Cistoscopia: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A cistoscopia, o uretrocistoscopia, hè un esame di imaging chì hè fattu principalmente per identificà qualsiasi cambiamenti in u sistema urinariu, in particulare in a vescica. Questu esame hè simplice è rapidu è pò esse fattu in l'uffiziu di u duttore sottu anestesia lucale.
A cistoscopia pò esse raccomandata da l'urologu o da u ginecologu per investigà a causa di u sangue in l'urina, l'incontinenza urinaria o l'apparizione di infezioni, per esempiu, in più di verificà a presenza di cambiamenti in a vescica. Se si osservanu irregolarità in a vescica o uretra, u duttore pò dumandà una biopsia per compie u diagnosticu è inizià u trattamentu.
Per chì ghjè
A cistoscopia hè fatta principalmente per investigà i sintomi è identificà i cambiamenti in a vescica, è pò esse dumandata da u duttore per:
- Diagnostica tumori in a vejiga o uretra;
- Identificà l'infezzione in l'uretra o a vejiga;
- Verificate a presenza di corpi stranieri;
- Valuta a dimensione di a prutata, in u casu di l'omi;
- Identificà i petri urinarii;
- Aiutu à identificà a causa di a brucia o di u dulore quandu urinate;
- Investigà a causa di u sangue in l'urina;
- Verificate a causa di l'incontinenza urinaria.
Durante l'esame, se si trova un cambiamentu in a vescica o uretra, u duttore pò raccoglie una parte di u tessutu è trasmette la à a biopsia per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu se necessariu. Capite ciò chì hè è cumu si face a biopsia.
Preparazione à l'esame
Per fà l'esame, nisuna preparazione hè necessaria, è a persona pò beie è manghjà nurmalmente. Tuttavia, prima di esaminà l'esame, hè impurtante chì a persona svuoti cumpletamente a vescica, è l'urina sia generalmente raccolta per analisi per identificà infezioni, per esempiu. Vede cumu hè fatta a prova d'urina.
Quandu u paziente sceglie di fà anestesia generale, hè necessariu stà in ospedale, dighjunà per almenu 8 ore è interrompe l'usu di farmaci anticoagulanti ch'ellu pò usà.
Cumu hè fatta a Cistoscopia
A cistoscopia hè un esame rapidu, chì dura una media di 15 à 20 minuti, è pò esse fattu in l'uffiziu di u duttore sottu anestesia lucale. U dispositivu adupratu in cistoscopia hè chjamatu cistoscopiu è currisponde à un dispositivu magru chì hà una microcamera à a so fine è pò esse flessibile o rigidu.
U tippu di cistoscopiu adupratu varieghja secondu u scopu di a procedura:
- Cistoscopiu flessibile: hè adupratu quandu a cistoscopia hè realizata solu per vede a vejiga è l'uretra, postu chì permette una vista megliu di e strutture urinarie per via di a so flessibilità;
- Cistoscopiu rigidu: hè adupratu quandu hè necessariu raccoglie u materiale per a biopsia o per iniettà droghe in a vescica. In certi casi, quandu u duttore identifica cambiamenti in a vescica durante l'esame, pò esse necessariu di fà cistoscopia dopu cù u cistoscopiu rigidu.
Per fà l'esame, u duttore pulisce a zona è applica un gel anesteticu in modo chì u paziente ùn senti micca u disagiu durante l'esame. Quandu a regione ùn hè più sensibile, u duttore inserisce u cistoscopiu è osserva l'uretra è a vescica guardendu l'imaghjini catturati da a microcamera presente à a fine di u dispositivu.
Durante l'esame u duttore pò injectà salina per dilatà a vescica per visualizzallu megliu o un medicamentu chì hè assurbutu da e cellule cancerose, rendenduli fluorescenti, quandu si sospetta un cancru di vescica, per esempiu.
Dopu l'esame, a persona pò vultà à e so attività nurmali, però hè cumunu chì dopu l'effettu di l'anestesia a regione possa esse un pocu dolente, in più di pudè osservà a presenza di sangue in l'urina è brusgià quandu urina, per esempiu. Sti sintomi si risolvenu di solitu dopu à 48 ore, tuttavia, s'elli sò persistenti, hè impurtante riferisce à u duttore per chì si possinu piglià e misure necessarie.