Chirurgia per l'endometriosi: quandu hè indicatu è recuperu
Cuntenutu
A chirurgia per l'endometriosi hè indicata per e donne chì sò sterili o chì ùn volenu avè figlioli, postu chì in i casi più severi pò esse necessariu di rimuovere l'ovari o l'utru, chì influenza direttamente a fertilità di a donna. Cusì, a cirurgia hè sempre cunsigliata in i casi di endometriosi profonda in cui u trattamentu cù ormoni ùn presenta micca alcun tippu di risultatu è ci hè un risicu di vita.
A chirurgia per l'endometriosi si face in a maiò parte di i casi cù laparoscopia, chì cunsiste à fà picculi buchi in l'addome per inserisce strumenti chì permettenu a rimozione o a brusgiatura di u tessutu endometriale chì danneghja altri organi cum'è l'ovari, a regione esterna di l'utru, a vescica o intestini.
In i casi di endometriosi lieve, ancu se rara, a chirurgia pò ancu esse usata assieme à altri tipi di trattamentu per aumentà a fertilità distruggendu i picculi fochi di tessuti endometriali chì crescenu fora di l'utru è rendenu a gravidanza difficiule.
Quandu hè indicatu
A chirurgia per l'endometriosi hè indicata quandu a donna hà sintomi severi chì ponu interferisce direttamente cù a qualità di a donna, quandu u trattamentu cù droghe ùn hè micca abbastanza o quandu altri cambiamenti sò visti in l'endometriu di a donna o in u sistema riproduttivu in generale.
Cusì, secondu l'età è a gravità di l'endometriosi, u duttore pò sceglie di fà una chirurgia cunservativa o definitiva:
- Chirurgia cunservativa: hà per scopu di priservà a fertilità di a donna, essendu realizata ma spessu in donne in età riproduttiva è chì volenu avè figlioli. In questu tippu di chirurgia, sò eliminati solu i fochi di l'endometriosi è l'adesioni;
- Chirurgia definitiva: hè indicatu quandu u trattamentu cù droghe o per mezu di chirurgia cunservativa ùn basta, è hè spessu necessariu di caccià l'utru è / o l'ovari.
A chirurgia cunservativa hè di solitu effettuata per videolaparoscopia, chì hè una procedura semplice è deve esse effettuata sottu anestesia generale, in cui sò fatti picculi fori o tagli vicinu à l'ombelicu chì permettenu l'entrata di un picculu tubu cù una microcamera è di i strumenti medici chì permettenu a rimozione di focolai di endometriosi.
In u casu di chirurgia definitiva, a procedura hè cunnisciuta cum'è isterectomia è si face cù u scopu di rimuovere l'utru è e strutture associate secondu a misura di l'endometriosi. U tippu di isterectomia da fà da u duttore varieghja secondu a gravità di l'endometriosi. Amparate nantu à altri modi per trattà l'endometriosi.
Possibili rischi di chirurgia
I risichi di a chirurgia per l'endometriosi sò principalmente legati à l'anestesia generale è, dunque, quandu a donna ùn hè micca allergica à alcun tippu di medicamentu, i rischi sò generalmente abbastanza ridotti. Inoltre, cum'è cù qualsiasi chirurgia, ci hè u risicu di sviluppà infezioni.
Cusì, hè cunsigliatu d'andà à a sala d'urgenza quandu a frebba supera i 38 ° C, ci hè un dulore assai forte in u situ di a chirurgia, un gonfiore à i punti o un aumentu di rossu in u situ di a chirurgia.
Recuperazione dopu a chirurgia
A chirurgia per l'endometriosi hè fatta in anestesia generale in un ospedale, dunque hè necessariu stà in ospedale per almeno 24 ore per valutà s'ellu ci hè un sanguinamentu è per recuperà cumpletamente da l'effettu di l'anestesia, tuttavia pò esse necessariu stà più longu.hospitalità se una isterectomia hè stata fatta.
Ancu se a durata di u sughjornu in ospedale ùn hè micca longa, u tempu per a recuperazione cumpleta dopu a chirurgia per l'endometriosi pò variare da 14 ghjorni à 1 mese è durante stu periodu hè raccomandatu:
- Stà in una casa di cura, ùn hè micca necessariu di stà constantemente in lettu;
- Evite sforzi eccessivi cumu travaglià, pulisce a casa o alzà oggetti più pesanti di un chilò;
- Ùn esercitate micca durante u primu mesi dopu a cirurgia;
- Evite u rapportu sessuale durante e prime 2 settimane.
Inoltre, hè impurtante di manghjà una dieta ligera è equilibrata, è ancu di beve circa 1,5 litri d'acqua à ghjornu per accelerà a recuperazione. Durante u periodu di recuperu, pò esse necessariu fà visite regulare à u ginecologu per verificà u prugressu di a chirurgia è valutà i risultati di a chirurgia.