Chlamydia: chì hè, sintomi è cumu uttene
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu uttene chlamydia
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- A chlamydia hè curabile?
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Rischi di chlamydia in gravidanza
Chlamydia hè una infezzione di trasmissione sessuale (STI) causata da u batteriu Chlamydia trachomatis, chì pò influenzà l'omi è e donne.A volte, sta infezzione pò esse asintomatica, ma hè ancu cumunu di causà sintomi cum'è alterazione di a perdita vaginale o brusgiatura quandu urina, per esempiu.
L'infezzione pò cumparisce dopu avè un cuntattu sessuale senza prutezzione è, per questa ragione, in l'omi, hè più frequente chì l'infezione apparisca in l'uretra, in u rettu o in a gola, mentre chì in e donne i lochi i più colpiti sò u cervice o u rettu.
A malatia pò esse identificata solu cù a valutazione di i sintomi presentati, ma ci sò ancu testi chì aiutanu à cunfirmà u diagnosticu. Cusì, ogni volta chì ci hè un suspettu d'avè cuntrattu chlamydia hè assai impurtante d'andà à u medicu generale o un spezialistu di e malatie infettive, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, chì di solitu si face cù antibiotici.
Principali sintomi
I sintomi di Chlamydia ponu apparisce 1 à 3 settimane dopu à un rapportu senza prutezzione, tuttavia ancu s'ellu ùn ci sò segni è sintomi apparenti, a persona pò trasmette i batteri.
I principali segni è sintomi di chlamydia in e donne sò:
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Scaricamentu vaginale, simile à u pus;
- Dolore o sanguinamentu durante u cuntattu intimu;
- Dolore pelvicu;
- Sanguinamentu fora di u periodu menstruale.
In casu chì l'infezzione da Chlamydia in e donne ùn sia micca identificata, hè pussibule chì a batteria si diffonda in l'utru è provoca Malattie Infiammatorie Pelviche (PID), chì hè una di e cause principali di sterilità è di abortu in e donne.
I sintomi di l'infezzione in l'omi sò simili, cù dolore o brusgiatura quandu urinanu, scaricamentu da u pene, dolore è gonfiore in i testicoli è infiammazione di l'uretra. Inoltre, se ùn sò micca trattati, i batteri ponu causà orchite, chì hè l'infiammazione di i testiculi, chì pò interferisce cù a produzzione di sperma.
Cumu uttene chlamydia
U modu principale per cuntrae una infezzione da chlamydia hè per mezu di un cuntattu intimu senza preservativu cù una persona infetta, sia orale, vaginale o anale. Cusì, e persone chì anu parechji partenarii sessuali sò in più risicu di avè a malatia.
Inoltre, a chlamydia pò ancu passà da mamma à figliolu durante u partitu, quandu a donna incinta hà l'infezzione è ùn hà micca subitu un trattamentu currettu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Quandu a chlamydia provoca sintomi, l'infezzione pò esse identificata da l'urologu o da u ginecologu solu valutendu sti sintomi. Tuttavia, testi di laboratorio ponu ancu esse effettuati, cum'è una piccula macchia di a regione intima per a raccolta di secrezione o un test di urina, per identificà a presenza di i batteri.
Siccomu a chlamydia ùn causa micca sintomi in certi casi, hè cunsigliatu chì e persone di più di 25 anni, cù una vita sessuale attiva è cù più di 1 cumpagnu, anu u test regolarmente. Dopu avè incinta, hè ancu cunsigliatu di fà u test, per evità di trasmette i batteri à u zitellu durante a consegna.
A chlamydia hè curabile?
Chlamydia pò esse facilmente guarita cù antibiotici per 7 ghjorni. Tuttavia, per assicurà a guarigione, durante stu periodu si consiglia di evità un cuntattu intimu senza prutezzione.
Ancu in e persone cun HIV, l'infezzione pò esse guarita di listessa manera, è ùn ci hè bisognu di un altru tipu di trattamentu o di ospedalizazione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per curà a chlamydia hè cù l'usu di antibiotici prescritti da u duttore, cum'è Azithromycin in una sola dosa o Doxycycline per 7 ghjorni, o cum'è urdinatu da u duttore.
Hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu sia da a persona chì porta u batteriu sia da u cumpagnu sessuale, ancu se u cuntattu sessuale hè statu fattu cù un preservativu. Inoltre, hè raccomandatu chì ùn avete micca rapporti sessuali durante u trattamentu per evità a ripetizione di l'infezione. Vede più dettagli nantu à u trattamentu di a chlamydia.
Cù un trattamentu currettu, hè pussibule eradicate cumpletamente i batteri, ma se si presentanu altre cumplicazioni, cum'è malattie infiammatorie pelviche o sterilità, ponu esse permanenti.
Rischi di chlamydia in gravidanza
L'infezzione da Chlamydia durante a gravidanza pò purtà à nascita prematura, bassu pesu di nascita, morte di u fetu è endometrite. Cum'è sta malattia pò passà à u zitellu durante a consegna normale, hè impurtante di fà testi chì ponu diagnosticà sta malattia durante a cura prenatale è seguità u trattamentu indicatu da l'ostetricu.
U zitellu toccu durante a consegna pò avè complicazioni cum'è cunghjuntivite o pneumonia chlamydia è queste malatie ponu esse trattate ancu cù antibiotici indicati da u pediatra.