Simu Vicini à una Cure per a Leucemia Linfocitica Cronica?
Cuntenutu
- L'immunoterapia porta più rimesse
- Terapia di cellule T CAR
- Novi farmaci mirati
- Trasplante di cellule staminali
- Purtà si
Leucemia linfocitica cronica (CLL)
A leucemia linfocitica cronica (CLL) hè un cancheru di u sistema immune. Hè un tipu di linfoma non Hodgkin chì principia in i globuli bianchi di u globu biancu chì luttanu l'infezioni, chjamati cellule B. Stu cancheru produce assai globuli bianchi anormali in a midula ossea è sangue chì ùn ponu luttà contr'à l'infezioni.
Perchè CLL hè un cancheru à crescita lenta, alcune persone ùn anu micca bisognu di cumincià u trattamentu per parechji anni. In e persone chì u cancheru si diffonde, i trattamenti ponu aiutà à ottene periodi à longu andà quandu ùn ci hè segnu di cancheru in u so corpu. Questu hè chjamatu remissione. Finu à avà, nisuna droga o altra terapia hè stata capace di curà CLL.
Una sfida hè chì un picculu numeru di cellule tumorali fermanu spessu in u corpu dopu u trattamentu. Questa hè chjamata malatia residuale minima (MRD). Un trattamentu chì pò curà a CLL duverà spazzà tutte e cellule cancerose è impedisce à u cancer di rientre o ricadere.
Novi cumbinazioni di chimioterapia è immunoterapia anu dighjà aiutatu e persone cun CLL à campà più in remissione. A speranza hè chì unu o più di i novi farmaci in sviluppu puderanu furnisce a cura chì i ricercatori è e persone cun CLL anu speratu di uttene.
L'immunoterapia porta più rimesse
Nanzu qualchì annu fà, e persone cun CLL ùn avianu micca opzioni di trattamentu al di là di a chimioterapia. Dopu, novi trattamenti cum'è immunoterapia è terapia mirata anu cuminciatu à cambià a prospettiva è allargà drammaticamente i tempi di sopravvivenza per e persone cun stu cancheru.
L'immunoterapia hè un trattamentu chì aiuta u sistema immunitariu di u vostru corpu à truvà è tumbà e cellule cancerose. I ricercatori anu sperimentatu cun nuove combinazioni di chimioterapia è immunoterapia chì funzionanu megliu cà solu trattamentu.
Alcune di sti cumbinazioni - cum'è FCR - aiutanu e persone à campà senza malatie per assai più tempu chè mai. FCR hè una cumbinazione di i farmaci di chemioterapia fludarabina (Fludara) è ciclofosfamide (Cytoxan), più l'anticorpu monoclonali rituximab (Rituxan).
Finu à avà, pare travaglià megliu in i ghjovani, più sani chì anu una mutazione in u so genu IGHV. In una di 300 persone cun CLL è a mutazione genetica, più di a metà hà sopravvissutu per 13 anni senza malatie in FCR.
Terapia di cellule T CAR
A terapia di cellule T CAR hè un tipu speciale di terapia immunitaria chì utilizza e vostre proprie cellule immunitarie modificate per luttà contr'à u cancheru.
Prima, e cellule immunitarie chjamate cellule T sò raccolte da u vostru sangue. Queste cellule T sò geneticamente modificate in un laburatoriu per pruduce recettori antigeni chimerici (CAR) - recettori speciali chì si leganu à e proteine nantu à a superficie di e cellule tumorali.
Quandu e cellule T modificate sò riposte in u vostru corpu, cercanu è distrugge e cellule tumorali.
Avà, a terapia di e cellule T CAR hè appruvata per uni pochi altri tippi di linfoma non-Hodgkin, ma micca per CLL. Stu trattamentu hè studiatu per vede s'ellu puderia pruduce rimesse più lunghe o ancu una cura per a CLL.
Novi farmaci mirati
Droghe mirate cum'è idelalisib (Zydelig), ibrutinib (Imbruvica), è venetoclax (Venclexta) vanu dopu à sostanze chì aiutanu e cellule tumorali à cresce è sopravvivere. Ancu se queste droghe ùn ponu micca curà a malattia, ponu aiutà e persone à campà assai più in remissione.
Trasplante di cellule staminali
U trasplante allogenicu di cellule staminali hè attualmente u solu trattamentu chì offre a pussibilità di una cura per a CLL. Cù questu trattamentu, uttene dosi assai alte di chimioterapia per uccidere u più numeru di cellule tumorali pussibule.
A chimio distrugge ancu e cellule sane chì formanu sangue in a vostra midula ossea. Dopu, uttene un trasplante di cellule staminali da un donatore sanu per rifornisce e cellule chì sò state distrutte.
U prublema cù i trapianti di cellule staminali hè chì sò risicati. E cellule donatrici puderanu attaccà e vostre cellule sane. Questa hè una cundizione seria chjamata malatia innestata versus ostia.
Avè un trasplante aumenta ancu u risicu di infezzione. Inoltre, ùn funziona micca per tutti cù CLL. I trapianti di cellule staminali miglioranu a sopravvivenza senza malatie à longu andà in circa u 40 per centu di e persone chì li piglianu.
Purtà si
A ora d'oghje, nisun trattamentu pò curà CLL. A cosa più vicina à una cura hè un trapianto di cellule staminali, chì hè risicatu è aiuta solu alcune persone à sopravvivere più.
I novi trattamenti in sviluppu puderanu cambià l'avvene per e persone cun CLL. Immunoterapie è altre droghe nuove stanu dighjà allargendu a sopravvivenza. In un futuru vicinu, e novi cumbinazioni di droghe ponu aiutà e persone à campà più longu.
A speranza hè chì un ghjornu, i trattamenti diventeranu cusì efficaci chì a ghjente serà capace di smette di piglià a so medicina è di campà una vita piena, senza cancru. Quandu ciò accadrà, i ricercatori puderanu infine dì chì anu guaritu CLL.