Protesi: quandu mette, tippi principali è pulizia
Cuntenutu
L'usu di protesi dentarie hè generalmente raccomandatu quandu ùn ci hè abbastanza denti in bocca per permette di manghjà o di parlà senza prublemi, ma ponu ancu esse aduprati solu per u gustu di l'estetica, soprattuttu quandu un dente manca in fronte o quandu un pochi mancanu.i denti facenu chì u visu pare più flacciu.
Ancu se hè più cumunu per i denti chì sò aduprati da l'anziani, per via di a caduta naturale di i denti, pò ancu esse indicatu per i ghjovani, quandu ci hè una mancanza di denti per altre cause, cum'è accidenti, sindromi o solu per esempiu di a mancanza di denti permanenti.
Principali tipi di protesi dentarie
Ci hè dui tippi principali di protesi:
- Prutesi tutali: rimpiazzà cumpletamente tutti i denti in un arcu, essendu, dunque, più frequenti in l'anziani;
- Protesi parziale: cumpensà a perdita di certi denti è sò generalmente fissati cù l'aiutu di i denti circundanti.
Normalmente, tutte e protesi sò amovibili per permettere una igiene curretta di a gomma è permettenu à a bocca di riposà, tuttavia, quandu mancanu solu un dente o dui, u dentistu pò avvisà l'usu di un impianto, à u quale hè aghjuntu un dente artificiale. , ùn hè micca pussibule di cacciallu in casa. Amparate più nantu à l'implant è quandu hè adupratu.
Cumu caccià a protesi in casa
A protesi pò esse rimossa in casa per fà a pulizia curretta, ma ancu per permette à e gengive di ripusassi. Per rimuovere a protesi duvete:
- Risciacquate a bocca cù acqua calda o colutore buccale, per caccià a cola da a protesi;
- Pulsà a protesi attraversu l'internu di i denti, spinghjendu da a bocca;
- Agite leggermente a protesi finu à chì si stacca cumpletamente, se necessariu.
Durante i primi tempi di usu, una bona punta hè di riempie u lavamanu di u bagnu d'acqua in modu chì, in casu chì a protesi casca accidentalmente, ci sia menu risicu di rumpitura.
Cume Pulisce Dentiere
Dopu a rimozione di a protesi, hè assai impurtante di pulì per prevene l'accumulazione di sporcizia è u sviluppu di batteri chì, in più di causà cattivu fiatu, ponu ancu causà prublemi cum'è gingivitis o cavità
Per fà questu, hè cunsigliatu a pulizia di a protesi:
- Pienu un bichjeru cù acqua è un elixir di pulizia, cum'è Corega o Polident;
- Brusgià a protesi, aduprendu acqua è pasta di denti, per caccià a terra è i detriti da a colla;
- Mettite e protesi in u vetru cù acqua è elixir per a notte.
Hè ancu assai impurtante di ùn scurdassi di pulisce e gengive, risciacquendu cù un pocu di collutore diluitu in acqua o asciugandosi cù un pannu umitu pulitu. U spazzolinu deve esse adupratu solu quandu ci sò ancu denti, postu chì pò causà danni à e gengive, ciò chì aumenta u risicu d'infezioni in bocca.
A matina, basta à caccià a protesi da a tazza, passà un pocu d'acqua, asciugà, applicà una piccula colla per protesi è rimettila in bocca.