Cholangiugrafia: à chì serve è cumu si face
![Cholangiugrafia: à chì serve è cumu si face - Salute Cholangiugrafia: à chì serve è cumu si face - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/colangiografia-o-que-para-que-serve-e-como-feita.webp)
Cuntenutu
- Cumu l'esame hè fattu
- 1. Colangiografia intravenosa
- 2. Colangiografia endoscopica
- 3. Colangiografia intraoperatoria
- 4. Colangiugrafia à risonanza magnetica
- Cumu preparassi per l'esame
- Possibili effetti collaterali
- Quandu l'esame ùn deve esse fattu
A Colangiografia hè un esame à raggi X chì serve per valutà i canali biliari, è permette di vede a via di a bile da u fegatu à u duodenu.
Spessu stu tipu di esame hè fattu durante a chirurgia nantu à i canali biliari per caccià una petra di cistifellea, per esempiu, ma pò ancu esse indicatu da u duttore per aiutà à diagnosticà altri prublemi relativi à i canali biliari, cume:
- Ostruzione di i canali biliari;
- Lesioni, rigore o dilatazione di i canali;
- Tumore di a cistifellea.
Inoltre, se si trova una ostruzione di i canali biliari, u duttore pò, durante l'esame, rimuovere ciò chì causa l'ostruzzione, causendu un miglioramentu guasgi immediatu di i sintomi.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/colangiografia-o-que-para-que-serve-e-como-feita.webp)
Cumu l'esame hè fattu
Ci hè parechji tippi di colangiugrafia chì ponu esse urdinati secondu i suspetti di u duttore. A seconda di u tippu, u modu di piglià l'esame pò esse un pocu sfarente:
1. Colangiografia intravenosa
Stu metudu cunsiste à amministrà un cuntrastu in u sangue, chì serà dopu eliminatu da a bile. Dopu questu, l'imaghjini sò uttene ogni 30 minuti, chì permetterà u studiu di a via di cuntrastu attraversu i canali biliari.
2. Colangiografia endoscopica
In sta tecnica, una sonda hè inserita da a bocca à u duodenu, induve u pruduttu di cuntrastu hè amministratu è dopu una radiografia hè fatta à u situ di u cuntrastu.
3. Colangiografia intraoperatoria
In questu metudu, l'esame hè fattu durante a chirurgia di rimozione di a cistifellea, chjamata colecistectomia, in a quale un pruduttu di cuntrastu hè amministratu è parechji raggi X sò fatti.
4. Colangiugrafia à risonanza magnetica
Sta tecnica hè realizata dopu a chirurgia di rimozione di a cistifellea, cù l'obiettivu di valutà i canali biliari dopu a rimozione, per identificà eventuali cumplicazioni chì ponu esse causate da calcoli residuali micca rilevati durante a chirurgia.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione per a colangiografia pò varià secondu u tippu di esame, tuttavia, a cura generale include:
- Veloce da 6 à 12 ore;
- Bei solu picculi sorsi d'acqua finu à 2 ore prima di l'esame;
- Informate u duttore nantu à l'usu di i medicinali, in particulare l'aspirina, clopidogrel o warfarina.
In certi casi, u duttore pò ancu urdinà un test di sangue finu à 2 ghjorni prima di u test.
Possibili effetti collaterali
Ancu s'ellu ùn hè micca assai cumunu, ci sò alcuni effetti secondari chì ponu accade per via di e prestazioni di sta prova cume danni à i canali biliari, pancreatite, sanguinamentu internu o infezioni.
Dopu à a colangiugrafia, sì i sintomi cum'è a frebba sopra à 38,5 ° C o u dolore addominale chì ùn migliurà micca, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale.
Quandu l'esame ùn deve esse fattu
Ancu se stu test hè cunsideratu sicuru, ùn hè micca cunsigliatu per e persone chì anu ipersensibilità à u cuntrastu, infezzione di u sistema biliare o chì anu alti livelli di creatinina o urea. In quessi casi, u duttore pò raccomandà un altru test per valutà i canali biliari.