Citomegalovirus: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu diagnosticà
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumplicazioni principali
- Cumu accade a trasmissione di virus
- Cumu prevene
U citomegalovirus, cunnisciutu ancu CMV, hè un virus in a stessa famiglia di l'herpes, chì pò causà sintomi cum'è frebba, malessere è gonfiore in u ventre. Cum'è l'herpes, stu virus hè ancu presente in a maiò parte di e persone, ma provoca solu sintomi quandu u sistema immunitariu hè indebulitu, cum'è in e donne incinte, in e persone cun HIV o in i pazienti sottoposti à trattamentu di u cancheru, per esempiu.
Durante a gravidanza, stu virus hè rilevatu per esaminazioni prenatali, ma hè generalmente innocu è ùn provoca alcun cambiamentu in u zitellu, soprattuttu quandu a donna hè stata infettata ancu prima ch'ella sia incinta. Tuttavia, quandu una donna hè infettata durante a gravidanza, u virus pò causà prublemi cum'è microcefalia è sordità in u zitellu.
Principali sintomi
Normalmente, l'infezzione CMV ùn causa micca sintomi, è hè cumunu per e persone di scopre chì sò infettate quandu anu un test di sangue specificu per u virus.
Tuttavia, alcuni sintomi ponu sorgere quandu u sistema immunitariu hè bassu, cume:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Stanchezza eccessiva;
- Gonfiore di u ventre;
- Mal di panza;
- Malessere diffusu;
- Inflammazione di u fegatu;
- Abortu spontaniu;
- In e persone cun HIV / AIDS, infezioni retiniche, cecità, encefalite, pneumonia è ulcere in l'intestinu è esofago ponu accade.
A causa di u risicu di causà malformazioni in u zitellu, tutte e donne incinte devenu esse testate per u virus, ancu senza sintomi, per inizià u trattamentu, se necessariu, per impedisce chì u virus affetti u zitellu. Capite ciò chì accade quandu u vostru zitellu hè infettatu da citomegalovirus.
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di l'infezzione da citomegalovirus hè fattu per mezu di analisi di sangue specifiche, chì mostranu s'ellu ci sò anticorpi contr'à u virus. Quandu u risultatu di a prova mostra u risultatu di u reagente CMV IgM, indica chì l'infezione da virus hè sempre à u principiu, ma se u risultatu hè reagente CMV IgG, significa chì u virus hè statu prisente in u corpu per un tempu più longu, è dopu ferma per tutta a vita, cum'è l'herpes.
In gravidanza, se u risultatu hè reagente CMV IgM, a donna incinta deve principià u trattamentu cù antivirali o immunoglobuline, per evità a trasmissione à u zitellu. Vede cumu si face u trattamentu in questi casi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infezzione da citomegalovirus pò esse effettuatu cù farmaci antivirali, cume Ganciclovir è Foscarnet, per esempiu, tuttavia anu alta tossicità per e cellule sanguine è i reni, è questu trattamentu ùn hè micca raccomandatu da u duttore, solu in situazioni speciali cum'è durante a gravidanza o quandu l'infezzione hè assai sviluppata, per esempiu.
Cusì, di solitu si consiglia di aduprà medicazione analgesica, cum'è Paracetamol, per alleviare i sintomi, cume mal di testa è febbre, per esempiu. Stu trattamentu dura di solitu circa 14 ghjorni è pò esse fattu in casa cù i medicamenti indicati da u duttore, u riposu è l'ingressu adeguatu d'acqua.
Cumplicazioni principali
E cumplicazioni di l'infezzione da citomegalovirus si presentanu principalmente in i zitelli chì sò infettati da u virus durante a gravidanza, è includenu:
- Microcefalia;
- Ritardu di sviluppu;
- Chorioretinitis è cecità;
- Paralisi cerebrale;
- Difetti in a furmazione di i denti;
- Paralisi di certe parte di u corpu, in particulare e ghjambe;
- Sordità neurosensoriale.
In adulti, e cumplicazioni si presentanu quandu l'infezzione si sviluppa assai, cum'è in e persone cun sistemi immunitari indeboliti, resultendu principalmente in cecità è perdita di movimenti di e gambe, per esempiu.
Cumu accade a trasmissione di virus
A trasmissione di citomegalovirus pò accade per mezu di u cuntattu cù e secrezioni da u corpu, cume a tosse è a saliva, per mezu di u cuntattu intimu cù una persona infettata o per mezu di u spartimentu di oggetti contaminati, cume bichjeri, stalvatoghje è asciugamani.
Inoltre, u virus pò ancu esse trasmessu per trasfusioni di sangue o da mamma à zitellu, soprattuttu quandu a donna incinta hè infettata durante a gravidanza.
Cumu prevene
Per prevene a contaminazione da citomegalovirus hè impurtante di lavà bè e mani, soprattuttu prima è dopu andà in bagnu è cambià u pannolinu di u zitellu, per esempiu, in più di lavà bè i cibi durante a cucina.
Inoltre, hè impurtante aduprà preservativi durante i rapporti sessuali è evità di spartite oggetti persunali cù altre persone.