Quist hemorrhagic: chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
- A cista emorragica pò trasformassi in cancru?
A cista emorragica hè una complicazione chì pò nasce quandu una cista in l'ovariu rompe un picculu vasu è sanguina in questu. A cista ovarica hè una sacchetta piena di fluidu chì pò apparisce nantu à l'ovariu di alcune donne, chì hè benigna, è cumuna in donne trà l'età di 15 è 35 anni, è pò esse di vari tippi, cum'è a cista follicular, corpus luteum o endometrioma, per esempiu. Amparate nantu à i tippi di cisti ovariani è i sintomi chì causanu.
A cista emorragica ùn altera di solitu a fertilità, ma pò rende difficile a gravidanza s'ella hè un tippu di cisti chì produce ormoni chì alteranu l'ovulazione, cum'è in u casu di l'ovariu polististicu, per esempiu. Di solitu pare è smarisce naturalmente durante i cicli mestruali, è generalmente ùn richiede trattamentu, eccettu in i casi più severi, induve a chirurgia pò esse necessaria.
Principali segni è sintomi
I sintomi di una cista emorragica in l'ovariu ponu esse:
- Dolore in u latu sinistro o destro di u ventre, secondu l'ovariu affettuatu;
- Crampi forti;
- Dolore durante u cuntattu intimu;
- Menstruazione ritardata;
- Nausea è vomitu;
- Diluimentu senza causa apparente;
- Segni di anemia cume debolezza, pallore, stanchezza o vertigini;
- Sensibilizazione in i seni.
Sti sintomi nascenu quandu a cista diventa assai grande, per via di l'accumulazione di sangue dentru, causendu pressione nantu à i muri di l'ovariu, è sò più evidenti durante a menstruazione. Alcuni tipi di cisti ponu pruduce ormoni, cume a progesterona, è in questi casi, in più di i sintomi, ci pò esse più grande difficoltà per rimanere incinta.
Inoltre, quandu una cista emorragica si rompe, ci pò esse una sensazione di brusgiu o un dolore severu in u ventre, in quale casu hè cunsigliatu una cunsultazione urgente cun un ginecologu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A presenza di una cista emorragica hè diagnosticata cun esami transvaginali o pelvichi, chì mostranu a so situazione, presenza di sanguinamentu è dimensione, chì, ancu se rara, ponu ghjunghje sin'à 50 cm di diametru.
U duttore pò ancu urdinà analisi di sangue per identificà s'ellu si producenu alcuni ormoni è urdinà ultrasoni semestrali o annuali per monitorà a dimensione di i cisti.
Cumu hè fattu u trattamentu
Generalmente, u trattamentu di a cisti emorragica consiste in l'usu di antidolorifici, cum'è dipirone, sottu guida medica, chì e ciste tendenu à sparisce naturalmente dopu à 2 o 3 cicli menstruali.
Per aiutà à alleviare u dolore è l'infiammazione, sacchetti d'acqua calda, cuscinetti riscaldanti è ghiacciu ponu esse applicati à a zona pelvica per stimulà a circolazione sanguigna. I contraccettivi orali ponu ancu esse indicati da u duttore, perchè ponu diminuisce a produzzione di ormoni chì stimulanu a crescita di u cisti.
A chirurgia laparoscopica pò esse necessaria in i casi induve a cista hè più grande di 5 cm, ci hè un dolore addominale assai severu, se a cista hà caratteristiche maligne o se cumpariscenu altre complicazioni cum'è rottura o torsione di l'ovariu.
Possibili complicazioni
Quandu ùn hè micca trattatu currettamente, u cisti emorragicu pò causà alcune complicazioni, in particulare rottura o torce di l'ovariu. E duie situazioni causanu un dolore assai severu in a regione addominale è rapprisentanu una emergenza ginecologica, è devenu esse trattati cù una chirurgia u più prestu pussibule.
A cista emorragica pò trasformassi in cancru?
U cisti emorragicu hè di solitu benignu, tuttavia, ci sò casi di cancheru ovarianu chì ponu manifestassi cum'è cisti. Cusì, i cisti di l'ovariu chì sò u più à risicu di cancheru sò quelli chì anu e caratteristiche:
- Presenza di marcatori di cancru di sangue, cum'è CA-125;
- Cisti cù cumpunenti solidi in l'internu;
- Quista più grande di 5 cm;
- Presenza di parechje cisti inseme;
- Extravasazione di liquidu fora di u quistu;
- Presenza di bordi irregulari è di sette.
U trattamentu di u cancheru ovarianu cunsiste à rimuovere l'ovariu compromessu, per mezu di una chirurgia fatta da u ginecologu o chirurgu generale. Vede più nantu à cumu sapè se hè u cancheru di l'ovaru è u trattamentu.