Cumu applicà l'insulina currettamente
Cuntenutu
- 1. Insulina cù a siringa
- 2. Insulina cù penna
- I siti di consegna di insulina
- Cumu preparà a penna per insulina
L'insulina pò esse applicata cù una siringa o una penna preriempita, tuttavia, a siringa rimane u metudu u più cumunu è u più economicu. In i dui casi, l'insulina deve esse iniettata in u stratu grassu sottu à a pelle, induve serà assorbita lentamente, imitendu a produzzione di a sustanza da u pancreas.
Inoltre, l'insulina pò ancu esse introdotta in u corpu da una pompa per insulina, chì hè un picculu dispositivu elettronicu portatile chì rilascia l'insulina per 24 ore. Leghjite più nantu à cumu funziona a pompa di insulina.
1. Insulina cù a siringa
Ci sò parechje dimensioni di siringhe à insulina, chì vanu da 0,3 à 2 ml di capacità, secondu a gamma di unità di insulina chì una persona hà bisognu à fà.
Generalmente, ogni ml pò esse divisu in 100 unità, ma ci sò insuline chì anu 500 unità in ogni ml è, dunque, u calculu di l'unità necessarie deve sempre esse spiegatu da u duttore, secondu u tippu d'insulina è u glucosiu in sangue valori. Una volta chì sapete a quantità da iniettà, duvete:
- Lavate e mani, per evità di sporcà a fiala di insulina o di trasportà e batterie in a siringa;
- Mette una agulla sterile in una siringa insulina ancu sterilizzata;
- Disinfetta a gomma in u flacone di insulina, passendu un pezzu di cotone inumiditu cù alcolu;
- Inserisci l'agulla di a siringa in a gomma di u flacone insulina è girate a buttiglia à capu in ghjò in modu chì l'agulla sia immersa in liquidu è ùn aspiri micca l'aria;
- Tirate u pistone di a siringa finu à chì sia pienu di u numeru currettu di unità. Normalmente, a siringa hè divisa cù parechji risichi chì significanu 1 unità è hè marcata ogni 10 unità, per facilità u compitu;
- Toglie l'agulla è a siringa, tappendu torna a buttiglia, sè pussibule;
- Pleat a pelle, aduprendu u pulgaru è l'indice;
- Inserite l'agulla cumpletamente in a piega, à un angulu di 450 à 90º, cù un muvimentu veloce è fermu;
- Spinghje u stantu a siringa finu à chì tuttu u cuntenutu sia liberatu;
- Aspettate per circa 10 secondi è caccià l'agulla di a pelle, liberendu a piega di a pelle dopu avè cacciatu l'agulla.
Quandu hè necessariu mischjà 2 tippi d'insulina in a listessa siringa, duvete mette l'insulina à azzione rapida in a siringa è solu dopu aghjunghje l'insulina à azzione lenta, senza avè da cambià l'agulla. Normalmente, l'insulina rapida hè trasparente è l'insulina lenta hè biancastru, simile à u latte. E duie insuline devenu esse mischiate prima di aspirà in a siringa, si consiglia di rotulà i flaconcini trà e duie mani invece di scuzzulà.
Dopu l'applicazione, l'agulla è a siringa devenu esse ghjittate in a spazzatura o cunservate in un cuntaineru propiu da pudè esse cunsignate in farmacia è riciclate. Sempre chì sia pussibule, l'agulla deve esse prutetta cù u tappu. Nisuna siringa o agulla ùn deve esse usata in più di una applicazione, perchè pò aumentà u risicu di infezzione o riduce l'azione di a droga.
2. Insulina cù penna
A penna hè una opzione più pratica di a siringa, tuttavia hè più cara è, dunque, ùn pò micca esse usata in tutti i casi. Per applicà currettamente l'insulina cù una penna, hè necessariu:
- Lavate e mani è avete u situ di iniezione pulitu, in casu hè bruttu, pò esse necessariu di pulisce a zona cun un tampone d'alcol o una gasa;
- Adunite tuttu u materiale necessariu, chì include una penna preparata cù a cartuccia d'insulina è l'agulla è cumpressa;
- Preparate a quantità di insulina per applicàr, girendu a penna è nutendu u numeru nantu à u display. Per esempiu, se u vostru duttore hà indicatu chì duverebbe piglià 4 unità à cena, duvete girà a penna finu à chì apparisca u numeru 4;
- Pleat a pelle aduprendu solu i ditti di u pulgaru è l'indici, principalmente in a panza è a coscia;
- Inserisci l'agulla, trà 45º à 90º, cù un muvimentu rapidu è fermu. Cum'è l'agulla hè assai chjuca è hè inserita solu in a pelle, provoca a sensazione di un muccuni di zanzara, chì ùn hè micca dolorosa è, un angulu più grande (90º) deve esse fattu più u grassu corporeu hà a persona;
- Spinghje u stantu, o buttone in tuttu u modu per injectà l'insulina;
- Aspettate sin'à 10 secondi prima di caccià l'agulla da a pelle, affinchì u liquidu entri cumpletamente in u corpu;
- Allentà a piccula piega di a pelle.
Nurmalmentu, l'applicazione di l'insulina ùn face micca dulore o ùn cambia cambiamenti in a pelle, tuttavia, pocu dopu l'applicazione di l'insulina, una piccula goccia di sangue pò esce, ùn essendu micca un prublema, è pò esse pulita cun una cumpressa.
I siti di consegna di insulina
L'insulina pò esse applicata à u regione di u ventre, coscia interna, bracciu posteriore è culo è si face di solitu prima di manghjà, cum'è colazione, pranzu o cena.
Lochi induve l'insulina pò esse applicataL'applicazione nantu à u ventre è a coscia permette di fà una piega di a pelle, ma nantu à u bracciu, l'applicazione pò esse fatta senza una piega quandu eseguita da a persona stessa, perchè u muvimentu hè più cumplicatu.
A so applicazione deve esse sempre realizata in lochi diversi, ogni volta, per evità l'accumulazione di grassu è per fà a pelle flabby in a regione, chjamata scientificamente lipodistrofia. Leghje più nantu à: Cumplicazione di l'usu incorrectu di l'insulina.
Cumu preparà a penna per insulina
Ci sò e penne à insulina chì sò dispunibuli, ciò chì significa chì dopu a quantità di medicina in a penna hè finita, deve esse ghjittata in a spazzatura è, dunque, ùn anu micca bisognu di esse preparati, hè solu necessariu girà u buttone di a penna . finu à a quantità desiderata di insulina.
Tuttavia, a maiò parte di e penne anu da esse preparate appena una cartuccia d'insulina hè finita, chì ponu esse aduprate per parechji anni è, dunque, hè necessariu:
- Disassemble a penna, corsa;
- Cacciate u tank viotu dè insulina è inserisce una nova fiala in questu;
- Unisci e duie parte di a penna;
- Attaccate una agulla à a punta di a penna;
- Operazione di prova è vede se una piccula goccia d'insulina esce è caccià e bolle d'aria chì ponu esse dentru a buttiglia.
Dopu chì a penna hè assemblata, u paziente pò aduprà finu à chì u pruduttu sia finitu, tuttavia, hè consigliabile cambià l'agulla ogni ghjornu, per ùn ferisce a pelle o causà infezioni.