Cosa hè a cheratosi seborreica, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A cheratosi seborreica hè un cambiamentu benignu di a pelle chì apparisce più spessu in e persone di più di 50 anni è currisponde à e lesioni chì apparsu nantu à a testa, u collu, u pettu o u spinu, chì parenu simili à a verruca è anu un culore marrone o neru.
A cheratosi seborreica ùn hà alcuna causa specifica, essendu principalmente legata à fattori genetichi, è, dunque, ùn ci hè manera di prevene. Inoltre, cume hè benigna, u trattamentu ùn hè di solitu indicatu, solu quandu provoca disconfort esteticu o hè infiammatu, è u dermatologu pò raccomandà a crioterapia o a cauterizazione per a so rimozione, per esempiu.
Sintomi di cheratosi seborreica
A cheratosi seborreica pò esse caratterizata principalmente da l'apparizione di lesioni in testa, collu, pettu è schiena chì e so caratteristiche principali sò:
- Colorazione marrone à neru;
- Aspettu simile à quellu di una verruca;
- In forma ovale o circulare è cù orli ben definiti;
- Dimensione variata, pò esse chjucu o grande, avendu più di 2,5 cm di diametru;
- Pò esse piatti o avè un aspettu più altu.
Malgradu esse nurmalmente ligata à fattori genetichi, a cheratosi seborreica apparisce più spessu in e persone chì anu membri di a famiglia cù stu disordine di a pelle, sò spessu esposte à u sole è anu più di 50 anni. Inoltre, e persone cù a pelle più scura sò ancu più propensi à l'iniziu di cheratosi seborreica, essendu viste soprattuttu nantu à e guance, ricevendu u nome di dermatosi papulare nera. Capite ciò chì hè a dermatosi papra nigra è cumu identificallu.
U diagnosticu di cheratosi seborreica hè fattu da u dermatologu basatu annantu à l'esame fisicu è l'osservazione di cheratosi, è l'esame di dermatoscopia hè principalmente effettuatu per diferenziallu da u melanoma, postu chì in certi casi pò esse simile. Capite cumu hè fattu l'esame di dermatoscopia.
Cumu hè fattu u trattamentu
Cum'è a cheratosi seborreica hè più spessu normale è ùn pone micca un risicu per a persona, ùn hè micca necessariu di inizià un trattamentu specificu. Tuttavia, pò esse indicatu da u dermatologu per eseguisce alcune procedure per rimuovere a cheratosi seborreica quandu pruriscenu, ferenu, sò infiammati o causanu disconfort esteticu, è i seguenti ponu esse raccomandati:
- Crioterapia, chì cunsiste à aduprà azotu liquidu per caccià a lesione;
- Cauterizazione chimica, in quale una sustanza acidica hè appiicata annantu à a lesione da pudè esse cacciata;
- Elettroterapia, In quale un corrente elettricu hè applicatu per eliminà a cheratosi.
Quandu i sintomi associati à a cheratosi seborreica si presentanu, u dermatologu di solitu raccomanda di fà una biopsia per verificà s'ellu ci hè segnu di cellule maligne è, sì, hè raccomandatu u trattamentu u più adattu.