Sò cunnessi u Traumu di l'Infancia è a Malatia Cronica?
Cuntenutu
- Un sguardu più vicinu à l'ACE
- Ciò chì dice a ricerca
- Vicinu à casa
- Limitazioni di i criteri ACE
- Cunfrontu ACE in un ambiente clinicu
- Chì vene?
Questu articulu hè statu creatu in cullaburazione cù u nostru sponsor. U cuntenutu hè ughjettivu, accuratu medicamente, è aderisce à e norme è pulitiche editoriali di Healthline.
Sapemu chì l'esperienze traumatiche ponu scatenà sia prublemi di salute mentale sia fisica in età adulta. Per esempiu, un accidente di vittura o attaccu violentu pò purtà à depressione, ansietà, è disordine di stress post-traumaticu (PTSD) in più di ferite fisiche.
Ma chì ci hè di u traumu emotivu in a zitiddina?
Ricerche fatte in l'ultimu decenniu brillanu una luce nantu à cume l'eventi avversi di a zitellina (ACE) ponu influenzà una varietà di malatie più tardi in a vita.
Un sguardu più vicinu à l'ACE
I ACE sò esperienze negative chì si verificanu durante i primi 18 anni di vita. Puderanu includere vari eventi cum'è riceve o testimoni di abusi, trascuranza, è vari tipi di disfunzioni in casa.
Un studiu di Kaiser publicatu in 1998 hà trovu chì, cume u numeru di ACE in a vita di un zitellu cresce, cresce a probabilità di "fattori di risicu multipli per parechje cause principali di morte in adulti", cume malatie cardiache, cancru, pulmoni cronici malatie, è malatie di fegatu.
Un'altra cura esaminata traumatica per i sopravvissuti di traume di a zitella hà trovu chì quelli chì anu puntuazioni ACE più alti ponu ancu esse in più risicu per malattie autoimmuni cume l'artrite reumatoide, oltre à frequenti mal di testa, insonnia, depressione è ansietà, trà altri. Ci hè ancu evidenza chì l'esposizione à "stress tossicu traumaticu" pò scatenà cambiamenti in u sistema immunitariu.
A teoria hè chì u stress emozionale estremu hè un catalizatore per una serie di cambiamenti fisichi in u corpu.
PTSD hè un bon esempiu di sta teoria in azzione. E cause cumune di PTSD sò spessu alcuni di i stessi eventi ricunnisciuti in u questionariu ACE - abusu, trascuranza, accidenti o altri disastri, guerra, è ancu di più. E zone di u cervellu cambianu, sia in struttura sia in funzione. Parti di u cervellu più influenzatu in PTSD includenu l'amigdala, l'ippocampu è a corteccia prefrontale ventromediale. Queste zone gestiscenu i ricordi, l'emozioni, u stress è a paura. Quandu malfunzionanu, questu aumenta l'ocurrenza di flashbacks è ipervigilanza, mettendu u vostru cervellu in alta alerta per u sensu di periculu.
Per i zitelli, u stress di sperimentà un traumu causa cambiamenti assai simili à quelli chì si vedenu in PTSD. U traumu pò cambià u sistema di risposta di u stress di u corpu in ingranaggi alti per u restu di a vita di u zitellu.
A so volta, l'incremento di l'infiammazione da e risposte di stress aumentate è altre condizioni.
Da u puntu di vista cumportamentale, i zitelli, l'adulescenti è l'adulti chì anu avutu traumu fisicu è psiculogicu ponu ancu esse più propensi à aduttà meccanismi di trattamentu malsani cum'è fumà, abusu di sostanze, manghjà eccessivamente è ipersessualità. Questi cumpurtamenti, in più di una risposta infiammatoria accentuata, ponu mette li in un risicu più elevatu per sviluppà certe condizioni.
Ciò chì dice a ricerca
Ricerche recenti fora di u studiu CDC-Kaiser anu esploratu l'effetti di altri tipi di traumatisimi in a vita iniziale, è ancu ciò chì pò purtà à risultati migliori per quelli esposti à traumi. Mentre molte ricerche si sò focalizate nantu à traumi fisici è condizioni di salute croniche, sempre più studii studianu a cunnessione tra u stress psicologicu cum'è fattore predittore per a malattia cronica più tardi in a vita.
Per esempiu, un studiu publicatu in a rivista Clinical and Experimental Rheumatology in 2010 hà esaminatu i tassi di fibromialgia in i sopravvissuti à l'olucaustu, paragunendu quant'è più probabili chì i sopravviventi avianu a cundizione contr'à un gruppu di cuntrollu di i so pari. I sopravviventi di l'olucaustu, definiti in stu studiu cum'è persone chì campanu in Europa durante l'occupazione nazista, avianu più di duie volte più probabilità di avè fibromialgia di i so pari.
Chì cundizioni ponu esse scatenate da un traumu zitellinu? Hè pocu chjaru avà. Parechje condizioni - in particulare disordini neurologichi è autoimmuni - ùn anu ancu una sola causa cunnisciuta, ma sempre più evidenze indicanu à l'ACE cum'è ghjucanu un rolu impurtante in u so sviluppu.
Per avà, ci sò qualchi ligami definitivi à PTSD è fibromialgia. Altre cundizioni cunnesse à l'ACE ponu includere malatie cardiache, mal di testa è emicranie, cancheru di u polmone, malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO), malattie epatiche, depressione, ansietà, è ancu disturbi di u sonnu.
Vicinu à casa
Per mè, stu tipu di ricerca hè soprattuttu affascinante è abbastanza personale. Cum'è sopravvissutu à l'abusu è a negligenza in a zitiddina, aghju un puntu ACE abbastanza altu - 8 nant'à un pussibule 10. Vivu ancu cù una varietà di condizioni di salute croniche, cumprese fibromialgia, artrite giovanile sistemica è asma, per citarne pochi , Chì pò o ùn pò esse ligatu à u traumu chì aghju campatu crescendu. Vivu ancu cù PTSD in cunsequenza di l'abusu, è pò esse tuttu cumpresu.
Ancu da un adultu, è parechji anni dopu à taglià u cuntattu cù u mo abusatore (a mo mamma), spessu lotta cù l'ipervigilanza. Sò troppu attentu à u mo circondu, assicurendu sempre di sapè induve sò e uscite. Ripigliu picculi dettagli chì altri ùn ponu micca, cum'è tatuaggi o cicatrici.
Dopu ci sò i flashback. I trigger pò varià, è ciò chì mi pò scatenà una volta ùn mi pò scattà a prossima, allora pò esse difficiule da anticipà. A parte logica di u mo cervellu piglia un mumentu per valutà a situazione è ricunnosce chì ùn ci hè micca una minaccia imminente. E parti affette da PTSD di u mo cervellu piglianu assai più tempu per capisce ciò.
Intantu, mi ricordu vivamente di scenarii d'abusu, finu à u puntu di ancu esse capace di sente l'odori di a stanza induve l'abusu hè accadutu o di sente l'impattu di una battuta. Tuttu u mo corpu si ricorda di tuttu cumu queste scene si svolgevanu mentre u mo cervellu mi face rivivere sempre è torna. Un attaccu pò piglià ghjorni o ore per recuperassi.
Cunsidendu chì a risposta di u corpu tutale à un avvenimentu psicologicu, ùn hè micca difficiule per mè di capisce cumu a vita attraversu un traumu puderia influenzà più cà a vostra salute mentale.
Limitazioni di i criteri ACE
Una critica di i criteri ACE hè chì u questionariu hè troppu strettu. Per esempiu, in una sezione nantu à a molestazione è l'aggressione sessuale, per risponde di sì, l'abusatore deve esse almenu cinque anni più vechja di voi è deve avè pruvatu o fattu un cuntattu fisicu. U prublema quì hè chì parechje forme d'abusu sessuale di i zitelli si verificanu fora di queste limitazioni.
Ci hè ancu assai tippi di sperienze negative chì ùn sò micca contate attualmente da u questionariu ACE, cume i tippi di oppressione sistemica (per esempiu, u razzismu), a puvertà, è di campà cù una malattia cronica o debilitante da zitellu.
Oltri a chistu, u test ACE ùn mette micca e sperienze negative di a zitellina in cuntestu cù quelle positive. Malgradu l'esposizione à u traumu, hà dimustratu chì l'accessu à e relazioni sociali di supportu è e cumunità pò avè un impattu pusitivu durabile nantu à a salute mentale è fisica.
Mi cunsideru bè adattatu, malgradu a mo difficultà zitellina. Sò cresciutu abbastanza isolatu è ùn aghju micca veramente una cumunità fora di a mo famiglia. Ciò chì aghju avutu, però, era una bisnanna chì si primurava assai di mè. Katie Mae hè morta quandu avia 11 anni da cumplicazioni di sclerosi multipla. Finu à quellu puntu, però, era a mo persona.
Moltu prima di esse malatu cun una varietà di condizioni di salute croniche, Katie Mae era sempre l'unica persona in a mo famiglia chì aghju aspittatu per vede. Quandu mi sò ammalatu, era cum'è chì entrambi si capissimu à un livellu chì nimu altru puderia capisce. Hà incuraghjitu a mo crescita, mi hà furnitu un spaziu relativamente sicuru, è hà favuritu una passione per l'apprendimentu per tutta a vita chì continua à aiutami oghje.
Malgradu e sfide chì affruntu, senza a mo bisnanna ùn aghju dubbitu chì cumu vedu è sperimentu u mondu seria assai diversu - è assai più negativu.
Cunfrontu ACE in un ambiente clinicu
Mentre più ricerca hè necessaria per definisce pienamente a relazione trà ACE è malattie croniche, ci sò passi chì sia i medici sia l'individui ponu fà per esplorà megliu e storie di salute in un modu più olisticu.
Per principianti, i fornitori sanitari ponu cumincià à dumandà dumande nantu à u traumu fisicu è emotivu passatu durante ogni visita di pozzu - o, ancu megliu, durante ogni visita.
"Micca abbastanza attenzione hè pagata in clinica à l'avvenimenti di a zitiddina è cumu influenzanu a salute", hà dettu Cyrena Gawuga, PhD, chì hà coautore di un studiu di u 2012 nantu à a relazione trà u stress di a vita iniziale è i sindromi di u dolore crònicu.
«Scale di basa cum'è l'ACE o ancu ghjustu dumandendu puderia fà differenze critiche - per ùn parlà di u putenziale per u travagliu preventivu basatu annantu à a storia traumatica è i sintomi ". Gawuga hà dettu ancu chì ci hè sempre più ricerche necessarie per studià cumu u statutu socioeconomicu è a demugrafia ponu arricà categurie ACE addiziunali.
Tuttavia, questu significa ancu chì i fornitori anu bisognu di esse informati nantu à u traumu per aiutà megliu à quelli chì rivelanu sperienze avverse di zitiddina.
Per tali persone cum'è mè, questu significa esse più apertu nantu à e cose chì avemu passatu da zitelli è adolescenti, chì ponu esse sfida.
Cum'è sopravviventi, ci sentimu spessu vergugnosi per l'abusu chì avemu sperimentatu o ancu cumu avemu reagitu à un traumu. Sò assai apertu nantu à u mo abusu in a mo comunità, ma devu ammette chì ùn aghju micca divulgatu assai di questu cù i mo fornitori di assistenza sanitaria fora di a terapia. Parlà di queste sperienze pò apre u spaziu per più dumande, è quelle ponu esse difficili da gestisce.
Per esempiu, à un appuntamentu recente di neurologia mi sò statu dumandatu s'ellu ci puderia esse danni à a mo spina dorsale da qualsiasi avvenimentu. Aghju rispostu sinceramente di sì, è dopu aghju avutu à elaborà nantu à questu. Avè da spiegà ciò chì hè accadutu m'hà purtatu in un locu emotivu chì era difficiule per esse, soprattuttu quandu vogliu sentirmi empowered in una sala d'esame.
Aghju trovu chì e pratiche di attenzione mi ponu aiutà à gestisce emozioni difficili. A meditazione in particulare hè utile è hè stata dimustrata è vi aiuta à regulà megliu l'emozioni. E mo app preferite per questu sò Buddhify, Headspace è Calm - ognuna hà ottime opzioni per principianti o utenti avanzati. Buddhify hà ancu caratteristiche per u dolore è e malatie croniche chì personalmente trovu incredibilmente utile.
Chì vene?
Malgradu lacune in i criteri aduprati per misurà ACE, rapprisentanu un impurtante prublema di salute publica. A bona nutizia hè chì, in generale, l'ACE sò principalmente prevenibili.
raccomanda una varietà di strategie chì incorporanu agenzie di prevenzione di a violenza statali è lucali, scole è individui per aiutà à trattà è prevene l'abusi è a negligenza in a zitiddina.
Cum'è a creazione di ambienti sicuri è di sustegnu per i zitelli hè impurtante per prevene l'ACE, affrontà e questioni di l'accessu sia per a salute fisica sia mentale hè cruciale per affruntà li.
U cambiamentu maiò chì deve accade? I pazienti è i fornitori devenu piglià più in seriu sperienze traumatiche in zitillina. Una volta fattu quessa, seremu capaci di capisce megliu a leia trà malatie è traumatisimi - è forse prevene prublemi di salute per i nostri zitelli in l'avvene.
Kirsten Schultz hè un scrittore di u Wisconsin chì sfida e norme sessuale è di genere. Attraversu u so travagliu cum'è attivista di malatie croniche è di disabilità, hà a reputazione di abbattere e barriere, puru causendu cun mente i prublemi costruttivi. Recentemente hà fundatu Chronic Sex, chì discute apertamente cume a malattia è a disabilità influenzanu e nostre relazioni cun noi stessi è l'altri, cumprendu - l'avete capita - sessu! Pudete amparà di più nantu à Kirsten è Chronic Sex à cronicum.org è seguitalla Twitter.