Scintigrafia miocardica: preparazione è risichi pussibuli
Cuntenutu
- Cumu l'esame hè fattu
- Cumu preparalli
- 1. Chì medicazione da evità
- 2. Cumu deve esse u cibu
- Possibili rischi è contraindicazioni
Per preparà a scintigrafia miocardica, chjamata ancu scintigrafia di perfusione miocardica o cù scintigrafia miocardica cù mibi, hè cunsigliatu di evità alcuni alimenti cum'è caffè è banane è suspende, cum'è urdinatu da u vostru duttore, medicamenti beta-bloccanti (atenolol, propranolol, metoprolol, bisoprolol), 1 o 2 ghjorni prima di a prucedura. In i pazienti chì ùn ponu micca discontinuà questi medicamenti, ci hè un metudu per associà un medicamentu cù u tapis roulant.
A scintigrafia miocardica hà un prezzu mediu trà 1200 è 1400 reai è serve per valutà u flussu di sangue in l'arterie di u core, essendu aduprata per valutà a presenza di infartu in i pazienti cù dolore toracicu, à risicu elevatu di avè prublemi cardiaci o in casi di core fallimentu, trasplante di core è malatie di valvula di core.
Verificate i 12 sintomi chì ponu indicà prublemi cardiaci.
Cumu l'esame hè fattu
À u principiu, a persona riceve una iniezione cù una sostanza radioattiva, necessaria per formà immagini in u dispositivu, chì valuta cume u sangue ghjunghje à u core. Dopu, duvete beie circa 3 bichjeri d'acqua, manghjà è fà una piccula passeggiata, per aiutà a sustanza à accumulassi in a regione di u core, migliurendu l'imaghjini ottenute in l'esame.
L'esame si compone di duie tappe:
- Fase di riposu: a persona piglia l'imaghjini nantu à una macchina, seduta o stesa;
- Fase di stress: l'imaghjini sò pigliati dopu u stress di u core chì pò esse realizatu cù a persona durante l'eserciziu, a maiò parte di u tempu, nantu à u tapis roulant, o cù l'usu di un medicamentu chì simula chì u core faci eserciziu.
In questa ultima fase, ci hè ancu a modalità cumbinata, induve ci hè una cumbinazione di medicazione è sforzu fisicu. A decisione nantu à cume si realizerà sta fase di stress deve esse presa da u duttore chì esegue l'esame, dopu una valutazione precedente di u paziente.
A valutazione di u core principia da 30 à 90 minuti dopu l'iniezione cù a sostanza radioattiva, è e immagini sò fatte attraversu un dispositivu chì gira intornu à l'addome di u paziente per circa 5 minuti.
Spessu, u test hè fattu à tempu à u riposu è sottu u stress, allora pò piglià dui ghjorni per fà u test. Ma s'elli sò fatti u listessu ghjornu, l'esame principia di solitu à u stadiu di riposu.
Cumu preparalli
A preparazione per l'esame implica a cura di medicazione è cibo:
1. Chì medicazione da evità
Duvete parlà cù u duttore per riceve guida, cume si deve evità di aduprà, per 48 ore, medicinali per a pressione sanguigna alta, cume Verapamil è Diltiazem è beta-bloccanti chì finiscenu per diminuisce a frequenza cardiaca, è per l'asma è a bronchite, cume Aminofilina.
Inoltre, e droghe per migliurà a circulazione basata nantu à i nitrati, cum'è Isosorbide è Monocordil, devenu esse suspesi in l'ora di 12 prima di l'esame, se u duttore crede chì ci serà più benefiziu chè risicu in a sospensione.
2. Cumu deve esse u cibu
In l'ora di 24 prima di l'esame, l'ingestione di:
- Caffè;
- Caffè Decaf;
- Tè;
- Cioccolatu o cibu di cicculata;
- Banana;
- Bevande gassate.
Inoltre, duvete ancu evità qualsiasi altri alimenti o medicazione chì cuntenenu caffeina, bevande alcoliche è bevande gassate.
Ancu se alcuni medici ponu indicà u dighjunu prima di l'esame, a maiò parte cunsiglianu un pastu leggeru 2 ore prima di a scintigrafia.
Possibili rischi è contraindicazioni
I risichi di a scintigrafia miocardica sò più previsti in a scintigrafia miocardica cun stress farmacologicu per l'effetti secondari di u medicamentu, chì pò esse:
- Sensazione di calore in a testa;
- Dolore di pettu;
- Migraña;
- Sturdimentu;
- Diminuta pressione di sangue;
- Mancanza di respira;
- Nausea.
Tuttavia, a scintigrafia miocardica di solitu ùn causa micca cunsequenze per a salute è ùn hè micca necessariu stà in l'uspidale.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì a scintigrafia miocardica hè contraindicata in e donne chì sò incinte o chì allattanu.