Autore: Eugene Taylor
Data Di Creazione: 10 Aostu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
¿Qué es la leucemia?
Video: ¿Qué es la leucemia?

Cuntenutu

Chì hè a leucemia?

A leucemia hè un cancheru di e cellule sanguine. Ci hè parechje categurie largu di cellule di sangue, cumprese globuli rossi (globuli rossi), globuli bianchi (globuli bianchi) è piastrine. Generalmente, a leucemia si riferisce à i tumori di i WBC.

I WBC sò una parte vitale di u vostru sistema immune. Pruteggenu u vostru corpu da l'invasione da batteri, virus, è funghi, è ancu da cellule anormali è altre sostanze straniere. In leucemia, i WBC ùn funzionanu micca cum'è i WBC normali. Puderanu ancu dividisce troppu rapidamente è eventualmente affullà e cellule normali.

I WBC sò principalmente prudutti in a medula ossea, ma certi tipi di WBC sò ancu fatti in i nodi linfatichi, a milza è a glàndula timu. Una volta furmati, i WBC circulanu in tuttu u vostru corpu in u sangue è a linfa (fluidu chì circula per u sistema linfaticu), cuncentrendu si in i nodi linfatichi è in a milza.

Fattori di risicu per a leucemia

E cause di a leucemia ùn sò micca cunnisciute. Tuttavia, parechji fattori sò stati identificati chì ponu aumentà u vostru risicu. Questi includenu:


  • una storia di famiglia di leucemia
  • fumà, chì aumenta u risicu di sviluppà leucemia mieloide acuta (AML)
  • disordini genetichi cum'è u sindrome di Down
  • disordini di u sangue, cum'è u sindrome mielodisplasticu, chì hè qualchì volta chjamatu "preleucemia"
  • trattamentu precedente per u cancheru cù chimioterapia o radiazioni
  • esposizione à alti livelli di radiazioni
  • esposizione à sustanzi chimichi cum'è u benzene

I tippi di leucemia

L'iniziu di a leucemia pò esse acutu (iniziu subitu) o crònicu (iniziu lentu). In leucemia acuta, e cellule tumorali si multiplichenu prestu. In leucemia cronica, a malattia progredisce lentamente è i primi sintomi ponu esse assai lievi.

A leucemia hè ancu classificata secondu u tippu di cellula. A leucemia chì implica cellule mieloidi hè chjamata leucemia mielogena. E cellule mieloidi sò cellule sanguine immature chì diventeranu nurmalmente granulociti o monociti. A leucemia chì implica limfociti hè chjamata leucemia limfocitica. Ci hè quattru tippi principali di leucemia:


Leucemia mielogenica acuta (AML)

A leucemia mielogena acuta (AML) pò accade in zitelli è adulti. Sicondu u Prugramma di Surveillance, Epidemiology, and End Results di l'Istitutu Naziunale di u Cancer (NCI), circa 21.000 novi casi di AML sò diagnosticati annu in i Stati Uniti. Questa hè a forma più cumuna di leucemia. U percentuale di sopravvivenza di cinque anni per AML hè 26,9 per centu.

Leucemia linfocitica acuta (TUTTI)

A leucemia linfocitica acuta (TODA) si presenta soprattuttu in i zitelli. U NCI hà stimatu circa 6.000 novi casi di TUTTI sò diagnosticati annu. U percentuale di sopravvivenza à cinque anni per TUTTI hè 68,2 per centu.

Leucemia mielogenica cronica (CML)

A leucemia mielogenica cronica (CML) affetta soprattuttu l'adulti. Circa 9.000 novi casi di CML sò diagnosticati annu, secondu u NCI. U percentuale di sopravvivenza à cinque anni per CML hè di 66,9 per centu.

Leucemia linfocitica cronica (CLL)

A leucemia linfocitica cronica (CLL) hè più probabile chì tocca à e persone di più di 55 anni. Hè raramente vista in i zitelli. Sicondu u NCI, circa 20.000 novi casi di CLL sò diagnosticati annu. U percentuale di sopravvivenza di cinque anni per CLL hè 83,2 per centu.


A leucemia à cellule pilose hè un sottotipu assai raru di CLL. U so nome vene da l'apparizione di i linfociti cancerosi à u microscopiu.

Chì sò i sintomi di a leucemia?

I sintomi di leucemia includenu:

  • sudazione eccessiva, soprattuttu di notte (chjamata "sudore di notte")
  • fatigue è debule chì ùn si ne vanu cù u riposu
  • perdita di pesu involuntaria
  • dulore è tenerezza ossea
  • nodi linfatichi gonfii è indolori (in particulare in u collu è l'ascelle)
  • ingrandamentu di u fegatu o di a milza
  • macchie rosse nantu à a pelle, chjamate petechiae
  • purga facilmente è contusioni faciule
  • frebba o brividi
  • infizzioni frequenti

A leucemia pò ancu causà sintomi in organi chì sò stati infiltrati o affettati da e cellule cancerose. Per esempiu, se u cancheru si sparghje in u sistema nervosu centrale, pò causà mal di testa, nausea è vomitu, cunfusione, perdita di cuntrollu musculare, è attacchi.

A leucemia pò ancu sparghje in altre parti di u vostru corpu, cumprese:

  • i pulmoni
  • tractu gastrointestinali
  • core
  • rini
  • testiculi

Diagnosticu di leucemia

A leucemia pò esse suspettata se avete certi fattori di risicu o riguardanti i sintomi. U vostru duttore principierà cù una storia cumpleta è un esame fisicu, ma a leucemia ùn pò micca esse diagnosticata cumpletamente da un esame fisicu. Invece, i duttori utilizeranu analisi di sangue, biopsie è test di imaging per fà un diagnosticu.

Testi

Ci hè una quantità di testi diversi chì ponu esse aduprati per diagnosticà a leucemia. Un conteggio di sangue cumpletu determina u numeru di RBC, WBC, è piastrine in u sangue. Fighjendu u vostru sangue à u microscopiu pò ancu determinà se e cellule anu un aspettu anormale.

A biopsia tissutale pò esse presa da a midula ossea o da i nodi linfatichi per circà evidenze di leucemia. Questi picculi campioni ponu identificà u tippu di leucemia è u so ritmu di crescita. E biopsie d'altri organi cum'è u fegatu è a milza ponu vede se u cancheru s'hè spartu.

Messa in scena

Una volta diagnosticata a leucemia, serà messa in scena. A messa in scena aiuta u vostru duttore à determinà e vostre prospettive.

AML è TUTTI sò messi in scena basatu nantu à cume e cellule tumorali sembranu sottu u microscopiu è u tippu di cellula coinvolta. TUTTI è CLL sò messi in scena basatu annantu à u conte WBC à u mumentu di u diagnosticu. A presenza di globuli bianchi immaturi, o mieloblasti, in u sangue è in a medula ossea hè ancu aduprata per mette in scena AML è CML.

Valutazione di a progressione

Parechji altri testi ponu esse aduprati per valutà a progressione di a malattia:

  • A citometria di flussu esamina u DNA di e cellule cancerose è ne determina u ritmu di crescita.
  • I testi di funzione di u fegatu mostranu se e cellule di leucemia affettanu o invadenu u fegatu.
  • A puntura lumbare hè realizata inserendu una agulla fina trà e vertebre di u lombu. Questu permette à u vostru duttore di raccoglie fluidi spinali è determinà se u cancheru si hè sparitu in u sistema nervosu centrale.
  • E prove di imaghjini, cume i raggi X, l'ultrasoni è e scansioni CT, aiutanu i duttori à circà ogni dannu à l'altri organi causati da a leucemia.

Trattà a leucemia

A leucemia hè generalmente trattata da un ematologu-oncologu. Si tratta di duttori spezializati in disordini di u sangue è in cancheru. U trattamentu dipende da u tippu è da u stadiu di u cancheru. Alcune forme di leucemia crescenu pianu è ùn anu micca bisognu di trattamentu immediatu. Tuttavia, u trattamentu per a leucemia generalmente implica unu o più di i seguenti:

  • A chimioterapia usa droghe per tumbà e cellule di leucemia. Sicondu u tippu di leucemia, pudete piglià una sola droga o una cumbinazione di droghe diverse.
  • A radioterapia utilizza radiazioni à alta energia per dannà e cellule di leucemia è inibisce a so crescita. A radiazione pò esse applicata à una zona specifica o à u vostru corpu interu.
  • U trapianto di cellule staminali rimpiazza u midollo osseu malatu cun midollo osseu sanu, sia u vostru (chjamatu trapianto autologu) sia da un donatore (chjamatu trapianto allologu). Questa prucedura hè ancu chjamata trapianto di midollo osseu.
  • A terapia biologica o immune usa trattamenti chì aiutanu u vostru sistema immunitariu à ricunnosce è attaccà e cellule cancerose.
  • A terapia mirata utilizza medicazione chì sfrutta e vulnerabilità in e cellule tumorali. Per esempiu, imatinib (Gleevec) hè una droga mirata chì hè comunmente aduprata contr'à CML.

Prospettive à longu andà

A prospettiva à longu andà per e persone chì anu leucemia dipende da u tippu di cancheru ch'elli anu è da u so stadiu di diagnosi. Più prestu hè diagnosticata a leucemia è più prestu hè trattata, megliu serà a pussibilità di ricuperazione. Alcuni fattori, cum'è l'età più vechja, a storia passata di disordini di u sangue, è e mutazioni cromusomiche, ponu influenzà negativamente a prospettiva.

Sicondu u NCI, u numeru di morti per leucemia hè in calata in media di 1 per centu ogni annu da u 2005 à u 2014. Da u 2007 à u 2013, u tassu di sopravivenza à cinque anni (o percentuale di sopravvivenza annantu à cinque anni dopu avè ricevutu un diagnosticu) era di 60,6 per centu .

Tuttavia, hè impurtante nutà chì sta figura include persone di tutte l'età è cù tutte e forme di leucemia. Ùn hè micca predittivu di u risultatu per una sola persona. Travagliate cù a vostra squadra medica per trattà a leucemia. Arricurdatevi chì a situazione di ogni persona hè diversa.

U Nostru Cunsigliu

Truvà u mo postu

Truvà u mo postu

Qualchi ia hà dettu una volta: " e olu mette a ghjente in muvimentu, guari cenu elli te i". Eiu, per unu, ò vendutu. Quattru anni fà a mo mamma hà la ciatu à babbu. ...
Questa ricetta di coliflore à a curcuma hè tuttu ma basica

Questa ricetta di coliflore à a curcuma hè tuttu ma basica

Ci hè dui gruppi di per one in tu mondu: Quelli chì ùn ponu micca abba tanza di u croccante di u cavolfiore, di a ver atilità è di una leggera amarezza, è quelli chì...