Clang Association: Quandu una Cundizione di Salute Mentale Interrompe u Discorsu
Cuntenutu
- Chì ghjè?
- Cumu sona u clanging?
- Associu Clang è schizofrenia
- Associu Clang è disordine bipolari
- Affetta ancu a cumunicazione scritta?
- Cumu hè trattata l'associu clang?
- U takeaway
L'associu Clang, cunnisciutu ancu cum'è clanging, hè un mudellu di parlatu induve a ghjente mette parolle inseme per via di u so sonu invece di ciò chì significanu.
U clanging generalmente implica stringhe di parolle in rima, ma pò ancu incorpore puns (parolle cù doppiu significatu), parolle chì parenu simile, o alliterazione (parolle chì cumincianu cù u listessu sonu).
Frasi chì cuntenenu associazioni di clang anu sonu interessanti, ma ùn anu micca sensu. E persone chì parlanu in queste associazioni ripetitive, incoerenti di clang anu generalmente una situazione di salute mentale.
Eccu un ochju à e cause è u trattamentu di l'associu clang, è ancu esempi di stu mudellu di parlà.
Chì ghjè?
L'associu Clang ùn hè micca un disordine di a parolla cum'è a balbuzia. Sicondu i psichiatri di u Centru Medicu Johns Hopkins, u clanging hè un segnu di un disordine di u pensamentu - una incapacità di urganizà, trattà o cumunicà penseri.
I disordini di u pensamentu sò assuciati à u disordine bipolari è a schizofrenia, ancu se almenu una recente indica chì e persone cun un certu tipu di dimenza ponu ancu dimustrà stu mudellu di parlata.
Una frase chjachjarata pò principià cù un penseru cuerente è po esse deragliata da associazioni sane. Per esempiu: "Eru nantu à a strada di u magazinu, a faccenda hà avutu un pocu di più."
Sè avete rimarcatu chjappà in u discorsu di qualcunu, soprattuttu s'ellu diventa impussibile di capisce ciò chì a persona prova à dì, hè impurtante uttene assistenza medica.
U clanging pò esse un'indicazione chì l'individuu sia avè o sta per avè un episodiu di psicosi. Durante questi episodii, e persone ponu ferisce se stessi o l'altri, allora uttene aiutu rapidamente hè impurtante.
Cumu sona u clanging?
In una associazione clang, un gruppu di parolle hà sonu simili ma ùn crea micca una idea logica o pensamentu.I pueti usanu spessu rime è parolle cù doppiu significatu, dunque u clanging sembra à volte poesia o testi di canzoni - eccettu chì ste cumbinazioni di parolle ùn trasmettenu alcun significatu raziunale.
Eccu un coppiu d'esempii di frasi d'associu clang:
- "Quì vene cun un gattu per piglià un match di ratti."
- "Ci hè un prucessu di dial-mile longu un pocu, zitellu."
Associu Clang è schizofrenia
A Schizofrenia hè un disordine psichiatricu chì face chì e persone sperimentanu distorsioni di a realtà. Puderanu avè allucinazioni o inganni. Pò ancu influenzà a parolla.
I circadori anu nutatu una cunnessione trà u schjoppu è a schizofrenia finu à u 1899. Ricerche più recenti anu cunfirmatu sta cunnessione.
E persone chì sperimentanu un episodiu acutu di psicosi schizofrenica ponu ancu mostrà altre interruzzioni di parlatu cum'è:
- Miseria di a parolla: una o duie parolle risposte à e dumande
- Pressione di parlà: discorsu chì hè forte, veloce è difficiule da seguità
- Schizophasia: "Insalata di parolle", parolle intricciate, casuale
- Associazioni sciolte: discorsu chì di colpu si sposta versu un sughjettu micca ligatu
- Neologismi: discorsu chì include parolle fatte
- Echolalia: discorsu chì ripete tuttu ciò chì un altru dice
Associu Clang è disordine bipolari
U disordine bipolari hè una cundizione chì face chì e persone sperimentanu cambiamenti d'umore estremi.
E persone cun stu disordine anu generalmente periodi prolungati di depressione è periodi maniacali caratterizati da estrema felicità, insonnia è comportamentu risicatu.
anu trovu chì l'associu clang hè particularmente cumunu trà e persone in a fase maniacale di u disordine bipolare.
E persone chì sperimentanu mania spessu parlanu di manera precipitata, induve a velocità di u so discorsu currisponde à i penseri rapidi chì spuntanu in a so mente. Hè impurtante di sapè chì u clanging ùn hè micca scunnisciutu durante l'episodi depressivi, ancu.
Affetta ancu a cumunicazione scritta?
anu trovu chì i disordini di u pensamentu in generale disturbanu a capacità di cumunicà, chì pò cumprende sia cumunicazione scritta sia parlata.
I ricercatori pensanu chì i prublemi sò cunnessi à disturbi in a memoria di travagliu è in a memoria semantica, o a capacità di ricurdà e parolle è i so significati.
A in u 2000 hà mostratu chì quandu alcune persone cun schizofrenia scrivenu parolle chì li sò leghje à voce alta, scambianu fonemi. Questu significa, per esempiu, chì scriveranu a lettera "v", quandu a lettera "f" era l'ortografia curretta.
In questi casi, i soni prudutti da "v" è "f" sò simili ma micca esattamente i stessi, suggerendu chì l'individuu ùn hà micca ricurdatu a lettera ghjusta per u sonu.
Cumu hè trattata l'associu clang?
Perchè stu disordine di pensamentu hè assuciatu cù u disordine bipolare è a schizofrenia, u so trattamentu richiede di trattà a situazione di salute mentale sottostante.
Un duttore pò prescrive medicazione antipsicotiche. A terapia comportamentale cognitiva, a terapia di gruppu, o a terapia di famiglia pò ancu aiutà à gestisce i sintomi è i comportamenti.
U takeaway
L'associi Clang sò gruppi di parolle scelte per via di u modu peghju di sonu, micca per ciò chì significanu. I gruppi di parolle chjappanti ùn anu micca sensu inseme.
E persone chì parlanu cù associazioni ripetitive di clang ponu avè una situazione di salute mentale cum'è a schizofrenia o u disordine bipolare. Entrambe queste condizioni sò cunsiderate disordini di penseru perchè a condizione interrompe u modu in cui u cervellu processa è cumunicà l'infurmazioni.
Parlà in associazioni di clang pò precede un episodiu di psicosi, dunque hè impurtante uttene aiutu per quellu chì u discorsu ùn hè micca intelligibile. I medicazione antipsicotiche è e varie forme di terapia ponu esse parte di un approcciu di trattamentu.