À chì serve è cumu si cura u saccu di colostomia
Cuntenutu
- Quandu a colostomia hè indicata
- Cumu cura di u saccu di colostomia
- Quandu deve esse cambiatu u saccu?
- Hè sicuru d'utilizà u saccu nantu à una basa di u ghjornu?
- Cumu cura di a pelle intornu à a colostomia
- Cumu deve esse l'alimentu
A Colostomia hè un tipu d'ostomia chì cunsiste in a cunnessione di l'intestinu grossu direttamente à u muru di l'abdomen, permettendu à e feci di fughje in una sacchetta, quandu l'intestinu ùn pò micca esse cunnessu à l'anu. Questu accade di solitu dopu a chirurgia per trattà prublemi intestinali, cume u cancheru o diverticulite, per esempiu.
Ancu se a maiò parte di e colostomie sò tempuranee, chì di solitu sò aduprate solu per facilità a guarigione di l'intestinu dopu a chirurgia, alcune ponu esse mantenute per a vita, soprattuttu quandu hè necessariu di rimuovere una parte assai larga di l'intestinu, chì ùn permette micca di vultà per cunnette si à l'annu.
Dopu a chirurgia di colostomia, hè normale chì a zona di a pelle induve l'intestinu era attaccatu, cunnisciuta cum'è stoma, diventa assai rossa è gonfia, postu chì l'intestinu hè feritu, tuttavia, questi segni diminuiranu durante a prima settimana cù i trattamenti fattu da l'infirmiera.
Quandu a colostomia hè indicata
A colostomia hè indicata da u duttore quandu i cambiamenti in l'intestinu grossu sò identificati in modu chì e feci ùn ponu micca esse eliminate currettamente da l'anu. Cusì, a colostomia hè indicata dopu a chirurgia per u cancheru di l'intestinu, diverticulite o a malattia di Crohn.
A seconda di a parte di l'intestinu grossu affettatu, a colostomia ascendente, trasversale o discendente pò esse effettuata, è pò ancu esse temporanea o definitiva, in a quale a parte affettata di l'intestinu hè eliminata definitivamente.
Cum'è a colostomia si face in l'intestinu grossu, e feci rilasciate sò di solitu dolci o solidi è ùn sò micca acidi cum'è ciò chì accade in l'ileostomia, in cui si face a cunnessione tra l'intestinu tenue è u muru addominale. Amparate più nantu à l'ileostomia.
Cumu cura di u saccu di colostomia
Per cambià u saccu di colostomia, hè cunsigliatu:
- Cacciate u saccu, pigliendu pianu pianu per ùn fà male à a pelle. Una bona punta hè di mette un pocu d'acqua calda nantu à a zona per aiutà à sbuchjulà più faciule;
- Pulite a stoma è a pelle circundante cù un pannu morbidu pulitu inzuppatu in acqua calda. Ùn hè micca necessariu aduprà sapone, ma se preferite, pudete aduprà un sapone neutru, chì deve esse bè cacciatu cù acqua pulita prima di mette u saccu novu;
- Asciucate bè a pelle intornu à a colostomia per permette à u novu saccu di attaccà à a pelle. Ùn hè micca cunsigliatu di aduprà alcuna crema o pruduttu nantu à a pelle senza a raccomandazione di u duttore;
- Tagliate un picculu foru in u novu saccu, a listessa dimensione chè a colostomia;
- Incolla u saccu novu torna à u locu currettu.
U cuntenutu di u saccu bruttu deve esse messu in a toilette è dopu u saccu deve esse ghjittatu in a spazzatura, chì ùn deve micca esse riutilizatu per via di u risicu di sviluppà infezioni. Tuttavia, se u saccu hè riutilizzabile, e istruzioni di u fabbricante devenu esse seguitate per lavà currettamente è assicurà chì sia disinfettatu.
Saccu cù 2 pezzi
Ci hè ancu alcuni tippi di sacchetti di colostomia chì anu 2 pezzi è chì facilitanu a rimozione di e feci, perchè u pezzu chì tene u saccu in a pelle ferma sempre incollatu, mentre solu u saccu hè rimossu è rimpiazzatu. Ancu cusì, u pezzu chì hè appiccicatu à a pelle deve esse rimpiazzatu almenu ogni 2 o 3 ghjorni.
Quandu deve esse cambiatu u saccu?
U numeru di volte chì a borsa deve esse rimpiazzata varieghja secondu u funziunamentu di l'intestinu stessu, ma l'ideale hè chì u scambiu si faci ogni volta chì a borsa hè piena di 2/3.
Hè sicuru d'utilizà u saccu nantu à una basa di u ghjornu?
U saccu di colostomia pò esse adupratu senza alcun prublema in tutte l'attività di tutti i ghjorni, ancu per bagnassi, natà in piscina o entrà in mare, chì l'acqua ùn influenza micca u sistema. Tuttavia, hè cunsigliatu solu per rimpiazzà u saccu prima d'entrà in acqua per ragioni d'igiene.
Alcune persone ùn si sentenu micca cunfortu aduprendu u saccu tuttu u tempu, allora ci sò picculi oggetti, simili à i coperchi, chì ponu esse piazzati in a colostomia è chì impediscenu à e feci di parte per un certu periodu di tempu. Tuttavia, hè necessariu cunnosce bè u transitu intestinale stessu per evità l'accumulazione eccessiva di feci in l'intestinu.
Cumu cura di a pelle intornu à a colostomia
U megliu modu per evità l'irritazione di a pelle intornu à a colostomia hè di taglià l'apertura di u saccu à a misura curretta, chì impedisce chì e feci entrinu in cuntattu direttu cù a pelle.
Tuttavia, altre precauzioni chì devenu ancu esse prese sò di lavà bè a pelle dopu avè cacciatu u sacchettu è verificatu, cù l'aiutu di un spechju, s'ellu ci hè una spazzatura in u fondu di a colostomia.
Se a pelle diventa assai irritata cù u tempu, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatologu o di parlà cù u duttore incaricatu per aduprà una crema barriera specifica chì ùn impedisce micca à a pelle di appiccicà a borsa.
Cumu deve esse l'alimentu
Ogni persona reagisce diversamente à l'alimentu, è hè necessariu esse cusciente di l'alimenti chì causanu disordini cum'è stinzia, forte odore è gasi. Per questu, duvete pruvà novi alimenti in piccule quantità, osservendu l'effetti chì causanu nantu à a colostomia.
In generale, hè pussibule avè una dieta nurmale, ma unu deve esse cusciente di alcuni alimenti chì ponu favurisce l'apparizione di prublemi intestinali, cume:
Prublema | Alimenti da evità | Cosa da fà |
Sgabelli liquidi | Frutti è ligumi verdi | Cunsumate frutti è ligumi preferibbilmente cotti, è evite e verdure à foglia |
Custipazione | Patata, risu biancu, igname, banana è farina di granu biancu | Preferite u risu è l'alimenti integrali è beie almenu 1,5L d'acqua |
Gas | Legumi verdi, fasgioli è cipolle | Cunsumate tè di noce moscata è finocchiu |
Odore | Oliu cottu, pesciu, frutti di mare, furmagliu, cipolla cruda è agliu, alcolu | Cunsuma cibi neutralizanti di l'odori, mostrati sottu |
I cibi chì devenu esse cunsumati per aiutà à neutralizà l'odore di e feci sò: carota, chayote, spinaci, amidone di mais, yogurt semplice, cagliata sana senza siero di latte, prezzemolo concentratu o tè di seda, buccia di mela, tè à menta è buccia è foglia di guava.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì saltà i pasti è micca manghjà per un bellu pezzu ùn impedisce micca a produzzione di gasi, è hè necessariu manghjà regolarmente per migliurà u funziunamentu di a colostomia.