Cirurgia di emorroidi: 6 tippi principali è postoperatoriu
Cuntenutu
- Tecniche chirurgiche per rimuovere emorroidi
- 1. Emorroidoidomia
- 2. Tecnica da THD
- 3. Tecnica PPH
- 4. Laccatura cù elasticu
- 5. Scleroterapia
- 6. Coagulazione infrarouge
- Classificazione di u gradu di emorroidi internu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Cumu hè u postoperatoriu
- Chì ghjè u tempu di recuperu
Per rimuovere emorroidi interne o esterne, pò esse necessariu avè una chirurgia, chì hè indicata per i pazienti chì, ancu dopu avè trattatu cù medicazione è una dieta adeguata, mantenenu u dolore, u disagiu, i pruriti è i sanguinamenti, soprattuttu quandu evacuanu.
Ci hè parechje tecniche per rimuovere emorroidi, u più cumunu hè emorroidectomia, chì hè a tecnica tradiziunale chì si face per mezu di un tagliu. A recuperazione dura da 1 settimana à 1 mese, essendu necessariu stà in ospedale per circa 2 ghjorni è mantene una bona igiene di a regione intima durante u tempu di recuperu.
Tecniche chirurgiche per rimuovere emorroidi
Alcune tecniche per rimuovere emorroidi interne o esterne ponu esse:
1. Emorroidoidomia
L'emorroidectomia hè a chirurgia più cumuna è implica a rimozione di emorroidi per mezu di un tagliu. Per questa ragione hè ampiamente adupratu in emorroidi esterne o in gradu internu 3 è 4.
2. Tecnica da THD
Si tratta di una chirurgia fatta senza taglioli, induve u duttore usa un dispositivu à ultrasuoni per identificà i vasi chì portanu u sangue à l'emorroidi. Una volta identificati questi vasi, u duttore fermerà a circolazione sanguigna cucendu l'arteria, ciò chì face chì l'emorroidi si appassisce è si secchi cù u tempu. Sta tecnica pò esse aduprata per emorroidi di gradu 2, 3 o 4.
3. Tecnica PPH
A tecnica PPH permette à l'emorroidi di esse riparate in a so pusizione originale, aduprendu pinze speciali in titaniu. Questa prucedura ùn hà micca bisognu di suture, hà un tempu di recuperu veloce è hè fatta in emorroidi interne di gradi 2 è 3.
4. Laccatura cù elasticu
Si tratta di un trattamentu induve una piccula banda elastica hè applicata à a basa di l'emorroidi, chì interromperà u trasportu di sangue è causerà a morte di l'emorroidi, chì hè cumunu in u trattamentu di e emorroidi di gradu 2 è 3.
5. Scleroterapia
In sta tecnica, un pruduttu chì provoca a morte di u tissutu hè iniettatu in i navi emorroidi, essendu adupratu per u trattamentu di emorroidi di gradu 1 è 2. Amparate più nantu à sta prucedura.
Inoltre, ci sò ancu altri metudi chì ponu esse aduprati per rimuovere emorroidi, cume a coagulazione infrarossa, a crioterapia è u laser, per esempiu è a scelta di a tecnica dipenderà da u tippu è u gradu di emorroidi chì vulete trattà.
6. Coagulazione infrarouge
Questa hè una tecnica chì pò esse aduprata per trattà i sanguinamenti interni in emorroidi. Per questu, u duttore usa un dispositivu cù una luce infrarossa chì riscalda u locu è crea una cicatrice nantu à l'emorroidi, fendu chì u sangue smetti di passà è, di cunsiguenza, i tessuti di l'emorroidi s'induriscenu è finiscinu per cascà.
A coagulazione infrarossa di solitu hà assai pochi effetti collaterali è provoca assai pocu disconfort.
Classificazione di u gradu di emorroidi internu
L'emorroidi interne sò quelle chì si sviluppanu è fermanu in l'anu, è ponu presentà diversi gradi, cum'è:
- Grade 1 - Emorroidi chì si ritrova à l'internu di l'annu, cù un picculu allargamentu di e vene;
- Grade 2 - Emorroidi chì lascia l'anu durante a defecazione è torna in l'internu spontaneamente;
- Grade 3 - Emorroidi chì escenu da l'anu durante a defecazione è chì ci vole à rientrassi in l'anu cù a manu;
- Grade 4 - Emorroidi chì si sviluppa in l'anu ma chì per via di u so ingrandimentu esce per l'anu, chì pò causà un prolapse rettale, chì hè a surtita di a parte finale di l'intestinu per l'anu.
L'emorroidi esterne sò quelle chì si trovanu à l'esternu di l'anu, è queste ponu ancu esse rimosse per via di chirurgia, perchè causanu fastidiu soprattuttu quandu si stà è si defeca.
Cumu hè fatta a cirurgia
In a maiò parte di i casi, i cirugia per eliminà l'hemorroide sò realizati sottu anestesia generale è esigenu chì u paciistu sia hospitalizatu per circa 2 ghjorni.
Per caccià l'emorroidi, u proctologu deve sceglie a tecnica più adatta per ogni casu, perchè varianu secondu u tippu d'emorroidi chì u paziente hà.
Cumu hè u postoperatoriu
Ancu se a chirurgia ùn causa dolore, in u periodu postoperatoriu hè normale chì u paziente sperimenta dolore in a regione perineale, soprattuttu quandu hè sedutu è in a so prima evacuazione dopu a chirurgia, chì sta regione hè più sensibile. In questu modu, u duttore di solitu indica:
- Usu di analgésichi per cuntrullà u dolore è l'inconfortu, cum'è paracetamol ogni 8 ore;
- Usu di lassativi per rende i sgabelli più dolci è più faciuli da evacuà;
- Esecuzione di un bagnu di seduta d'acqua fredda per 20 minuti, u numeru di volte necessariu per riduce u disagiu;
- Evite aduprà carta igienica, lavà a zona anale dopu l'evacuazione cù acqua calda è sapone dolce;
- Aduprate un unguentu guidatu da u duttore, 2 volte à ghjornu, per aiutà à guarisce a zona.
Dopu a chirurgia, si consiglia di aduprà un cuscinu tondulu in forma di boia per pusà, per diminuisce u risicu di sangu è riduce u dolore. Inoltre, durante u primu mese dopu a chirurgia, i cibi ricchi in fibre è bevendu molta acqua devenu esse preferiti, affinchì e feci sianu più dolce è più faciule da evacuà.
Normalmente, u paziente ùn hà micca bisognu di rimuovere i punti è, dopu a guarigione totale, ùn ci sò cicatrici.
Scuprite in u video seguente cumu l'alimentu deve esse per facilità u transitu intestinale è prevene l'emorroidi:
Chì ghjè u tempu di recuperu
A recuperazione da a chirurgia di emorroidi dipende da u tippu è u gradu di emorroidi è da a tecnica chirurgica effettuata, è pò varià trà 1 settimana è 1 mese, affinchì u paziente possa nurmalmente ripiglià e so attività di u ghjornu.
Hè nurmale chì durante a prima settimana dopu a chirurgia, u paziente abbia poche perdite di sangue attraversu a zona anale, tuttavia, se stu sanguinamentu hè severu, si consiglia di andà in ospedale per verificà s'ellu si riprende currettamente.