ponu aiutà à trattà u cancheru
Per via di u so rolu fundamentale in u sistema immunitariu è di a capacità di regulà tutti i prucessi ligati à l'immunità, sò stati fatti studii cù l'obiettivu di verificà a so efficacità in u trattamentu contr'à u cancheru, principalmente in forma di vaccinu.
In laburatoriu, e cellule dendritiche sò messe in cuntattu cù i campioni di cellule tumorali è a so capacità di eliminà e cellule tumorali hè verificata. S'ellu si trova chì i risultati di e prove nant'à mudelli sperimentali è animali sò efficaci, hè pussibule chì i testi per u vaccinu di u cancheru cù cellule dendritiche ponu esse messi à dispusizione di a pupulazione. Malgradu a so prumessa, più studii sò necessarii per u sviluppu di sta vaccina, è ancu per u tippu di cancheru chì sta vaccina puderia luttà.
Oltre à pudè esse adupratu contr'à u cancheru, l'applicazione di e cellule dendritiche hè stata studiata ancu in u trattamentu contr'à u SIDA è a sporotricosi sistemica, chì sò malatie gravi è portanu à una diminuzione di u sistema immune. Eccu alcuni modi per migliurà è rinfurzà u vostru sistema immune.