Ci hè daveru un 'Pesciu di u Pene' chì Nata l'Uretra?
Cuntenutu
Mentre navigate in Internet, pudete avè lettu storie strane di un pesciu chì hè cunnisciutu per natà l'uretra maschile, diventendu dolorosamente alloghju quì. Issu pesciu hè chjamatu candiru è face parte di u genaru Vandellia.
Mentre chì e storie ponu sembrà scioccante, ci hè qualchì dubbitu intornu à a so verità.
Leghjite puru per amparà di più nantu à i presunti "pesci di u pene".
U pesciu
U candiru si trova in a regione amazzonica di l'America Meridionale è hè un tippu di catfish. Hè longu circa un centimetru è hà un aspettu magru, simile à l'anguilla.
U pesciu hè in realtà parasitu. Utilizza spine situate nantu à e coperture di e so branchie per attaccà si à e branchie di altri pesci più grandi. Una volta pusizionatu, hè capace di nutrisce si di u sangue di l'altru pesciu.
U mitu
I conti di l'attacchi di candiru à l'omu ùn sò micca un sviluppu recente. Puderanu esse tracciati finu à u 19u è u principiu di u 20u seculu.
L'essenza di queste storie hè chì u pesciu hè attrattu da l'urina umana in l'acqua. Quandu qualchissia urina in l'acqua, secondu sti storii, u pesciu nata è si alloga in l'uretra di l'individuu chì ùn suspetta.
Una volta dentru, u pesciu adopra e spine nantu à e so coperture branchi per tene si in u so postu, ciò chì hè doloroso è rende difficile a rimozione.
Nel corso degli anni, storie più streme di u pesce candiru sò emerse. Alcuni di questi dicenu chì i pesci:
- pò saltà fora di l'acqua è nutà un flussu d'urina
- depone ova in a vescica
- manghja luntanu e mucose di u so ospite, infine li uccidendu
- pò esse rimossa solu per mezu di metudi chirurgichi, chì ponu includere l'amputazione di u pene
A realità
Malgré toutes ces affirmations, il existe très peu de preuves crédibles que le poisson candiru ait jamais envahi l’urètre humain.
U più recente casu ripurtatu hè accadutu in u 1997. In un raportu fattu in purtughesu, un urologu brasilianu hà dichjaratu d'avè cacciatu un candiru da l'uretra di una persona.
Ma incoerenze in u contu, cume a dimensione vera di i pesci estratti è a storia data da a persona colpita mette in dubbitu a verità di u raportu.
In più, un studiu di u 2001 hà trovu chì u candiru puderia mancu esse attrattu da l'urina. Quandu i circadori anu aghjuntu attrattivi chimichi, cumpresa l'urina umana, à un tank di candiru, ùn anu micca rispostu à questu.
Ci hè assai pochi raporti di attacchi di candiru in literatura scientifica o medica. Inoltre, parechji di i rapporti storichi sò cunti anecdotici trasmessi da i primi esploratori o viaghjatori à a regione.
Se un candiru hè mai entratu in una uretra umana, era probabilmente per sbagliu. U spaziu limitatu è a mancanza di ossigenu rende guasi impussibile per i pesci di sopravvivere.
Qualcosa pò nutà l'uretra?
Mentre a reputazione di u candiru cum'è "pesciu di u pene" hè probabilmente basata annantu à i miti, alcuni organismi minusculi ponu infatti viaghjà in uretra.
Ciò di solitu si traduce sia in un'infezione di l'urinariu (UTI) sia in un'infezione da trasmissione sessuale (STI).
UTI
UTI accade quandu i batteri entranu in e vie urinarie per via di l'uretra è causanu una infezzione. Infezzioni fungichi ponu ancu qualchì volta causà una UTI.
A UTI pò influenzà qualsiasi parte di e vie urinarie, cumprese i reni, a vescica o l'uretra. Quandu una UTI affetta l'uretra, hè chjamata uretrite. Sta cundizione pò causà scaricamentu è una sensazione di brucia quandu urina.
STI
E STI sò diffuse via u cuntattu sessuale. Ancu se queste infezioni spessu affettanu i genitali esterni, ponu ancu influenzà l'uretra.
Alcuni esempi di IST chì ponu implicà l'uretra includenu:
- Gonorrea. Causatu da u batteriu Neisseria gonorrhoeae, sta infizzione pò causà scarica è urinazione dolorosa quandu affetta l'uretra.
U fondu
U candiru, qualchì volta cunnisciutu cum'è "pesciu di u pene", hè un picculu pesce catinu amazzonicu. Hè segnalatu per allughjà si in l'uretra di e persone chì ponu urinare in l'acqua.
Malgradu e storie inquietanti chì circondanu stu pesciu, ci hè scetticismu per sapè se u pesciu attacca in realtà l'omu. Ci hè una evidenza credibile assai limitata in a literatura medica annantu à questu avvenimentu.