Disruptors endocrini cumuni intornu à voi-è ciò chì pudete fà per elli
Cuntenutu
- Chì face chì ste sostanze sò cusì dannose?
- Cume questi chimichi disruptori endocrini entranu in u nostru corpu?
- Chì pudemu fà per prutegge noi?
- È in e nostre case?
- Ci sò passi chì ognunu di noi pò piglià à un livellu più largu per rende u nostru cibu è l'ambiente più sicuri?
- Rivista per
Quandu pensate à i chimichi tossichi, puderete immaginà chì i fanghi verdi si riuniscinu fora di e fabbriche è di i rifiuti nucleari - cose dannose chì raramente vi truverete intornu. Malgradu sta mentalità fora di vista fora di a mente, probabilmente incontru chimichi chì ponu influenzà i vostri ormoni è a salute ogni ghjornu, dice Leonardo Trasande, MD, un scienziatu ambientale di punta è u direttore di u NYU Center for l'investigazione di i Periculi Ambientali. U so ultimu libru, Sicker, Fatter, Poorer , hè tutta nantu à i periculi di i disruptori endocrini, quelli chimichi chì disturbanu l'hormone.
Quì, u duttore Trasande sparte i fatti basati nantu à a ricerca chì avete bisognu di sapè, più cumu per pruteggiri.
Chì face chì ste sostanze sò cusì dannose?
"L'ormoni sò molecule di segnalazione naturale, è e sostanze chimiche sintetiche chì disturbanu l'ormone scrambulanu questi segnali è contribuiscenu à a malattia è a disabilità. Cunnisciamu circa 1.000 chimichi sintetici chì facenu quessa, ma l'evidenza hè a più forte per quattru categurie d'elli: ritardanti di fiamma aduprati in l'elettronica è mobili; pesticidi in agricultura; ftalati in prudutti di cura persunale, cusmetichi è imballaggi alimentari; è bisfenoli, cum'è BPA, chì sò usati in lattine d'aluminiu è ricevuti di carta termica.
Sti chimichi ponu avè cunsequenze permanenti. Infertilità maschile è femina, endometriosi, fibromi, cancheru di u senu, obesità, diabete, deficit cognitivi è autismu sò stati direttamente o indirettamente cunnessi cun elli ".
Cume questi chimichi disruptori endocrini entranu in u nostru corpu?
"Avemu assorbutu à traversu a nostra pelle. Sò in polvera, cusì l'inhalemu. È ingeremu una quantità sustanziale di elli. Pigliate i pesticidi - i studii mostranu chì avemu a più alta esposizione à elli attraversu i prudutti. Ma ancu ingeremu quandu. manghjemu certi carni è pollame perchè l'animali anu cunsumatu l'alimenti chì sò stati spruzzati cù pesticidi. Avemu ancu ingestendu i ritardanti di fiamma in tappeti, l'elettronica è i mobili quandu, per esempiu, mettemu a manu à a bocca mentre travagliendu in u nostru urdinatore, per esempiu ". (Related: I chimichi dannosi nascosti in i vostri vestiti di furmazione)
Chì pudemu fà per prutegge noi?
"Hè veramente impurtante di fucalizza nantu à i modi simplici per limità a vostra esposizione:
- Manghjà organicu. Ciò significa frutti è ligumi ma ancu latte, furmagliu, carne, pollame, risu è pasta. I studii suggerenu chì manghjà organicu pò riduce significativamente i vostri livelli di pesticidi in un paru di ghjorni.
- Limite u vostru usu di plastica-in particulare tuttu cù i numeri 3 (ftalati), 6 (stirene, un carcinogenu cunnisciutu), è 7 (bisfenoli) in fondu. Aduprate cuntenituri di vetru o d'acciaio inox sempre chì pussibule. Se aduprate u plasticu, ùn u mette mai in microonde o mette lu in a lavapiatti perchè u calore pò fà chì si rompa microscopicamente, cusì l'alimentu assorbe i chimichi.
- Cù prudutti in scatula, sappiate chì tuttu ciò chì hè tichittatu "Senza BPA" ùn significa micca senza bisfenoli. Un sustitutu di BPA, BPS, hè potenzialmente dannosu. Invece, cercate i prudutti chì dicenu "senza bisfenoli".
- Lavate e mani dopu avè toccu i ricevuti di carta. Ancu megliu, avete ricevuti per email per voi, perchè ùn li manighjate mancu. "
È in e nostre case?
"Bagnate i vostri pavimenti è aduprate un filtru HEPA quandu aspirate per aiutà à eliminà a polvere chì cuntene questi chimichi. Aprite e vostre finestre per disperse li. Cù ritardanti di fiamma in i mobuli, a più grande esposizione si verifica quandu u tappezzu hè strappatu. Sì i vostri lacrime, riparate Quandu si compra novu, cercate fibre cum'è a lana chì sò naturalmente ignifughe. È sceglite un vestitu adattatu, chì hè cunsideratu menu periculosu di u focu cà i stili più liberi è dunque micca cusì pussibule d'avè statu trattatu cù ritardanti di fiamma. . "
Ci sò passi chì ognunu di noi pò piglià à un livellu più largu per rende u nostru cibu è l'ambiente più sicuri?
"Avemu vistu assai prugressu digià. Pensate à u muvimentu senza BPA. Più recentemente, avemu tagliatu i sustanzi perfluorochimichi, chì sò usati in l'imballaggi alimentari è in u cookware nonstick. Quelli esempi sò guidati da l'attivismu di u cunsumadore. Pudete fà. U cambiamentu accade cù a vostra voce - è portafogli ".
Revista Shape, numeru d'aprile 2020