Colposcopia: cosa hè, à chì serve, preparazione è cumu si face
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu hè a preparazione
- Cumu hè fatta a colposcopia
- Hè pussibule avè colposcopia durante a gravidanza?
A colposcopia hè un esame realizatu da u ginecologu indicatu per valutà a vulva, a vagina è u collu di l'utru in una manera assai dettagliata, circhendu segni chì ponu indicà infiammazione o a presenza di malatie, cum'è HPV è u cancheru.
Questa prova hè simplice è ùn face micca male, ma pò causà un pocu cunfortu è una sensazione di brusgiu quandu u ginecologu applica prudutti chì aiutanu à osservà megliu u cervice è a vagina. Durante l'esame, se u duttore verifica a presenza di cambiamenti suspetti, pudete raccoglie un campione per una biopsia.
Per chì ghjè
Cum'è u scopu di a colposcopia hè di fighjà più in dettaglio a vulva, u vaginu è u collu di l'utru, stu test pò esse effettuatu per:
- Identificà e lesioni indicative di u cancheru di u cervicu;
- Investigà a causa di un sanguinamentu vaginale eccessivu è / o micca specificu;
- Verificate a presenza di lesioni precanceriose in a vagina è a vulva;
- Analisate verruche genitali o altre lesioni chì ponu esse identificate visualmente.
A colposcopia hè generalmente indicata dopu à risultati anormali di frammenti di Papanicolau, tuttavia pò ancu esse urdinata cum'è un esame ginecologicu di routine, è pò esse realizata cun u fruttu di Papanicolaou. Capite ciò chì hè u fruttu pap è cumu si face.
Cumu hè a preparazione
Per fà a colposcopia, hè raccomandatu chì a donna ùn abbia rapporti sessuali per almenu 2 ghjorni prima di l'esame, ancu s'ellu utilizza un preservativu. Inoltre, hè ancu impurtante per evità l'introduzione di qualsiasi medicazione o oggettu in a vagina, cume creme o tamponi, è evitendu i dusci vaginali.
Hè ancu cunsigliatu chì a donna ùn menstrui, ùn adopri micca antibiotici è ch'ella piglii u risultatu di l'ultimu test di frottu di pap o unu chì hà avutu recentemente, cume ecografia transvaginale, ultrasu abdominale o analisi di sangue.
Cumu hè fatta a colposcopia
A colposcopia hè un esame simplice è rapidu in quale a donna hà bisognu à esse in una pusizione ginecologica per a prucedura da eseguisce. Dopu, u duttore seguiterà i seguenti passi per fà a colposcopia:
- Introduzione di un picculu strumentu chjamatu speculum in a vagina, per mantene u canale vaginale aperto è permettenu una migliore osservazione;
- Pone u colposcopiu, chì hè un equipagiu chì pare un binoculu, davanti à a donna per permette una vista ingrandita di a vagina, a vulva è u cervice;
- Applica diversi prudutti à u cervice per identificà cambiamenti in a regione. Ghjè in questu tempu chì a donna pò sente un pocu brusgiata.
Inoltre, durante a procedura, u duttore pò ancu aduprà u strumentu per piglià fotografie allargate di u cervice, vulva o vagina da esse incluse in u rapportu d'esame finale.
Se i cambiamenti sò identificati durante l'esame, u duttore pò raccoglie un picculu campione da a regione per a biopsia da fà, permettendu cusì di sapè se u cambiamentu identificatu hè benignu o malignu è, in questu casu, serà pussibule di inizià u trattamentu adattatu. Capite cumu si face a biopsia è cumu capisce u risultatu.
Hè pussibule avè colposcopia durante a gravidanza?
A colposcopia pò ancu esse realizata in modu normale durante a gravidanza, perchè ùn causa micca dannu à u fetu, ancu se a procedura hè fatta cù biopsia.
Se qualchì cambiamentu hè identificatu, u duttore valuterà se u trattamentu pò esse posticipatu finu à a consegna, quandu un novu esame sarà fattu per valutà l'evoluzione di u prublema.