Scintigrafia renale: cosa hè, cumu si prepara è cumu si face
Cuntenutu
- Cumu preparassi per l'esame
- Cumu hè fatta a scintigrafia renale
- Cumu a scintigrafia hè fatta nantu à u zitellu
A scintigrafia renale hè un esame fattu cù risonanza magnetica chì permette di valutà a forma è u funziunamentu di i reni. Per questu, hè necessariu chì una sostanza radioattiva, chjamata radiofarmaceutica, sia amministrata direttamente in a vena, chì sia lucente in l'imagine ottenuta durante l'esame, permettendu a visualizazione di l'internu di i reni.
A scintigrafia renale pò esse classificata secondu cumu l'immagine sò ottenute in:
- Scintigrafia renale statica, in quale l'imaghjini sò uttenuti in un mumentu unicu cù a persona in riposu;
- Scintigrafia renale dinamica, in quale l'imagine dinamiche sò ottenute da a produzzione finu à l'eliminazione di l'urina.
Questa prova hè indicata da l'urologu o nefrologu quandu sò identificati cambiamenti in u test di urina di tippu 1 o test di urina 24 ore chì puderebbenu esse indicativu di cambiamenti in i reni. Eccu cumu ricunnosce i sintomi di un prublema di rene.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione per a scintigrafia renale varieghja secondu u tippu di esame è ciò chì u duttore intende valutà, tuttavia, hè cumunu chì sia necessariu tene a vescica piena o vuota. Se a vejiga deve esse piena, u duttore pò indicà l'assunzione d'acqua prima di l'esame o mette seru direttamente in a vena. D'altra parte, se hè necessariu avè una vescica vuota, u duttore pò indicà chì a persona urina prima di u test.
Ci hè ancu alcuni tippi di scintigrafia in cui a vescica deve sempre esse viota è, in questi casi, pò esse necessariu inserisce una sonda di vescica per rimuovere qualsiasi urina chì sia in a vescica.
Hè ancu assai impurtante di caccià ogni tipu di ghjuvelli o materiali metallichi prima di inizià l'esame, perchè ponu interferisce cù u risultatu di a scintigrafia. Generalmente per a scintigrafia renale dinamica, u duttore ordina di suspende i farmaci diuretici 24 ore prima di l'esame o u listessu ghjornu.
Cumu hè fatta a scintigrafia renale
U modu di fà a scintigrafia renale varieghja secondu u so tippu:
Scintigrafia statica:
- U DMSA radiofarmaceuticu hè injected in a vena;
- A persona aspetta circa 4 à 6 ore per chì u radiofarmaceuticu s'accumule in i reni;
- A persona hè posta in a macchina MRI se ottiene immagini di i reni.
Scintigrafia renale dinamica:
- A persona urina è poi si chjina nantu à a stendera;
- U DTPA radiofarmaceuticu hè iniettatu attraversu a vena;
- Una droga hè ancu amministrata attraversu a vena per stimulà a furmazione di urina;
- L'imagine di i reni sò ottenute per mezu di a risonanza magnetica;
- U pazientu poi va à u bagnu per urinare è una nova maghjina di i reni hè ottenuta.
Mentre l'esame hè fattu è e immagini sò state raccolte hè assai impurtante chì a persona resti u più immobile pussibule. Dopu l'iniezione di u radiofarmaceuticu, hè pussibule di sente un ligeru zinzicu in u corpu è ancu un gustu metallicu in bocca. Dopu à l'esame, hè permessu di beie acqua o altri liquidi eccettu bevande alcoliche è urinare spessu per eliminà u restu di u radiofarmaceuticu.
Cumu a scintigrafia hè fatta nantu à u zitellu
A scintigrafia renale in un criaturu si face di solitu dopu una infezzione urinaria di u criaturu o di u zitellu per valutà a funzione di ogni rene è a presenza o assenza di cicatrici renali chì sò una cunsequenza di l'infezzione urinaria. Per fà a scintigrafia renale, u dighjunu ùn hè micca necessariu è circa 5 à 10 minuti prima di l'esame u zitellu deve beie 2 à 4 bichjeri o 300 - 600 ml d'acqua.
A scintigrafia ùn deve micca esse realizata nantu à e donne incinte è quelli chì stanu allattendu duverebbenu abbandunà l'allattamentu è evità u cuntattu cù u zitellu per almenu 24 ore dopu l'esame.