Cumu cura di l'episiotomia dopu à u partitu
Cuntenutu
- Cura per evità infezioni è infiammazioni
- Cura per alleviare u dolore è l'inconfortu
- Cura per accelerà a guarigione
Dopu una consegna nurmale, hè impurtante di piglià una certa cura cù l'episiotomia, cume ùn fà nisun sforzu, portà cuttuni o mutandine dispunibili è lavà a zona intima in a direzzione di a vagina à l'annu dopu avè usatu u bagnu. Questa cura cù episiotomia hà per scopu di accelerà a guarigione è impedisce chì a regione sia infettata è deve esse mantenuta finu à 1 mese dopu a consegna, quandu a guarigione hè cumpleta.
L'episiotomia hè un tagliu fattu in a regione musculare trà a vagina è l'anu, durante a consegna normale, per facilità a surtita di u zitellu. Generalmente, a donna ùn sente micca u dulore à u mumentu di l'episiotomia perchè hè anestesiata, ma hè normale di sperimentà u dolore è u cunfortu intornu à l'episiotomia in e prime 2 à 3 settimane dopu à a consegna. Capite quandu hè necessaria l'episiotomia è quali sò i rischi.
I punti aduprati in l'episiotomia sò generalmente assorbiti da u corpu o cadenu naturalmente, ùn ci hè bisognu di vultà in ospedale per rimuoverli è a regione torna à a normalità dopu a guarigione hè cumpleta.
Cura per evità infezioni è infiammazioni
Per evità una infezione in a regione di episiotomia, duvete:
- Purtate mutandine di cuttone o dispunibuli per chì a pelle di a regione respiri;
- Lavate e mani prima è dopu aduprà u bagnu è cambiate l'assorbente ogni volta chì hè necessariu;
- Lavate a zona intima da a vagina à l'annu dopu avè usatu u bagnu;
- Aduprate prudutti di igiene intima cun pH neutru, cum'è Lucretin, Dermacyd o Eucerin sapone liquidu intimu, per esempiu;
- Ùn fà nisun sforzu, fendu casu di ripusà i bracci nantu à a sedia quandu site à pusà è ùn site micca pusatu nantu à sedie basse per impedisce chì i punti sfracichinu.
Hè assai impurtante per a donna di esse cuscente di i segni di infezzione da l'episiotomia, cum'è rossu, gonfiore, liberazione di pus o liquidu da a ferita è, in questi casi, cunsultate l'ostetricu chì hà partutu u zitellu o vai immediatamente à a sala d'urgenza.
Cura per alleviare u dolore è l'inconfortu
Per alleviare u dolore è u disagiu causati da l'episiotomia, duvete:
- Aduprate un cuscinu cù un foru in u mezu, chì pò esse acquistatu in farmacie o un cuscinu in allattamentu, affinchì quandu site sedutu, ùn premete micca l'episiotomia, allevendu u dolore;
- Asciucate a zona intima, senza strufinà o pressà per ùn fà male;
- Applica compresse fredde o un cubu di ghiacciu à u situ di episiotomia per alleviare u dolore;
- Spruce l'acqua in a zona intima mentre urina per diluisce l'urina è riduce a sensazione di brusgiu in u situ di l'episiotomia, chì l'acidità di l'urina in cuntattu cù l'episiotomia pò causà brusgiatura;
- Pulsà l'episiotomia davanti à voi cun cumpresse pulite quandu evacuate per riduce u disagiu chì pò sorgere quandu si applica a forza.
Se u dulore in a regione di episiotomia hè assai severu, u duttore pò prescrive analgesici cum'è paracetamol o unguenti anestetici per alleviare u dolore è u disagiu, chì devenu esse aduprati solu sottu cunsiglii medichi.
Di solitu, u cuntattu intimu pò esse ripresu circa 4 à 6 settimane dopu à a consegna, tuttavia, hè normale chì a donna sperimenta dolore o fastidiu, tuttavia, se u dolore hè assai intensu, a donna deve interrompe u cuntattu intimu è cunsultà un ginecologu.
Cura per accelerà a guarigione
Per accelerà a guarigione di a regione chì hà subitu l'episiotomia, si deve evità di portà vestiti stretti, in modo chì a pelle possa respirà intornu à l'episiotomia è accelerà a guarigione è fà esercizii Kegel, cume aumentanu u flussu di sangue in a regione, aiutendu accelerà a guarigione. Amparate à fà questi esercizii.
Inoltre, u duttore pò ancu raccomandà l'applicazione di unguenti specifici chì aiutanu à a guarigione, chì ponu avè ormoni in a composizione, antibiotici o enzimi chì prumove a guarigione, per esempiu.